• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403051711263
  • خبرنگار : 50212

جوجه ریزی در ساوه به دو میلیون و ۹۸۶ هزار قطعه رسید

جوجه ریزی در ساوه به دو میلیون و ۹۸۶ هزار قطعه رسید

ایسنا/مرکزی رییس اداره دامپزشکی ساوه گفت: از ابتدای سال جاری بیش از دو میلیون و ۹۸۶ هزار قطعه جوجه ریزی با نظارت دامپزشکی این شهرستان انجام گرفته است.

مهدی کلانتر قریشی هرندی با اعلام  این خبر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون خدمات مختلفی در واحدهای نظارت، مبارزه با بیماری های دام و طیور، دارو درمان و قرنطینه این اداره به منظور حفظ جمعیت دام و طیور و سلامت غذایی همشهریان شهرستان ساوه توسط دامپزشکی این شهرستان انجام گرفته است.

وی گفت: در این مدت ۲۷۵ هزار و ۷۴۹ راس دام سبک واکسن بیماری های شاربن، ppr، تب برفکی، بروسلوز یا تب مالت و آبله را دریافت کرده اند، همچنین ۵۰ هزار و ۵۵ راس دام سنگین نیز علیه بیماری های بروسلوز، لمپی اسکین، تب برفکی و شاربن به صورت رایگان توسط اکیپ های واکسیناسیون این اداره ایمن سازی شده است.

رییس اداره دامپزشکی ساوه ادامه داد: ۶ هزار و ۲۵ مورد خونگیری از دام سنگین به منظور بررسی و تست بیماری های سل و بروسلوز در این مدت انجام شده است.

کلانتر قریشی هرندی به واکسیناسیون رایگان ۵۳ هزار ۹۹۴ قطعه طیور بومی روستایی علیه بیماری نیوکاسل، اشاره کرد و گفت: طی این چهار ماه همچنین ۹۰۰ طیور بومی توسط دامپزشکی مورد پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار گرفته اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در این مدت نظارت های بهداشتی و صدور مجوز برای دو میلیون و ۹۸۶ و ۴۲۰ قطعه جوجه ریزی گوشتی و پولت توسط این اداره انجام گرفته است.

دکتر هرندی همچنین با اشاره به اقدامات این اداره در واحد نظارت افزود: در این مدت دو هزار مورد بازدید از واحدهای تحت پوشش، نظیر کشـتارگاه ها، مراکز بسـته بنـدی، کارخانجـات خوراک و مکمـل، ایسـتگاه های جمع آوری شـیر و فروشـگاه های عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها، هتل ها و کبابی ها توسط بازرسین این اداره  صورت گرفته است که در جریان این بازدیدها بالغ بر هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده به علت وجود مشکلات بهداشتی شناسایی و با دستور مقام قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

وی همچنین ۹۵ مورد بازدیـد از درمانگاه و داروخانه های دامپزشکی، آزمایشگاه کارخانه های تولید دارو و مکمل دامپزشکی را از دیگر اقدامات صورت گرفته این اداره از ابتدای سال جاری تاکنون بیان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha