• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051711196
  • خبرنگار : 50664

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی مطرح کرد

بیش از ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های ملی و استانی

بیش از ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های ملی و استانی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های ملی و استانی را بیش از ۸ هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: بیش از ۳ هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال افزون بر ۴۸ درصد از اعتبار مورد نیاز آن در طرح نشان‌دار کردن مالیات با انتخاب مردم تأمین شده است.

 شاکررضا مریدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» در راستای مردمی کردن اقتصاد کشور در ۴ مردادماه جاری به صورت رسمی رونمایی شد، اظهار کرد: در راستای نشان‌دار کردن مالیات، اتمام  ۲۰۲ پروژه نیمه‌تمام با انتخاب خود مؤدیان در دستور کار اداره کل امور مالیاتی استان قرار گرفت که از این تعداد ۱۷۵ پروژه استانی و ۲۷ پروژه ملی بودند.

وی با بیان اینکه تا پایان روز ۱۵ مردادماه جاری، بیش از ۲۲۱ هزار و ۱۶۰ مؤدی فرم «تبصره ماده ۱۰۰» ارائه داده‌اند، گفت: از میان ۲۰۲ طرح و پروژه در حال اجرا، ۱۳۹ پروژه ۱۰۰ درصد از محل پرداخت‌های مالیاتی مؤدیان و با انتخاب خود آن‌ها به طور کامل تأمین اعتبار شده است.

 مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی با بیان اینکه طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های تحول نظام مالیاتی کشور در سال ۱۴۰۳ به حساب می‌آید، تصریح کرد: این پروژه ملی در مفهوم کلان خود امکان تخصیص مالیات‌های پرداختی به پروژه‌های ملی و استانی توسط مؤدیان و تکمیل این پروژه‌ها را فراهم می‌آورد و به یکی از مطالبات جدی مؤدیان در خصوص اعلام محل هزینه کرد و مصرف درآمدهای مالیاتی به شکل مؤثر و عملیاتی پاسخ می‌دهد.

وی در مورد چگونگی شرکت مؤدیان در طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها گفت: مؤدیان می‌توانند طی فرآیند ارائه فرم «تبصره ماده ۱۰۰» محل خرج کرد مالیات پرداختی خود را با تخصیص آن به طرح‌ها یا پروژه‌های اولویت‌دار ملی و استانی تعیین و به این شکل مشارکت مؤثری در توسعه و اجرای طرح‌های سازنده در حوزه‌هایی مثل بهداشت و درمان، آموزش، راه و ترابری و ... داشته باشند.

مریدی در خصوص مشاهده اسامی مؤدیان در کنار پروژه‌هایی که در جریان ارائه فرم «تبصره ماده ۱۰۰» انتخاب کرده‌اند، تصریح کرد: مؤدیانی که در انجام و راه‌اندازی طرح‌ها یا پروژه‌های منتخب مشارکت داشته‌اند، اسامی آن‌ها در صورت رضایت برای عموم مردم اعلام می‌شود؛ بنا بر بررسی‌های صورت گرفته مشارکت مؤدیان در تکمیل پروژه‌های عمرانی می‌تواند موجب بهبود نگرش آن‌ها نسبت به مصارف مالیاتی و مالیات‌ستانی عادلانه شود.

وی در مورد چگونگی تخصیص منابع به پروژه‌های عمرانی بیان کرد: طرح‌ها و پروژه‌ها طبق ضوابط قانونی و در چهارچوب معینی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از تمامی استان‌ها انتخاب و به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی می‌شوند.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی افزود: شرط اساسی در نحوه انتخاب منابع، طرح‌ها و پروژه‌هایی است که حداکثر منافع عمومی را به دنبال داشته باشند، به طوری که با منابع در نظر گرفته شده تا پایان سال خاتمه پیدا کنند و به بهره‌برداری برسند.

وی ادامه داد: به موجب آیین‌نامه اجرایی هیأت وزیران، سازمان امور مالیاتی کشور مبالغ تخصیص یافته مؤدیان به پروژه‌ها را به صورت سیستمی به اطلاع سازمان برنامه و بودجه کشور می‌رساند و این سازمان نیز حداکثر یک ماه پس از دریافت اطلاعات اختصاص یافته به پروژه‌ها نسبت به تخصیص و اعتبار بودجه به آن‌ها اقدام می‌کند.

مریدی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای پروژه مزبور تا ۱۶ مردادماه سال جاری بیش از ۲۱ هزار و ۱۸۰ مؤدی در قالب فرم‌های «تبصره ماده ۱۰۰» با شرکت در طرح نشان‌دار کردن مالیات خود، تعداد ۲۰۲ پروژه و طرح ملی و استانی را برای تخصیص مالیات‌های پرداختی خودشان در استان انتخاب کرده‌اند.

وی گفت: از میان طرح‌ها و پروژه‌های انتخاب شده تعداد ۱۳۹ طرح و پروژه از محل پرداخت‌های مالیاتی مؤدیان و با انتخاب آن‌ها به طور کامل تأمین اعتبار شده است و حداکثر تا پایان سال خاتمه می‌یابند و به بهره‌برداری خواهند رسید.

مریدی افزود: سایر پروژه‌ها و طرح‌های باقیمانده و تکمیل منابع نشده نیز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، از محل درآمدهای مالیاتی این بخش، تأمین و تکمیل خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha