• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403051812331
  • خبرنگار : 50204

استاندار مرکزی:

جهاد دانشگاهی می‌تواند در مسیر رفع مشکلات جمعیت و خانواده نقش‌آفرینی کند

جهاد دانشگاهی می‌تواند در مسیر رفع مشکلات جمعیت و خانواده نقش‌آفرینی کند

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: جهاد دانشگاهی می تواند در مسیر رفع مشکلات جمعیت و خانواده نقش آفرینی کند.

فرزاد مخلص الائمه ۱۸ مرداد در جریان بازدید از جهاد دانشگاهی و خبرگزاری ایسنا که به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس این نهاد و روز خبرنگار صورت گرفت، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی ظرفیت فوق العاده‌ای است و در مجموع، از اقدامات این مجموعه رضایت کافی داریم. این نهاد علیرغم تمام محدودیت ها، در راستای انجام وظیفه تلاش بسیار می کند.

وی با اشاره به ظرفیت های متنوع و متعدد جهاد دانشگاهی اظهار کرد: این نهاد در بخش های مختلف از جمله در مسیر رفع مشکلات جمعیت و خانواده نقش آفرین باشد.

مخلص الائمه اظهار کرد: در حوزه زنان موضوعات مختلفی وجود دارد که در استان به آن پرداخته شده است، یکی از مهمترین اقدامات در این حوزه تعیین تکلیف بیمارستان طالقانی و انتقال آن به بیمارستان آشتیانی است که اقدامی مناسب و شایسته در این حوزه بود.

وی افزود: در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی زنان ۶ کارگروه و هیئت اندیشه ورز وجود دارد و تقریبا جمع زیادی از بانوان نخبه و مطلع در سطح استان در این کارگروه ها حضور داشته اند. همچنین برگزاری دو رویداد انتخاب بانوی تاثیرگذار نیز در این حوزه صورت گرفته است و در آینده نیز رویداد بانوی دیارآفتاب برگزار خواهد شد.

مخلص الائمه تاکید کرد: موضوعات حوزه زنان لزوما مستقل نیستند و اگر اقدامی در حوزه عمومی صورت بگیرد هر دو قشر مردان و زنان را بهره مند می کند و مواردی نیز در حوزه زنان جزو مسائل اختصاصی این قشر است.

وی درخصوص مسئله جمعیت گفت: برخی اقدامات بنیادی در حوزه جمعیت وجود دارد که باید در سطح کشور رسیدگی شود، البته در استان نیز برنامه هایی پیگیری می شود و اقداماتی صورت گرفته است.

مخلص الائمه با اشاره به مهاجرپذیری و مهاجرفرستی استان مرکزی گفت: این موارد قدری تعادل جمعیت را در استان تحت تاثیر قرار داده است که اگر مشکل مسکن حل شود شاید قدری مسائل تورم و جمعیت را رفع کند.

وی با بیان اینکه اندازه گیری مسائل اجتماعی و فرهنگی آسان نبوده، تاثیرگذاری اقدامات در این حوزه سریع نیست و کمبودها و مشکلات زیاد است، گفت: در حوزه عفاف و حجاب وضعیت استان مرکزی از بسیاری استان ها بهتر است و ده ها رویداد در حوزه های زیربنایی این موضوع برگزار کرده و کنشگر تربیت کرده ایم.

مخلص الائمه در ادامه بیان کرد: تکمیل اطلس سلامت و اطلس وضعیت سلامت زنان استان، ساماندهی کانون فرهنگی اجتماعی زنان، پیگیری سیاست های جدید حوزه معاونت زنان و خانواده وزارت کشور، پیگیری تخصیص تسهیلات ازدواج و پرداخت تسهیلات به زنان نابارور؛ برگزاری کرسی های نظریه پردازی؛ طراحی و ترویج الگوی سوم زن مسلمان ایرانی و خانواده مطلوب، توانمندسازی و اعتبار بخشی به جایگاه مدیریت بانوان و .... از جمله اقدامات انجام شده در حوزه زنان بشمار می رود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: در برخی دیگر از مسائل اجتماعی از جمله حاشیه نشینی اقدامات زیادی باقی مانده که باید انجام شود. در دولت سیزدهم رویکرد دستگاه های مسئول در خصوص مسائل حاشیه نشینی اصلاح شد و حاشیه نشینی از حوزه مسائل کالبدی فراتر برده شد و به سمت مقولات اجتماعی و فرهنگی برده شده و مردم محور شد ولی برای اینکه اقدامات به نتیجه برسد به زمان و استمرار نیاز است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی محدود به اراک نیست و خبرنگاران باید مسائل و ظرفیت های تمام شهرستان های استان را ببینند و اطلاع رسانی کنند، افزود: رسانه ها همراهی خوبی با دولت داشتند و عملکرد خبرنگاران رضایت بخش بوده است. هرچند با توجه به سرعت و شتاب دولت، رسانه ها نتوانستند در اطلاع رسانی پابه پای اقدامات دولت حرکت کنند اما در مجموع همکاری خوبی داشتند.

مخلص الائمه بر لزوم گفتمان سازی توسط رسانه ها تاکید کرد و افزود: بسیاری از خدمات و اقدامات به دلیل ضعف اطلاع رسانی به نتیجه مطلوب نمی رسد.

وی خاظرنشان کرد: گزارش عملکرد انجام شده در هزار روز فعالیت دولت سیزدهم در استان در قالب کتاب رهاورد خدمت تهیه شده که گزارش بسیار فاخری است و هفته آینده رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، استاندار مرکزی در جریان این بازدید از اعضای جهاد دانشگاهی و خبرنگاران ایسنا تقدیر کرد.

جهاد دانشگاهی می‌تواند در مسیر رفع مشکلات جمعیت و خانواده نقش‌آفرینی کند

جهاد دانشگاهی می‌تواند در مسیر رفع مشکلات جمعیت و خانواده نقش‌آفرینی کند

جهاد دانشگاهی می‌تواند در مسیر رفع مشکلات جمعیت و خانواده نقش‌آفرینی کند

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha