• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403051711817
  • خبرنگار : 50042

رسانه، سلاح مؤثر در جنگ ترکیبی است

رسانه، سلاح مؤثر در جنگ ترکیبی است

ایسنا/گیلان فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: در عرصه جنگ ترکیبی هر چقدر به تجهیزات به روز مجهز باشیم، بدون استفاده از هنر و رسانه کارکرد ندارد، بنابراین امروز اگر می‌خواهیم عزت و آینده را برای نظام و انقلاب رقم بزنیم حتما باید در حوزه رسانه فعال باشیم و بسترسازی کنیم.

سردار حمید دامغانی امروز، ۱۷ مردادماه در همایش خبرنگاران حسینی که به یاد ۱۶۵ شهید خبرنگار غزه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: اربعین حسینی حماسه‌ای اقتدار آفرین است که توصیه می‌شود هر کدام از اصحاب رسانه فرصت حضور در این راهپیمایی را دارید، حتما شرکت کنید.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی ۳۲ موکب گیلان به زائرین پیاده روی اربعین حسینی، افزود: جای یک موکب رسانه‌ای از استان گیلان با وجود ظرفیت رسانه‌ای که دارد، در پیاده روی اربعین خالی است، ظرفیت تولید خبر و محتوای فعالان رسانه‌ای استان بسیار بالاست و می طلبد که یک موکب فعالان رسانه‌ای استان در اربعین فعال شود تا بتوانند با قلم خود به این حماسه عظیم بپردازند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه نقش رسانه‌ای بی‌نظیر که حضرت زینب(س) ایفا کرد، تاثیر گذارترین اقدام در تاریخ بود و اثرات ماندگار داشته و تا امروز حفظ شده است، گفت: اگر کار رسانه‌ای دقیق و درست انجام شود، اثرات فرازمانی و مکانی دارد.

سردار دامغانی با تأکید بر اینکه احصای حقیقت از دل واقعیات، اصلی است که اهالی رسانه باید به آن بپردازند، بیان کرد: در گام دوم انقلاب هستیم و بیش از ۴۰ سال همه موانع را پشت سر گذاشتیم، همه تلاش کردند که این انقلاب را از بین ببرند اما نتوانستند.

وی ادامه داد شرایط در گام دوم انقلاب ویژه است و با تأکیدی مقام معظم رهبری فرمودند باید به صورت فعالانه در مسیر اهداف گام برداریم و باتوجه به شرایطی که در گام سوم انقلاب، جوامع بین‌المللی و نظام جدیدی که در حال شکل گیری است، داریم، موازنه قدرت در حال تغییر است و این شرایط ما و نقش رسانه را متفاوت‌تر می‌کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان بیان کرد: در پیچیده‌ترین و سنگین‌ترین جنگ ترکیبی با دشمن هستیم و این به عرصه‌های مختلف رسیده است؛ این جنگ ترکیبی یک بستر اصلی دارد و آن جنگ شناختی است که بر پایه جنگ رسانه‌ای استوار شده لذا در گام دوم انقلاب نیاز به حرکت جهشی و آفندی در عرصه‌های مختلف داریم.

سردار دامغانی افزود: جنگ ترکیبی جهانی همین الان بر علیه ما جاری است، در همه این ابعاد که شرایط ما را متفاوت کرده رسانه‌ها نقش کلیدی و متفاوتی دارند. کسی که میدان را بشناسد و ببیند به یقین می‌رسد که رسانه‌ها خط مقدم این درگیری‌ها هستند و اهالی رسانه رزمندگان این عرصه هستند.

وی گفت: در عرصه جنگ ترکیبی هر چقدر به تجهیزات به روز مجهز باشیم، بدون استفاده از هنر و رسانه کارکرد ندارد. بنابراین امروز اگر می‌خواهیم عزت و آینده را برای نظام و انقلاب رقم بزنیم حتما باید در حوزه رسانه فعال باشیم و بسترسازی کنیم؛ امروز نیاز به کُنش دقیق رسانه‌ای و جبهه بندی در این حوزه داریم. اگر هر چقدر در دیگر حوزه‌ها تولید قدرت کنیم اما از قدرت رسانه استفاده نکنیم نمی‌توانیم به سلامت از این برهه بگذریم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر نقش محوری رسانه‌ها تصریح کرد: با توجه به جنگ ترکیبی در عرصه رسانه فقط کنشگر رسانه‌ای نمی‌خواهیم بلکه افرادی می‌خواهیم که مثل چریک اطلاعات به عملیات رسانه‌ای مسلط باشند و هم قابلیت کار تحقیقاتی داشته باشند و هم اهل طراحی و اجرای عملیات رسانه‌ای باشند. امروز سرعت تحولات بسیار بالاست و این نیاز به افراد زبده رسانه‌ای دارد و هر کسی نمی‌تواند این نقش کلیدی را ایفا کند.

سردار دامغانی با اشاره به ترور شهید اسماعیل هنیه، رهبر حماس افزود: ترور شهید هنیه ابعاد و علت‌های مختلفی دارد، یکی از علت‌های آن هزینه سنگین ناشی از اجرای عملیات وعده صادق بود، استکبار و رژیم صهیونیستی توانستند از موضوع و خسارات نظامی عبور کنند اما از فشار رسانه‌ای نتوانستند بگذرند لذا برای رهایی از این فشار ترور شهید هنیه را در تهران رقم زدند، بر این اساس روایاتی که از اتفاقات و وقایع توسط رسانه‌ها رقم می‌خورد از خود اتفاقات موثرتر است.

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: اهالی رسانه با درک شناختی درست از انقلاب و دستاوردهای آن و همچنین برخورداری از قوه تجزیه و تحلیل می‌توانند کار رسانه‌ای دقیق انجام دهند و اثرات وقایع را ماندگار کنند.

وی افزود: برخی رسانه ها شجاعت روایت کردن ندارند، امروز کسی می‌تواند خود را مدافع نظام و دین بداند که شجاعت داشته باشد، مراقب باشید در راستای ذائقه سازی دشمن حرکت نکنید. رسانه خوب و قوی باید خودش ذائقه سازی کند و با تجزیه و تحلیل افکار عمومی مردم را آگاه و هدایت کند. روایت کردن درست حقیقت، موتور محرک افکار عمومی جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احسان الله محمدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان هم در این مراسم گفت: یکی از مهمترین رویدادهای زندکی بشر با قلم و نوشتن در ارتباط است، به وسیله قلم ارزش‌ها می‌تواند یادگار بماند و به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی افزود: برای اینکه جامعه فعال و پویا بماند باید رسانه فعال و پویا داشته باشبم و بستر لازم را برای کار رسانه‌ای فراهم کنیم. بهترین سربازانی که در عرصه جهاد تبیین می‌توانند نقش آفرین باشند اصحاب رسانه و خبرنگاران هستند و می‌توانند با تبیین صدای مظلومان باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha