• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403051812306
  • خبرنگار : 50643

آیین رونمایی از ۵ پوستر فراخوان جشنواره‌های ابلاغی در تبریز

آیین رونمایی از ۵ پوستر فراخوان جشنواره‌های ابلاغی در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی در آیینی ۵ پوستر از جشنواره‌های مختلف موسیقی، هنرهای تجسمی، تئاتر مردمی، عکاسی با مضمون خانواده و تصویرسازی از قهرمانان کشور از سوی بسیج هنرمندان رونمایی شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه عاشورا در آیین رونمایی از پوسترهای جشنواره‌های بسیج هنرمندان کشور اظهار کرد: با توجه به رویکرد سازمان بسیج هنرمندان که وظیفه ذاتی آن جذب، آموزش، سازماندهی و تولید محتوا است، جشنواره‌ها از سوی تهران ابلاغ می‌شود که در رابطه با نشر فرهنگ ایثار و شهادت، خدمات بسیج در جامعه با زبان هنر ارایه می‌شود.

به گزارش ایسنا، حامد شب‌خیز بیان کرد: جشنواره‌ تئاتر و فیلم در سال‌های قبل سالانه و مابقی رشته‌ها هر دو سال برگزار می‌شد که از امسال سالانه شاهد برگزاری بیشتر جشنواره‌ها خواهیم بود و این جشنواره‌ها در دو بخش برگزار می‌شود، در مرحله اول بخش استانی که بعد از برگزاری آثار منتخب شده و به تهران فرستاده می‌شوند.

وی افزود: جشنواره‌ها در بخش ملی هم برگزار می‌شود که معمولا از آذربایجان شرقی آثار فاخری فرستاده و شاهد مقامات تحسین‌آمیزی توسط هنرمندان بسیجی هستیم.

آیین رونمایی از ۵ پوستر فراخوان جشنواره‌های ابلاغی در تبریز

وی اولین جشنواره ابلاغ شده توسط بسیج هنرمندان را معرفی کرد و گفت: ششمین جشنواره ملی و استانی موسیقی و سرود که به آقای عشق معروف است در سه بخش آکاپلا، سرود کر و تک‌آهنگ در آذربایجان شرقی برگزار شده و آثار منتخب به تهران معرفی می‌شوند. 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این جشنواره‌ از هر بخش یک گروه و یک نفر به عنوان منتخب استان به جشنواره ملی معرفی می‌شود که در آذرماه به رقابت در تهران می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: محدودیت زبان در این جشنواره وجود ندارد و از استان‌ها انتظار می‌رود از موسیقی‌های محلی خود استفاده کنند، همچنین بانوان می‌توانند در این جشنواره، بخش گروه آکاپلا و کر شرکت کنند.

وی اعلام کرد: دبیر استانی این جشنواره استاد غلام‌رضا میرزا زاده است که مسئول موسیقی بسیج هنرمندان و در کنار آن رئیس انجمن موسیقی استان هستند.

شب‌خیز به زمان‌بندی این جشنواره اشاره کرد و گفت: از اولین روزی که فراخوان منتشر می‌شود تا اواخر مهرماه آثارها ارسال شده و در اواسط آبان‌ماه جشنواره استانی برگزار می‌شود و در نهایت منتخبان را در اواخر آبان‌ماه به جشنواره کشوری معرفی خواهیم کرد.

آیین رونمایی از ۵ پوستر فراخوان جشنواره‌های ابلاغی در تبریز

وی در خصوص دومین جشنواره ابلاغ شده توسط بسیج هنرمندان اظهار کرد: نهمین جشنواره ملی و استانی هنرهای تجسمی که به نام هنرنگار معروف است، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره عنوان کرد: جشنواره هنرنگار در بخش طراحی، نقاشی، گرافیک(پوسترسازی)، نگارگری، تصویرسازی و خوش‌نویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، نصر و ثلث) در استان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه آذربایجان شرقی اضافه کرد: دبیر این جشنواره، استاد علی‌حسین امینی یکی از هنرمندان عرصه نقاشی، خوشنویسی و آواز استان و کشور است.

آیین رونمایی از ۵ پوستر فراخوان جشنواره‌های ابلاغی در تبریز

وی در خصوص سومین جشنواره ابلاغ شده توسط بسیج هنرمندان خاطرنشان کرد: پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج به نام سودای عشق است که در سال‌های قبل دوساله برگزار می‌شد که از سال قبل سالانه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: درکنار این جشنواره سال قبل، جشنواره تئاتر مردمی نامیرا به نام جایزه نامیرا در رابطه با دفاع مقدس در راستای کنگره ۱۰هزار شهید استان برگزار شد. 

شب‌خیز به اولویت‌های موضوعی این جشنواره اشاره و عنوان کرد: براساس انعکاس هنرمندانه کارکردهای مختلف بسیج در میادین مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و همین طور حضور موثر و کارآمد بسیج در اردوهای جهادی در مناطق محروم است، رویکرد بسیج در برابر هجمه‌های فرهنگی، پرتره‌نگاری شهدای شاخص استان، توجه و اهتمام ویژه بر تحکیم بنیان خانواده و موضوع مقاومت، ایثار و شهادت، مبارزه با رژیم کودک‌کش صهیونیستی، همچنین تمامی مفاخر و مشاهیر مشهور جزو موضوعات اصلی این جشنواره است.

وی یادآوری کرد: استقبال از این جشنواره در سال قبل توسط هنرمندان باعث مصمم‌تر شدن ما به برگزاری دومین دوره این جشنواره شد.

وی با تاکید اینکه تمام توجه دومین دوره جشنواره نامیرا به پرتره‌نگاری شهدای استان آذربایجان شرقی است، ادامه داد: این جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی به اجرا در می‌آید که بخش نمایش‌نویسی آن مستقیم به بخش دبیرخانه مرکزی فرستاده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه آذربایجان شرقی به تقویم اجرایی این جشنواره اشاره و اعلام کرد: از روز شنبه انتشار فراختن انجام می‌شود، آخرین مهلت فرایند ثبت‌نام تا ۶ شهریورماه، نتایج راه یافته برای مرحله بازبینی ۱۲ شهریور، مرحله برگزاری بازبینی ۲۲ الی ۲۵ مهرماه و در آخر خود جشنواره طبق برنامه‌ریزی، ۶ الی ۱۱ آبان‌ماه ۱۴۰۳ انجام پیدا می‌کند.

وی افزود: آثاری که از هر بخش انتخاب می‌شود حاوی دو اثر از بخش صحنه‌ای و همچنان دو اثر از بخش خیابانی منتخب شده و به ستاد دبیرخانه مرکزی فرستاده می‌شود که از بین این دو آثار دو یا یک اثر در صورت کیفیت انتخاب می‌شود که در جشنواره سراسری پایگاه بسیج حضور پیدا کند و در آخر منتخب این قسمت به جشنواره فجر راه می یابد. 

وی همچنین مطرح کرد: در رابطه با جشنواره تئاتر، جشنواره‌ای هم وجود دارد با مضمون تولید محتوا در راستای فرهنگ عفاف و حجاب برگزار و باعث محتوا محور بودن و انجام تولید محتوا می‌شود، تعدادی نمایش‌نامه در این موضوع تولید و در سطح استان به اجرا در می‌آید.

شب‌خیز به شانزدهمین جشنواره فیلم بسیج در دو مرحله استانی و کشوری اشاره و تشریح کرد: این جشواره هم از سال قبل سالانه برگزار می‌شود و دبیر این دو جشنواره آقای میثم حبیبی است‌ که همزمان در آبان‌ماه امسال در استان برگزار می‌شود.

وی چهارمین جشنواره ابلاغ شده توسط بسیج هنرمندان را معرفی کرد: ششمین جشنواره دوسالانه عکس بسیج که معروف به جشنواره نور بسیج است امسال برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: این جشنواره از هدفدارترین جشنواره‌های امسال محسوب می‌شود که محور اصلی آن خانواده عزتمند ایرانی نام‌گذاری شده که در این محور تولید آثار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه آذربایجان شرقی به بخش‌های مختلف این جشنواره اشاره و عنوان کرد: بخش پروژه‌محور، غیررقابتی، تک عکس، پویش مردمی که دبیر این جشنواره آقای فرهاد کنعان‌پور از عکاسان به‌نام آذربایجان شرقی معرفی می‌شود.

وی به موضوع مشخص شده برای این جشنواره اشاره و عنوان کرد: زنان عزتمند، مردان عزت‌آفرین، غرور ملی، با مضامینی چون حجاب و لباس اقوام ایرانی، معماری محل سکونت خانواده‌های اصیل ایرانی، تاثیرات نقش خانواده در مناسبات اجتماعی، ملی و بین‌المللی، خانواده من در یک قاب، خانواده در فعالیت‌های اجتماعی، نخبگان علمی، شهدای و خانواده‌های شاخص و هر فرد و شخصیتی که در حوزه‌های مختلف باعث سربلندی، سرافرازی، غرورملی و تاریخ‌ساز شده‌اند.

وی به زمان‌بندی این جشنواره اشاره و اعلام کرد: تا اول آبان مهلت ارسال آثار وجود دارد که از همان اوایل آبان بخش داوری تا ۲۰ آبان به طول می‌انجامد. 

آیین رونمایی از ۵ پوستر فراخوان جشنواره‌های ابلاغی در تبریز

شب‌خیز پنجمین جشنواره ابلاغ شده توسط بسیج هنرمندان را معرفی کرد و افزود: آقای فرهاد رحیمی قراملکی از کارتونیست‌های استانی و ملی، امسال طرحی را عنوان کردند که در رابطه با تصویرسازی قهرمانان شهر با محوریت شهدای خدمت و شهدای ۱۰هزار شهید استان آذربایجان شرقی است که در شورای فرهنگی هنری سپاه عاشورا به تصویب رسید و اولین دوره آن امسال در سطح ملی برگزار خواهد شد.

وی به هدف‌گذاری‌های جشنواره تصویرسازی قهرمانان شهر اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ شهید و شهادت، معرفی ۱۰هزار شهید و سرداران شهید استان با بخش ویژه شهدای خدمت.

وی اذعان کرد: محور این جشنواره از بین بردن فرهنگ‌سازی‌ نمادهای غربی در لباس‌ها و لوازم تحریرهای کودکان ایرانی، معرفی قهرمانان هشت‌سال دفاع مقدس، عرصه سلامت، مدافعان حرم و شهدای خدمت است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه آذربایجان شرقی با بیان اینکه این جشنواره در دو مرحله برگزار می‌شود، عنوان کرد: مرحله اول پرداختن به سانحه شهدای خدمت و مرحله دوم اختصاص دارد به قهرمانان هشت‌سال دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهدای هسته‌ای و شهدای سلامت که آخرین مهلت ارسال آثار ۲۸ شهریور اعلام می‌شود.

وی یادآوری کرد: برنامه‌های بسیج هنرمندان یک هدف مخصوص را دنبال می‌کند که به امید خدا امسال با توجه به برگزاری این جشنواره‌ها بتوانیم اهدافی که مدنظر در موضوعات جشنواره‌ها ذکر شده را به عمل برسانیم.

وی ابراز کرد: انتظار داریم در کنار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سایر نهادها و ادارات فرهنگی و هنری استان در این رویداد از هنرمندان همایت کنند تا آن‌ها را پای کار بیاورند که شاهد آثار فاخری باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha