• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403051812212
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل استاندارد گیلان عنوان کرد

زمان صدور گواهی نامه های استاندارد گیلان به حداقل رسید

زمان صدور گواهی نامه های استاندارد گیلان به حداقل رسید

ایسنا/گیلان مدیرکل استاندارد گیلان، با بیان اینکه دستورالعمل های جدید استاندارد فرایند صدور گواهی نامه و ارزیابی انطباق را در صادرات و واردات تسریع می کند، ادامه داد: از میانگین چهار روزه ارزیابی کالا و صدور گواهی نامه ها در سال ۱۴۰۲ به دو و نیم روز رسیدیم.

مجتبی معصوم نژاد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به گستردگی دامنه فعالیت سازمان ملی استاندارد، اظهار کرد: گیلان یکی از استان های مهم در حوزه صادرات و واردات بوده و مرز آستارا دارای چهار گمرک است؛ شاهد تنوع کالاهای وارداتی در منطقه آزاد انزلی نیز هستیم.

وی با بیان اینکه دستورالعمل های جدید استاندارد فرایند صدور گواهی نامه و ارزیابی انطباق را در صادرات و واردات تسریع می کند، ادامه داد: نمونه برداری پیش از ارسال در دستور کار قرار دارد؛ در این راستا از میانگین چهار روزه ارزیابی کالا و صدور گواهی نامه ها در سال ۱۴۰۲ به دو و نیم روز رسیدیم. در واقع قبل از اظهار واردکننده و پیش از واردات کالا به ویژه کالاهای اساسی، روی عرشه کشتی نمونه برداری را انجام می دهیم.

مدیرکل استاندارد گیلان از ارزیابی انطباق محصولات نهایی واحدهای تولیدی واردکننده ماده اولیه با هدف تسریع در فرایند تولید خبر داد و خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد علاوه بر افزایش نقش نظارتی، به واحدهای تولیدی در جهت صدور گواهی نامه و اخذ پروانه فعالیت کمک می کند. در گذشته واحدهای تولیدی غیر فعال با ابطال پروانه مواجه می شدند، اما محصولات کشاورزی گیلان عمدتا فصلی هستند و لذا از تعلیق و ابطال پروانه واحدهای تولیدی مرتبط با حوزه کشاورزی جلوگیری می کنیم.

معصوم نژاد با تاکید بر لزوم استقرار آزمایشگاه های ویژه در واحدهای تولیدی جهت ارزیابی محصول تولیدی و مواد اولیه، اضافه کرد: برخی از آزمون ها مهم هستند و برخی زمان بر لذا سازمان ملی استاندارد فهرست آزمون های قابل برون سپاری را احصا کرده تا به کاهش هزینه های تولید کمک کند.

وی از دیگر اقدامات اداره کل استاندارد گیلان را مربوط به کالاهای قاچاق و رسوبی در گمرکات دانست و اضافه کرد: همکاری خوبی با گمرک و اداره کل بنادر استان داریم و هرچه این هماهنگی ها بیشتر باشد، ارتقای کیفیت نیز محقق می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha