• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403051812338
  • خبرنگار : 50167

استاد روزنامه‌نگاری:

دانش‌افزایی از جمله کارکردهای روزنامه‌نگاری است

دانش‌افزایی از جمله کارکردهای روزنامه‌نگاری است

ایسنا/زنجان استاد روزنامه‌نگاری گفت: سوژه‌یابی از جمله اصول خبرنگاری بوده و داشتن خیال از شاخصه‌های لازم برای خبرنگاران است.

فریدون صدیقی امروز (پنج‌شنبه ۱۸ مرداد ماه) در آیین تجلیل از فعالان خبر و رسانه استان زنجان که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت روز خبرنگار، اظهار کرد: باید کارکرد رسانه‌ها مد نظر قرار داده شود که اطلاع‌رسانی، دانش‌افزایی از جمله کارکردهای روزنامه‌نگاری است.

وی با بیان اینکه کارکرد کنونی رسانه‌های امروز با نسبت به گذشته تفاوت کرده است، افزود: در حرفه خبرنگاری مشکلاتی وجود دارد که یکی از این مشکلات، امنیت است.

استاد روزنامه‌نگاری با تاکید بر لزوم سوژه‌یابی و اهمیت آن در خبرنگاری، گفت: داشتن موضوع برای سوژه‌یابی از نکات مهم این حرفه محسوب می‌شود.

صدیقی اظهار کرد: تکراری بودن امور و اینکه باید متوجه بود که ابزارها تکراری هستند.

وی با بیان اینکه داشتن خیال از شاخصه‌های لازم برای خبرنگاران است، افزود: امیدواری از جمله سایر لازمه‌های مورد نیاز برای مدرس روزنامه‌نگاری فعالان رسانه محسوب می‌شود.

صمد یوسفی‌اصل در ادامه مراسم گفت: تیم جدیدی که اتاق بازرگانی زنجان را تحویل گرفتند اتاقی آزاد و پویا با رسانه‌ها، دانشگاهیان، مجموعه دولت و غیره ایجاد شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان زنجان با بیان اینکه در اتاق بازرگانی زنجان سعی کردیم با همه طیف‌ها چپ و راست ارتباط برقرار کردیم، افزود: برای نشان دادن ظرفیت‌های استان زنجان باید سغیرها و رایزنان بازرگانی را دعوت کنیم تا از نزدیک میزبانی زنجان و ظرفیت‌های اقتصادی را مشاهده کنند.

وی با تاکید بر اهمیت حوزه آموزش در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان زنجان، خاطرنشان کرد: توسعه اقتصادی نیاز به آموزش دارد و ما باید در این حوزه خودمان را به‌روز کنیم.

در پایان برنامه از خبرنگاران فعال در عرصه رسانه‌های استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha