• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051812014
  • خبرنگار : 50037

۴ نفر در حادثه ترافیکی ملایر جان باختند

۴ نفر در حادثه ترافیکی ملایر جان باختند

ایسنا/همدان رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از دو حادثه ترافیکی در ملایر با چهار فوتی و پنج مصدوم خبر داد.

دکتر محمد رضا شکوهی در تشریح این دو حادثه دلخراش اتفاق افتاده در صبح امروز، گفت: در حادثه اول بدنبال واژگونی خودرو سواری زانتیا در روستای بابارئیس ملایر چهار نفر در دم جان باختند.

وی افزود: در حادثه دوم نیز بدنبال برخورد سواری پراید و تریلی در روستای جوراب پنج نفر مصدوم شدند که بعد از انجام اقدامات درمانی توسط کارشناسان اورژانس شهرستان ملایر این چهار مصدوم برای ادامه مراقبت‌های درمانی به بیمارستان امام حسین(ع) این شهرستان اعزام شدند ضمن اینکه یک مصدوم در محل حادثه بصورت سرپایی درمان شده است

شکوهی در ادامه  با تاکید بر اینکه در روزهای گرم تابستان باید مراقب گرمازدگی باشید، گفت: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوای گرم، فعالیت شدید جسمی در هوای گرم، کم آبی بدن و عدم مصرف آب کافی و  نبود سیستم تهویه مطبوع در محل فعالیت از علل اصلی ابتلا به گرمازدگی است.

 وی درباره علائم و نشانه‌های ابتلا به گرمازدگی، اظهار کرد: دمای  بالای ۴۰ درجه‌ سانتیگراد، تهوع و استفراغ، برافروختگی پوست، تنفس سریع ، ضربان قلب سریع، گیجی، بیقراری، گفتار نامفهوم، هذیان تشنج و نهایت کما برخی از علائم این‌ بیماری به شمار می‌رود.

شکوهی درباره اقدامات مهم در برخورد با فرد گرمازده، تصریح کرد: باید هرچه سریع‌تر با مرکز اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید، انتقال بیمار به محل سایه و خنک، خارج کردن لباس های بیمار و مرطوب کردن پوست، قرار دادن پارچه مرطوب سرد روی پوست کشاله ران، زیر بغل روی سر و سرعت بخشیدن به خنک شدن بدن از اقداماتی است که باید  در رابطه با افراد ابتلا به گرمازدگی انجام شود.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره راه‌های پیشگیری از گرمازدگی، افزود: برای جلوگیری از آفتاب سوختگی  لباس‌های روشن نخی و نازک  پوشیده و از کلاه لبه پهن و عینک آفتابی استفاده کنید و مایعات فراوان مصرف داشته باشید، ضمن اینکه در ساعات اوج گرما از منزل خارج نشوید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، شکوهی تاکید کرد: هرگز کودکان را داخل خودرو پارک شده زیر آفتاب قرار ندهید و پیش از سوار شدن به ماشین درب‌ها را باز کنید تا  تهویه لازم انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha