• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403051711160
  • خبرنگار : 71616

انجمن مدیریت کسب و کار ایران خبر داد

اجرای ارزیابی و تایید صلاحیت حرفه‌ای مشاوران کسب و کار

اجرای ارزیابی و تایید صلاحیت حرفه‌ای مشاوران کسب و کار

دبیر انجمن مدیریت کسب و کار ایران ضمن تشریح جزئیات ارزیابی تشخیص صلاحیت حرفه‌ای مشاوران کسب و کار در ایران، تاکید کرد که مدل استاندارد تدوین شده جهت ارزیابی و تایید صلاحیت حرفه‌ای مشاوران کسب و کار، می‌تواند راهکاری جدی برای ارتقای سطح مشاوره کسب و کار و همچنین نمودی از فعالیت‌های جمعی بین تشکلی باشد.

طبق اعلام انجمن مدیریت کسب وکار ایران به ایسنا، نشست مجمع  عمومی سالیانه این انجمن با حضور اعضای انجمن، اساتید و نهادهای مرتبط همچون فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب و کار ایران برگزار شد که ضمن آن، جزئیات ارزیابی تشخیص صلاحیت حرفه‌ای مشاوران کسب و کار در ایران تشریح شد.

محمدهادی عسگری-رئیس انجمن مدیریت کسب و کار ایران- در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به اینکه انجمن مذکور به عنوان متولی ملی و علمی مرتبط با دانش مدیریت کسب و کار در کشور، حدود ۳۰ سال است که فعالیت می‌کند، اظهار کرد: با هدف ارتقای کیفیت خدمات مشاوره‌ای خصوصاً در حوزه مرتبط با کسب و کار، از حدود دو سال پیش در قالب کمیته ای تخصصی، مدل استانداردی برای ارزیابی و تایید صلاحیت حرفه‌ای مشاوران کسب و کار، طراحی شده که خوشبختانه در حال حاضر، آماده اجرائی شدن در کشور است.

 وی با بیان اینکه تشکل‌های علمی که تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کنند، وظیفه دارند مشکلات مهم کشور را شناسایی و برای آن راه حل ارائه دهند، گفت: این اقدام راهکاری جدی برای ارتقای سطح مشاوره کسب و کار و همچنین نمودی از فعالیت‌های جمعی بین تشکلی است.

محمود اولیائی-رئیس هیات مدیره فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب و کار ایران- نیز در ادامه‌ این نشست، بر حمایت جدی فدراسیون مدیریت، از این اقدام برای سازمان‌دهی و سازماندهی مشاوران کسب و کار در کشور تاکید کرد و گفت: مشاوره کسب و کار و مشاوره مدیریت در کشور، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ در شرایط فعلی که نوعی بهم ریختگی آشکار در این بخش وجود دارد، سازماندهی، ضرورت دارد؛ بنابراین امیدوار هستیم با ابتکار عمل انجمن مدیریت کسب و کار ایران و با همراهی سایر تشکل‌ها و نهادهای مرتبط، بتوان راهی جدی برای اصلاح این شرایط باشد.

غربالگری مشاوران کسب و کار 

وی افزود: روش‌های نوآورانه در حوزه غربالگری مشاوران کسب و کار می‌تواند از حضور اشخاصی که بدون داشتن دانش کافی در این حوزه فعالیت می‌کنند، جلوگیری کرده و از نام حوزه مشاوره مدیریت و مشاوره کسب و کار دفاع کند.

دبیرکل انجمن مدیریت کسب و کار ایران نیز ضمن اشاره به اینکه مدل استاندارد، با هدف اطمینان از کیفیت خدمات مشاوره‌ای و ارتقاء سطح حرفه‌ای مشاوران کسب و کار تدوین شده است، خاطرنشان کرد: دلایل متعددی برای ضرورت تدوین این مدل وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به اطمینان از دانش و مهارت‌های لازمِ مشاوران برای ارائه خدمات با کیفیت و همچنین ایجاد انگیزه برای توسعه مهارت‌ها و ارتقاء سطح حرفه‌ای مشاوران و شرکت‌های مشاوره‌ای اشاره کرد.

در ادامه محمدرضا انبیائی- مشاور ارشد اتحادیه انجمن‌های علمی، فناوری، نوآوری و تجاری‌سازی کشور- بکارگیری دانش و تجربه اعضای انجمن و همکاری جدی و هم‌افزا با دیگر نهادهای علمی و حرفه‌ای کشور در اجرای این طرح را خواستار شده و ابراز امیدواری کرد: فاز آزمایشی این طرح می‌تواند فضای مشاوران کسب و کار ایران را بهبود ببخشد؛ اجرای این طرح، همزمان با سومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار که ۲۲ مرداد ماه برگزار می شود، به طور رسمی آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد:  علیرغم اینکه انجمن مشاوران مدیریت ایران، تأیید صلاحیت مشاوران مدیریت (CMC) را از حدود ۱۰ سال پیش آغاز کرده، اما بنظر می‌رسد که طرح ارائه شده توسط انجمن مدیریت کسب و کار ایران، علاوه بر ایجاد رقابت سالم در نظام مشاوره کسب و کار، به کاهش هزینه‌های مشاوره‌ای خصوصاً برای کسب و کارهای کوچک نیز کمک کند.

سطح خدمات مشاوره‌ای در کشور بهبود پیدا می یابد

انبیائی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این مدل استاندارد، سطح خدمات مشاوره‌ای در کشور به طور قابل توجهی بهبود پیدا کرده و مشاوران کسب و کار بتوانند نقش مؤثرتری در موفقیت سازمان‌ها و کسب و کارها ایفا کنند؛ ضمن اینکه با تایید و اجرای این نظام، انتظار می‌رود که شاهد تحول چشمگیری در کیفیت و کارآمدی خدمات مشاوره‌ای در ایران باشیم. توسعه و بهبود حرفه‌ای مشاوران کسب و کار می‌تواند موجب افزایش اعتماد مشتریان به خدمات مشاوره‌ای و رشد کیفیت این خدمات در کشور شده و فضای مشاوران این حوزه را بهبود ببخشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha