• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403051711645
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

حس وطن دوستی در رسانه  پررنگ تر شود

حس وطن دوستی در رسانه  پررنگ تر شود

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، با بیان اینکه رسانه های معاند ملت همواره تلاش می کنند عظمت و اقتدار ایران اسلامی را زیر سوال ببرند، یادآور شد: حس وطن دوستی در فضای رسانه ای باید پررنگ تر شود و خبرنگاران با افتخار به بیان دستاوردهای نظام بپردازند.

اسدالله عباسی امروز، ۱۷ مردادماه در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار به ویژه ۱۶۵ شهید جنگ غزه، اظهار کرد: رژیم صهیونسیتی به عنوان یک باند تبهکار روزانه دست به جنایت های بیشمار می زند.

وی در ادامه از تلاش های شبانه روزی خبرنگاران استان قدردانی کرد و افزود: اصحاب رسانه گیلان در حرفه خبرنگاری از مهارت لازم و کافی برخوردارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر در مسیر خدمت به مردم مطالبه گری وجود نداشته باشد، اصلاح امور صورت نمی گیرد، تصریح کرد: خبرنگاران بایستی واقعیت های جامعه را انعکاس دهند. مسئولان نیز وظیفه دارند مصادیق مربوط به مسائل و مشکلات را در خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و روزنامه ها و مطبوعات جستجو کنند.

عباسی با اشاره به نقش رسانه ها در شکل دهی به افکار عمومی جامعه، عنوان کرد: رسانه ها رسالت خطیر انتشار حقیقت را بر عهده دارند و باید با برجسته کردن واقعیت ها مردم را در جریان مسائل مختلف جامعه قرار دهند.

وی تاریخ و تمدن گیلان را نشان دهنده غنای فرهنگی این خطه و نخبگی و فرهیختگی مردمان آن دانست و تاکید کرد: به عنوان خادم مردم گیلان، نگاه راهبردی به مسائل استان را که با نگاه دقیق و قلم زیبای خبرنگاران تبیین می شود، وظیفه خود می دانم.

استاندار گیلان نقد منصفانه را لازمه کار خبری دانست و خاطرنشان کرد: می توانیم راهکارهای خدمت به مردم و تهدیدات و فرصت های آن را در نگاه اصحاب رسانه کشف کنیم.

عباسی با بیان اینکه مسائل جامعه از دید خبرنگاران پنهان نمی ماند، گفت: خبرنگاران با تولید اخبار مکتوب و صوتی و تصویری می توانند مسئولان را در مسیر درست قرار دهند و نقاط قوت را تقویت و از اشتباهات جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه رسانه های معاند ملت همواره تلاش می کنند عظمت و اقتدار ایران اسلامی را زیر سوال ببرند، یادآور شد: حس وطن دوستی در فضای رسانه ای باید پررنگ تر شود و خبرنگاران با افتخار به بیان دستاوردهای نظام بپردازند. همچنین از رسانه ها انتظار داریم تحت تاثیر دروغ پردازی های دشمنان بدخواه قرار نگیرند و امیدبخشی داشته باشند.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش دشمن برای تشویش اذهان عمومی، عنوان کرد: مهمترین و محوری ترین وظیفه خبرنگاران جهاد تبیین است و جهاد یعنی در میدان بودن؛ این میدان روزی نظامی و روزی اقتصادی و گاهی فرهنگی و گاهی رسانه ای است و خبرنگاران باید در جهاد تبیین واقعیت ها را بگویند.

وی همچنین از خبرنگاران خواست اخبار مفید و موثر و امیدآفرین تولید کنند و اخلاق مدار باشند و اضافه کرد: سلامت نفس در خبررسانی مهم است و لذا باید براساس واقعیت ها قلم بزنید؛ نه براساس حدس و گمان و شنیده ها؛ در بیان حقایق نیز اعتماد به نفس و شجاعت داشته باشید.

عباسی به حادثه تلخ شهادت آیت الله رئیسی، رئیس دولت سیزدهم و همراهان ایشان اشاره کرد و متذکر شد: در مدت کوتاهی سه انتخابات مهم و بزرگ را پشت سر گذاشتیم و رئیس جمهور جدید نیز با حکم تنفیذ کار خود را آغاز کرده، اما دولتمردان در طول سه ماه گذشته بی انگیزه نشده اند و تلاش شبانه روزی برای خدمت به مردم ادامه دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه فرایند مالکیت خانه مطبوعات گیلان در چارچوب قانون دنبال می شود، تصریح کرد: حمایت مادی و معنوی از اصحاب رسانه گیلان را وظیفه حقیقی و حقوقی خود می دانم و ترسی از نقد منصفانه ندارم و به مدیران جوان نیز توصیه می کنم حتما از مسیر رسانه ها عبور کنند و از دیدگاه تیزبینانه و مطالبه گرانه خبرنگاران بهره مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha