• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403051711756
  • خبرنگار : 50646

رئیس دانشگاه آزاد گیلان:

چشم انداز فرهنگی دانشگاه آزاد گیلان ارتقاء هویت دینی و ملی است

چشم انداز فرهنگی دانشگاه آزاد گیلان ارتقاء هویت دینی و ملی است

ایسنا/گیلان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم این دانشگاه حرکت به سمت کارآمدی فرهنگی است، گفت: ارتقاء هویت دینی و ملی و فرهنگ ایرانی اسلامی در بین دانشجویان، کارکنان و اساتید به عنوان پایه‌ها و ستون اصلی حرکت به سمت چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی استان است.

 مجتبی ملکی چوبری امروز، ۱۷ مرداد ماه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، با گرامیداشت شهدای مقاومت و تسلیت شهادت اسماعیل هنیه، اظهار کرد: خون این شهید بزرگوار جهش اصلی در جبهه مقاومت بود.

وی با اشاره به رسالت سنگین خبرنگاران، افزود: با وجود همه مسائل و مشکلات و رنج‌ها در این شغل خبرنگاران به دنبال آگاهی افزایی، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی مردم سرزمین خود هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: وقتی صحبت از خبرنگاران می‌شود صحبت از تاثیر قلم است و خداوند در قرآن سوره‌ای را به نام قلم نامگذاری کرده و این مهم نشان از جایگاه والای قلم و نویسندگی در فرهنگ اسلامی ما مسلمانان دارد.

ملکی چوبری با بیان اینکه حضور خبرنگاران در میدان جنگ نرم و در جبهه‌های جنگ سخت آنها را به سنبل صداقت و جسارت در جامعه تبدیل کرده است، تصریح کرد: تصور یک جامعه بدون خبرنگاران تصور نابسامانی است و در آن جامعه بصیرت افزایی وجود ندارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، خاطرنشان کرد: خبرنگاران چشم و گوش جامعه و به دنبال اطلاع‌رسانی و شفافیت زایی هستند.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری در ایران و دنیا با ۳۰۰ شعبه و واحد دانشگاهی در سراسر کشور فعال است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰ درصد بار آموزشی کشور را به دوش گرفته و در سال ۶۱ با کمک امام خمینی(ره) فعالیت خود را شروع کرد و با گذشت چهار دهه به عنوان یک شجره طیبه در نظام مقدس اسلامی در حال خدمت است.

ملکی چوبری با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی منتسب به مقام معظم رهبری است، گفت: در این راستا با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری درباره فضای آموزشی باید با جدیدت به منویات ایشان بپردازیم و با ارتقاء علمی، حفظ کیان دانشگاه و گسترش فضای انقلابی در دانشگاه در پیشبرد سند تحول بنیادی و سند تحول و تعالی مبتنی بر اسناد بالادستی و منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

وی پنج ماموریت مهم دانشگاه آزاد اسلامی را در راستای تحقق سند تحول و تعالی شامل مرحله اول تحول در فضای آموزشی حرکت از فضای آموزش‌های حافظه محور به سمت آموزش مهارت محور، در رویکرد پژوهشی حرکت به سمت رویکرد حل مسئله بر اساس مشکلات، نیازهای اقتصادی، صنایع، زیست بوم استان و غیره، سومین جهش حرکت به سمت خروج از شهریه محور بودن و داشتن درآمد پایدار، چهارمین رویکرد را جهش به سمت حوزه فعالیت‌های فرهنگی و تربیت جوان مومن، انقلابی، متدین و متخصص و پنجمین و آخرین رویکرد دانشگاه را توسعه کیفی دانست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این دانشگاه در سطح استان دارای ۱۴ واحد دانشگاهی است، گفت: ۳۰ عضو هیات علمی این دانشگاه جز یک و دو درصد دانشمندان برتر جهان شناخته شدند و باید از این ظرفیت‌ها برای ارتقاء دانایی و توانایی و افزایش مهارت، کارآفرینی و اشتغال استفاده کرد.

ملکی چوبری کمک به شناسایی و حل مسائل اساسی استان، تمرکز بر دانشجویان و افزایش رضایت آن‌ها از طریق توسعه و ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی و دانشجویی، افزایش سهم تولیدات علمی دانشگاه در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، افزایش همکاری با مراکز علمی، پژوهشی، فرهنگی، ملی و فراملی، تجاری سازی و به کارگیری دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه از طریق توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقاء هویت دینی و ملی دانشجویان، کارکنان و اساتید به عنوان پایه‌ها و ستون اصلی حرکت به سمت چشم‌انداز دانشگاه، ایجاد شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک دانشگاه سبز برای کمک به حفظ محیط‌زیست را برخی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی گیلان دانست.

به گزارش ایسنا، در پایان از خبرنگاران حوزه دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

چشم انداز فرهنگی دانشگاه آزاد گیلان ارتقاء هویت دینی و ملی است

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha