• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403051711636
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل ثبت احوال استان اعلام کرد:

کاهش ۴.۶ درصدی طلاق در گلستان

کاهش ۴.۶ درصدی طلاق در گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل ثبت احوال گلستان از کاهش ۴.۶ درصدی طلاق در استان خبر داد و گفت: در چهار ماهه سال جاری هزار و ۴۴۵ واقعه طلاق در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که  هزار و ۵۱۵ واقعه بود به میزان ۴.۶ درصد کاهش داشته است.

حمید رضا مطیع امروز چهارشنبه در جریان حضور در جمع مدیر، دبیر و هیئت تحریریه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گلستان، ضمن تبریک هفته خبرنگار و زنده نگهداشت یاد و خاطره «شهید صارمی» از مجاهدت‌های خبرنگاران تقدیر و اظهار کرد: در سال گذشته در ثبت واقعه ولادت ۲.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشتیم در صورتی که این آمار در کشور رشد کاهشی داشت.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری آمار ولادت استان گلستان ۱۰.۴ درصد کاهش پیدا کرد، گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری  ۸ هزار و ۵۳۳ واقعه ولادت در استان گلستان ثبت شد اما در چهار ماه نخست سال قبل ۹ هزارو ۵۲۸ واقعه بود.

مدیرکل ثبت احوال گلستان با بیان اینکه رشد کاهش جمعیت استان گلستان در سال جاری از متوسط کشوری نیز بیشتر بود، افزود: آمار ازدواج نیز در استان گلستان روند کاهشی داشته به طوری که آمار ازدواج در استان در سال جاری  نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل به میزان ۹.۴ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۴.۶ درصدی طلاق در گلستان

 وی درصد کاهش آمار ازدواج در کشور را منفی ۸.۵ درصد و در استان گلستان منفی ۹.۵ درصد اعلام و تصریح کرد: در چهار ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ در استان گلستان ۵ هزار  ۴۰۹ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است در صورتی که آمار ازدواج  در چهار ماهه  نخست سال جاری ۴ هزار و ۹۰۲ واقعه است. 

این مقام مسئول از کاهش ۴.۶ درصدی طلاق در استان خبر داد و گفت: در چهار ماهه سال جاری هزار و ۴۴۵ واقعه طلاق در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که  هزار و ۵۱۵ واقعه بود به میزان ۴.۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان با اشاره به برگزاری نمایشگاهی از اسناد هویتی مفاخر و بزرگان عصر حاضر استان بیان کرد: تاکنون یک هزار و ۶۰۰ نفر از مفاخر معرفی و مورد بررسی قرار گرفته که از مجموع این افراد ۲۰۰ نفر شناسایی و اطلاعات آن ها تکمیل شده است  و قصد داریم در آینده از اسناد هویتی مفاخر معاصر استان  در قالب نمایشگاه رونمایی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha