• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403051711474
  • خبرنگار : 71368

احداث ۴ خط جدید مترو در تهران

احداث ۴ خط جدید مترو در تهران

مدیرعامل شرکت متروی تهران تاکید کرد که توسعه خطوط فعلی و ساخت خطوط جدید در اولویت این شرکت قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مسعود درستی در حاشیه بازدید از وضعیت بهره‌برداری از خط ۶ متروی تهران با بیان اینکه امروز با حضور نمایندگان شورایعالی استان‌ها به بازدید از متروی تهران و خط ۶ پرداختیم. گفت: شبکه هفت گانه خطوط متروی تهران به جز تعدادی از ایستگاه‌های خط شش و هفت تکمیل شده است و برنامه داریم به شرط تامین مالی مابقی ایستگاه‌ها را تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه در شبکه مترو تهران احداث چهار خط جدید در دستور کار قرار دارد، گفت: از این چهار خط احداث سه خط شروع شده و یک خط دیگر هم امسال آغاز خواهد شد. البته در بعضی از خطوط، عملیات توسعه‌ای در دستورکار قرار گرفته است، به عنوان‌ مثال عملیات احداث توسعه جنوبی خط ۶  و توسعه شمالی خط ۷ شرق و توسعه غربی خط ۴ و بخش شرقی خط ۲ مترو در دست اقدام‌ است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران ادامه داد: تلاش می‌کنیم که قسمت بدنه اصلی خطوط هفت گانه را به سرانجام برسانیم و از سال آینده توسعه خطوط ذکر شده و ۴ خط جدید را آغاز کرده و شبکه ۱۱گانه را تکمیل کنیم. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده همه ایستگاه های باقی مانده در دست احداث قرار دارند ولی ایستگاه ۱۷ شهریور به لحاظ موقعیت جغرافیایی که یک ایستگاه تبادل مسافر بین خط ۶ و ۷ در جنوب شرق شهر است اهمیت بیشتری دارد ولی هیچ کدام به لحاظ تقدم و تاخر اولویتی به یکدیگر ندارند.

درستی در خصوص وضعیت بودجه مترو تهران با بیان اینکه بودجه متروی تهران برای سال جاری ۱۴ هزار میلیارد تومان است، گفت:  ما الان ۹۴۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب داریم که از این میان ۱۱۰۰ میلیارد اوراق مشارکت دیده شده است، در حالی که  اوراق ما ۶۳۰۰ میلیارد است که ۵۳۰۰ میلیارد آن دیده نشده و در اصلاحیه بودجه ۹۴۰۰ میلیارد است که به اضافه آن ۱۴ هزار میلیارد می‌شود.

وی در مورد تخصیص بودجه مترو در سال جدید با بیان اینکه بودجه مترو متناسب با تامین منابع شهرداری تزریق می‌شود. گفت: معمولا ارزیابی تحقق بودجه در آخر سال انجام می‌شود و ما امیدواریم که شرایط به‌گونه‌ای باشد که امسال هم بودجه تهران مناسب باشد تا به تعهدات عمل کنیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۷ ۱۸:۰۱

برای تامین بوجه برای مترو شهرداری از چند روش با تخفیف مناسب ا اخذ عوارض شهری سال‌های آینده با تخفیف بیشتر عمال کند و با بخشودگی جرایم سال‌های گذشته شهروندان را در تامین بوجه مترو تشویق کند و با پیش فروش بلیط بطور سالیانه مترو و خطوط اتوبوس از مشوق لازم برای استفاده کنندگان بوجه لازم را می‌تواند تامین کند همینطور با فروش تراکم تشویقی و تشویق تجاری سازی و دادن مجوز تاسیس پارکینگ در محلهای تجاری بوجه لازم را تامین کند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۸ ۲۱:۱۸

سلام چرا برای جنوب غربی تهران فکری نمیکنند . شهریار ، ملارد ، فردیس و .... شدیدا نیاز به مترو داره

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۰ ۱۷:۴۹

سلام مترو پردیس چند سال دیکه راه میفته

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۱ ۰۹:۲۵

سلام. لطفابرای متروی پردیس کاری انجام بدین. ازفرهنگسرا فقط 2تاایستگاه میشه وهنو اقدامی انجام نشده.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۲ ۱۴:۵۲

لطفا چرا برای متروی ورامین کاری انجام نمی‌دهند