• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403051711848
  • خبرنگار : 71429

معاون قوه قضاییه:

گرامیداشت روز خبرنگار، به معنی تجلیل از حرفه‌ای با عشق و حس مسئولیت اجتماعی است

گرامیداشت روز خبرنگار، به معنی تجلیل از حرفه‌ای با عشق و حس مسئولیت اجتماعی است

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه‌ قضاییه تصریح کرد: گرامیداشت روز خبرنگار به معنی تجلیل از زحمات و از خود گذشتگی افرادی است که شغل خود را نه یک حرفه که آمیخته‌ای از عقل، درایت و پشتکار توام با ذوق، استعداد، عشق و حس مسئولیت اجتماعی می‌دانند.

به گزارش ایسنا، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه‌ قضاییه به مناسبت روز خبرنگار در پیامی این روز را به تمامی خبرنگاران و اهالی رسانه تبریک گفت.

متن پیام محمدباقر الفت به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"  رسولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله : قُل الحَقَّ ، وَلا تَأخُذکَ فی اللّه ِ لَومُةُ لائِمٍ. حق را بگو و در راه خدا از سرزنش هیچ ملامت گری نهراس . "

گرامیداشت روز خبرنگار به معنی تجلیل از زحمات و از خود گذشتگی افرادی است که شغل خود را نه یک حرفه که آمیخته ای از عقل، درایت و پشتکار توام با ذوق، استعداد، عشق و حس مسئولیت اجتماعی می دانند و با هوشمندی و ریسک پذیری بدون در نظر گرفتن علایق، سلایق و با کنار گذاشتن هرگونه تعصب و وابستگی های سیاسی و جناحی، اخبار واقعی را به مردم انتقال داده و زمینه رشد و توسعه و سربلندی کشور، خشکانیدن ریشه فساد و همچنین ارتقاء سطح رفاه و معیشت هموطنان عزیزمان را فراهم می آورند.

یکی از مهم‌ترین حقوق خبرنگاران آزادی بیان است لذا در داشتن حق‌ آزادی بیان جایگاه برجسته‌ای دارند. ضمن اینکه اگر خبرنگار پایه‌های اخلاق و مسئولیت‌های حرفه‌ ای خبر را پیش بگیرد، حقوق مادی و معنوی وی نیز تامین خواهد شد.

دست‌اندرکاران رسانه باید بدانند خبرنگاری شغلی معمولی برای ارتزاق نیست بلکه یک رسالت اجتماعی برای آگاهی بخشی به جامعه است که البته در این میان برخی مسائل و مشکلات حقوقی و قانونی نیز وجود دارد که باید از سوی دولتمردان حل شود تا رسانه‌ها به کیفیت محتوایی مطلوب و مناسب‌تری دست یابند.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و تقدیر از مجاهدت و شجاعت دست اندرکاران حوزه خبر و خبررسانی که حق محوری، حق طلبی و حق گویی را سرلوحه کار خود قرار داده اند، از ایزد منان برای تلاشگران این عرصه سلامت جان و نفس، سعادت و سرافزاری و همچنین توفیق در تداوم هدایتگری کارشناسانه جامعه و کشورمان را مسئلت دارم.

محمدباقر الفت

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha