• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403051812092
  • خبرنگار : 71299

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

همه مراکز درمانی استان آماده خدمات‌رسانی به زائران اربعین هستند

همه مراکز درمانی استان آماده خدمات‌رسانی به زائران اربعین هستند

ایسنا/ایلام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام از آمادگی کلیه مراکز درمانی در سطح استان در ایام اربعین خبر داد.

دکتر شهرام کارگر با اشاره به اینکه کلیه مراکز درمانی در سطح استان در حال آماده‌باش هستند، اظهار کرد: ۱۰ بیمارستان در سطح استان آماده ارائه خدمات درمانی به زائران کنگره عظیم اربعین حسینی هستند و در بین آنها ۱۵ تخت به بخش آی سی یو بیمارستان امام خمینی(ره)، ۱۲ تخت به بخش سی سی یو و ۱۲ تخت به بخش اورژانس بستری بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره)، ۶ تخت به بخش سی سی یو و ۱۲ تخت به بخش عفونی بیمارستان امام حسین (ع) شهر مهران به عنوان فراظرفیت ویژه ایام اربعین حسینی اخصاص داده شده است.
وی در خصوص سطح خدماتی که در این مراکز ارائه می‌شود گفت: همه خدماتی که در گذشته ارائه می‌شده، نظیر سوختگی، تروما، گرمازدگی، جراحی و... در این مراکز با ظرفیتی بالاتر نسبت به قبل و با حضور همان متخصصین ارائه می‌گردد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به تعداد پرسنل درمانی در این ایام خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۳۶ نفر متخصص شامل تخصص‌های نورولوژی، رادیولوژی، طب اورژانس، جراح مغز و اعصاب، جراحی عمومی، عفونی، داخلی، قلب، زنان، اطفال، ارتوپدی و بیهوشی، ۲ دندانپزشک و ۷۱ پزشک عمومی، ۱۰۷۵ نفر پرستار بالینی و ۸۵۳ نفر کارشناس بیهوشی، مامایی، رادیولوژی، علوم آزمایشگاهی، کمک بهیار و کمک پرستار و کارشناس امور دارویی و ۳۱۱ نفر نیز نیروی خدماتی و نگهبانی در حال حاضر در استان آماده خدمت رسانی هستند اما هنوز آمار نیروهای داوطلب اعزامی از سایر استان‌ها به دستمان نرسیده است.
کارگر در خصوص خودروهای امدادی بیمارستان‌ها، بیان کرد: ۲۶ آمبولانس در ۱۰ بیمارستان استان آماده خدمت‌رسانی هستند و همچنین رئیس اورژانس کشور نیز وعده داده است تعدادی آمبولانس در این ایام برای کمک به استان اعزام کند.
معاون درمان دانشگاه ادامه داد: در مورد اقلام دارویی نیز دپوی دارو و سرم در داروخانه مراکز درمانی صورت گرفته و اعلام نیاز اقلام دارویی مورد نیاز هم از تمام مراکز درمانی دریافت شده و پس از گردآوری به معاونت غذا و دارو ارسال شده است.
وی با بیان اینکه برنامه عملیاتی اربعین برای آمادگی مراکز درمانی، امسال نیز طبق روال هر ساله از یک‌ماه قبل اجرا شده و تا چند هفته بعد از اربعین ادامه دارد، تصریح کرد: ابلاغ چارت سامانه فرماندهی حادثه در معاونت درمان و شرح وظایف اعضاء سامانه، تمرین دور میزی اعضا، برگزاری منظم جلسات کمیته اربعین معاونت درمان، برگزاری کارگاه‌های مرتبط با بحران و بلایا در تجمعات انبوه، بیماری‌های مرتبط با تب دنگی و بیماری‌های واگیر در مراکز درمانی و تمرین دورمیزی و یک سناریو با تمرکز بر اربعین در هر بیمارستان در این ایام انجام شده است.
دکتر شهرام کارگر افزود: پروتکل‌های مختص اربعین از جمله پروتکل گرمازدگی، اعزام، انتقال، تریاژ و موارد دیگر به کلیه مراکز درمانی سطح استان ابلاغ شد و همچنین نیازسنجی‌های فنی، دارویی، لوازم پزشکی و نیروی انسانی از تمام مراکز درمانی استان صورت گرفته و تجمیع آن به وزارتخانه ارسال شد.
وی اظهار کرد: برنامه آنکال و فراخوان پرسنل تخصصی و غیرتخصصی مراکز درمانی تهیه و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت و همچنین تجهیزات سرمایه‌ای مثل دارو و لوازم پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها نیازسنجی شده و به این مراکز ارسال شد.
کارگر خاطرنشان کرد: تجهیز اتاق آلودگی‌زدایی در بیمارستان‌های امام حسین (ع) مهران و رازی ایلام جهت بیماری‌های عفونی که در بیمارستان مهران انجام و در بیمارستان رازی در حال انجام است.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام, معاون درمان دانشگاه با اشاره به اینکه مکاتبه با بیمه‌ها درمورد مشکلات احتمالی سامانه HIS و تعریف کد پزشکان در سامانه مذکور انجام شده است، بیان داشت: هماهنگی جهت اسکان و رفاهیات پرسنل اعزامی و همراهان بیماران در بیمارستان‌ها نیز صورت گرفته است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha