• پنجشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403051811994
  • خبرنگار : 71505

معاون استاندار تهران خبر داد

افزایش ۱.۷ درصدی نرخ رشد استان تهران طی سه سال گذشته/ اخذ ۵۰ درصد از درآمدهای مالیاتی کشور در تهران

افزایش ۱.۷ درصدی نرخ رشد استان تهران طی سه سال گذشته/ اخذ ۵۰ درصد از درآمدهای مالیاتی کشور در تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از افزایش ۱.۷ درصدی نرخ رشد استان تهران طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: ۵۰ درصد از درآمدهای مالیاتی کشور در تهران اخذ می‌شود.

محمد علیمهری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند توسعه اقتصادی در سطح استان تهران گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از منابع بانکی کشور و بیش از ۵۰ درصد از درآمدهای مالیاتی کشور در تهران اخذ می‌شود و بیش از ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را تهران به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از سوی دیگر بیش از ۷۰ درصد از خدماتی که در کل کشور ارائه می‌شود تمرکز و استقرارشان در استان تهران است و به این ترتیب استان تهران جایگاه پر اهمیتی در اقتصاد کشور دارد.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه شهرک های صنعتی در حال حاضر ۳۲ شهرک صنعتی فعال داریم که ۱۹ شهرک دولتی و ۱۳ شهرک غیر دولتی می باشند.تعداد واحدهای تولیدی استان تهران نیز ۸۴ هزار واحد است؛ اما به دلیل وجود قانون شعاع ۱۲۰ کیلومتری، پروانه صنعتی در این استان صادر نشده و برای دور زدن قانون واحدها به سمت پروانه‌های صنفی رفته‌اند که ضمن محرومیت از برخی امکانات نابسامانی‌هایی را رقم زده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران تأکید کرد: بخش زیادی از نرخ رشد اقتصادی کشور مربوط به استان تهران است. در حقیقت استان تهران در هفت محصول حوزه کشاورزی دارای رتبه اول است که شامل سبزی و صیفی، گلخانه، گل شاخه بریده و خوراکی و شاتوت و گیلاس و گوجه سبز می‌باشد. از سوی دیگر ۵۰ درصد کل شرکت‌های دانش بنیان کشور نیز در استان تهران مستقر هستند که سال گذشته و سال قبل از آن ۶۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان جدید در تهران مستقر شده‌اند که بیشتر این شرکت‌ها در حوزه خدمات و آی. تی فعالیت دارند.

علیمهری افزود: به این ترتیب نرخ رشد استان تهران طی سه سال گذشته از عدد ۵ به ۵.۵ و ۶.۷ دهم درصد رسیده و امیدواریم از عدد ۷ نیز عبور کنیم این موضوع از مسیر احیای واحدهای تولیدی پیگیری شده است. بر همین اساس بالای سه هزار واحد تولیدی نیمه کاره و نیمه فعال و تعطیل احیا شده‌اند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha