• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051711262
  • خبرنگار : 50034

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان:

اعضای شورای شهر از پاسخ‌های شهردار همدان قانع نشدند

اعضای شورای شهر از پاسخ‌های شهردار همدان قانع نشدند

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان با تأکید براینکه اکثریت اعضای شورای شهر از پاسخ شهردار قانع نشدند، گفت: اعضای شورای شهر از پاسخ‌های شهردار قانع نشدند که در این صورت روند استیضاح شهردار آغاز می‌شود.

مهدی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره تصمیم‌گیری درباره تغییر شهردار همدان، اظهارکرد: شورای شهر ۱۱ عضو دارد که هشت نفر باید به این جمع‌بندی برسند که شهردار باید تغییر کند و افرادی که از شهردار حمایت می‌کنند و معتقد به کارآمدی وی هستند باید بتوانند از عملکرد او دفاع کنند.

 وی با بیان اینکه پنج سوال از شهردار همدان پرسیده شد که ریشه در تذکراتی که در گذشته به وی داده شده داشت، تصریح کرد: بیش از ۵۰ تذکر به شهردار همدان داده شده بود.

حیدری یادآور شد: پنج سوال درمحورهای مالی و پرداخت حقوق، پل‌های عابر پیاده، تعاملات شهداری با سایر دستگاه‌های اجرایی، ساخت و سازهای غیرمجاز و محکومیت‎‌های مکرر شهرداری مطرح شده است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه اگر اعضای شورای شهر با پاسخ‌های شهردار قانع نشوند با درخواست چهار عضو استیضاح شروع می‌شود، تصریح کرد: شهرداری همدان با وجود اینکه تعاملات زیادی با سایر دستگاه‌ها دارد اما در تأمین نیاز خود از آنها ناتوان است. از طرفی شهرداری پرونده‌های حقوقی زیادی دارد که تبدیل به محکومیت شده است.

وی با اشاره به اینکه شورای شهردرباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بلوار بعثت و ارم به شهرداری تذکر داده است، خاطرنشان کرد: بلوار بعثت در مسیر تعریض قرار دارد، امکان تغییر کاربری درآن وجود ندارد، بنابراین وظیفه اولیه شهرداری این است که معبر را بازگشایی و طرح را اجرا کند.

حیدری با بیان اینکه تغییر کاربری‌های غیرمجاز در بلوار بعثت باعث ایجاد مشکلات ترافیکی شده است، تأکید کرد: وجود مدارس غیرانتفاعی در این بلوار باعث شده مشکلات ترافیکی در این مسیر ایجاد شود که براساس قانون باید این مدارس جابه‌جا شوند اما به دلیل شرایط خاص آموزش و پرورش این موضوع جدی گرفته نشده است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با تأکید براینکه چند صد رأی ماده ۱۰۰ وجود دارد که اجرایی نمی‌شود، یادآور شد: به طور میانگین هر هفته ۳۰ تا ۴۰ پرونده تخلف ساختمانی به مناطق شهری وارد می‌شود درحالیکه عدم اجرای آراء ماده ۱۰۰ باعث شده تخلفات ساختمانی در شهر جدی گرفته نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha