• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403051711722
  • خبرنگار : 50455

بازدید فرماندهان نیروی انتظامی از ایسنای قم

بازدید فرماندهان نیروی انتظامی از ایسنای قم

ایسنا/قم فرماندهان نیروی انتظامی قم امروز ۱۷مردادماه به مناسب روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری ایسنا با اعضای هیئت تحریریه این رسانه دیدار و گفت‌وگو کردند.

سرهنگ محمدرضا هاشمی معاون عملیات راهنمایی و رانندگی استان قم امروز، ۱۷ مردادماه در بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) واحد استان قم به مناسبت روز خبرنگار، عنوان کرد: طی چهار ماهه نخست سال جاری متاسفانه ۳۱ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در شهر قم جان خود را از دست دادند؛ اگر چه این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است همچنان به دنبال این هستیم که آمار تصادفات را به حداقل ممکن برسانیم.

سال جاری ۳۱ قمی در حوادث رانندگی جان باختند

وی یکی از مهم‌ترین علل تصادفات را سرعت غیر مجاز دانست و گفت: هر چقدر ما به سمت سرعت مطمئنه حرکت کنیم تصادفات منجر به فوت و جرح ما کاهش پیدا می‌کند.

هاشمی تاکید کرد: بهترین فرهنگ سازی اعمال مقررات است در واقع با نهادینه سازی مقررات هیچ راننده‌ای به خود اجازه تخلف از قوانین را نمی‌دهد.

وی گفت: امسال تقریبا ۴ هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی در حوزه شهر قم مجروح شدند که آمار بسیار نگران کننده‌ای است؛ امیدواریم با همکاری مردم در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی این آمار را کاهش دهیم.

هاشمی یادآور شد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که یکی از دغدغه‌هایشان تصادفات رانندگی است و مسئولین در حد توان باید تلاش کنند که آمار تصادفات به حداقل برسد؛ لذا اصحاب رسانه نیز در حوزه فرهنگ‌سازی وظیفه مهمی به عهده دارند.

وی تصریح کرد: ۳۵۰ هزار دستگاه موتور سیکلت در سطح شهر داریم که شاید بیش از نیمی از موتورسواران ما گواهینامه رانندگی نداشته باشند؛ لذا اصحاب رسانه هستند که می‌توانند در آگاهی بخشی به اقشار جامعه نقش مهمی ایفا کنند.

هاشمی در مردادماه سال گذشته ۱۶ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند اما در مردادماه سال جاری تا امروز ۱ نفر کشته گزارش شده است.

وی تاکید کرد: در خصوص طرح ویژه گواهینامه آسان ما جزء اولین استان‌هایی هستیم که بهترین و سریع ترین خدمات را به مردم ارائه می‌کنیم؛ متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت آموزشگاه ایرانیان ثبت نام اولیه را انجام دهند و سپس سامانه روز آزمون آیین نامه را مشخص می‌کند و پس از آن گواهینامه متقاضی صادر خواهد شد.

در حوزه ارائه خدمات گواهینامه آسان موتور سیکلت پیشتاز هستیم

همچنین سرهنگ سلمانی خوش معاون اجتماعی راهنمایی و رانندگی استان قم تاکید کرد: یکی از افتخارات ما در دوسال اخیر در حوزه ارائه خدمات گواهینامه آسان موتورسیکلت است که در کل کشور پیشتاز هستیم؛ همچنین در شهرستان جعفریه و قنوات هم این خدمات ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: همه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند برای دریافت گواهینامه موتور سیکلت اقدام کنند؛ از آذرماه ۱۴۰۲ تا پایان سال گذشته بیش از ۱۳ هزار گواهینامه موتور سیکلت صادر شده است.  

در ادامه احسان شریف‌نیا، سردبیر خبرگزاری ایسنا واحد قم، بیان کرد: با توجه به رویکرد خبرگزاری ایسنا ارتباط و تعامل خوبی با پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزه اطلاع رسانی داریم.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که مردم مطرح می‌کنند حجم نصب دوربین‌های ثبت تخلفات به ویژه در بلوار الغدیر است که لازم است در خصوص حادثه خیز بودن این بلوار اطلاع رسانی بیشتری صورت می‌گرفت.

شریف‌نیا با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در حوزه گواهی نامه موتور سیکلت، تصریح کرد: قطعا ظرفیت رسانه در راستای ارتقای آگاهی مردم در خصوص نقاط حادثه خیز، لزوم رعایت قوانین و همچنین ضرورت استفاده از خدمات گواهینامه آسان موتور سیکلت بسیار اهمیت دارد.

بازدید فرماندهان نیروی انتظامی از ایسنای قم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha