• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403051811995
  • خبرنگار : 50532

امام جمعه آستارا:

رسالت اصلی خبرنگاران امیدآفرینی در جامعه است

رسالت اصلی خبرنگاران امیدآفرینی در جامعه است

ایسنا/گیلان امام جمعه آستارا، گفت: خبرنگاران با جهاد تبیین از عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مردم و جوانان امیدآفرینی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد باقری ارومی روز پنجشنبه ۱۸ مرداد در جمع خبرنگاران خبرگزاری ها، مطبوعات و فعالان فضای مجازی شهرستان مرزی بندر آستارا در دفتر امام جمعه آستارا با بیان اینکه رسالت اصلی خبرنگاران در کشور، جهاد تبیین، امیدآفرینی و اعتماد بخشی در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان است، اظهار کرد: فعالان رسانه اعم از خبرگزاری ها، مطبوعات و فعالان فضای مجازی باید در صف مقدم جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، رسالت خود را صادقانه و به طور دقیق انجام دهند.

وی انتقاد سازنده و منصفانه از سوی خبرنگاران را سبب اصلاح ایرادات دانست و گفت: نقد سازنده در کنار بیان نقاط قوت و فعالیت های مسئولین توسط خبرنگاران می‌تواند در رشد و اعتلای شهرستان آستارا موثر باشد.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه، خبرنگاران به عنوان چشمان تیز بین جامعه نقش مهمی در انعکاس مسائل و مشکلات مردم دارند، آنها را رابط اصلی بین مردم و مسئولین خواند و افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران در خط مقدم مبارزه با دشمن بویژه در فضای مجازی قرار دارند و می توانند با سرعت دهی به اطلاعات و آگاهی دهی به مردم از بروز بسیاری از آسیب ها در جامعه جلوگیری کنند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید خبرنگار محمود صارمی و دهها شهید خبرنگار کشورمان، اظهار کرد: خبرنگاری یک جریان دو طرفه است زیرا هم یک تبیین کننده قوی برای طبقات مختلف مخاطب به شمار می رود و هم منتقل کننده مشکلات و موانع به برای مسئولان برای تصمیم گیری و حل مسائل است.

امام جمعه با بیان اینکه در عصر حاضر رسانه ها در تنویر افکار عمومی بسیار موثر هستند، گفت: اشرافیت یک خبرنگار به همه مسایل می‌تواند بهترین سواد رسانه‌ای باشد.باقری ارومی، گفت: خبرنگاران می توانند چشم بصیرت افزا برای عموم مردم کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha