• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403051611124
  • خبرنگار : 50040

سرپرست اداره کل امور مالیاتی گیلان خبر داد

تامین اعتبار ۱۳۶ پروژه زیرساختی گیلان به انتخاب مالیات دهندگان

تامین اعتبار ۱۳۶ پروژه زیرساختی گیلان به انتخاب مالیات دهندگان

ایسنا/گیلان سرپرست اداره کل امور مالیاتی گیلان درخصوص طرح «نشان دار کردن مالیات»، گفت: در راستای رویکرد جدید نظام مالیاتی کشور مبنی بر حکمرانی مستقیم مردم در تعیین مصارف مالیات و تخصیص مالیات به پروژه های زیرساختی، بیش از ۱۳ هزار مودی در قالب فرم تبصره ماده ۱۰۰، اعتبار ۱۳۶ پروژه استان را تامین کردند.

حسن صیاد زمردی امروز، ۱۶ مرداد ماه در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن تقدیر از مشارکت خوب مودیان گیلانی در قالب فرم تبصره ماده ۱۰۰، اظهار کرد: با طرح «نشاندار کردن مالیات»، مودیان محترم توانستند با پذیرش فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، مشخص کنند که مالیات آنها به کدام پروژه زیرساختی تعریف شده در کشور اختصاص پیدا کند.

وی افزود: از ۱۵۴ پروژه زیرساختی تعریف شده برای استان گیلان، بیش از ۸۸ درصد این طرح ها یعنی ۱۳۶ مورد تامین اعتبار شد.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی گیلان تصریح کرد: اسامی مودیان در کنار پروژه‌هایی که در جریان ارائه فرم «تبصره ماده ۱۰۰» انتخاب کرده‌اند، در صورت رضایت، اعلام عمومی می‌شود.

صیاد زمردی ادامه داد: طبق پژوهش های انجام شده، مشارکت مودیان در تکمیل پروژه‌های عمرانی می‌تواند موجب بهبود نگرش آن‌ها نسبت به مصارف مالیاتی و مالیات‌ستانی عادلانه شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌ها و پروژه‌ها، طبق ضوابط قانونی و در چارچوب معینی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از تمامی استان‌ها انتخاب و به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی می‌شوند و شرط اساسی در انتخاب طرح و پروژه‌ها این موضوع است که حداکثر منافع عمومی را به دنبال داشته باشند و با منابع در نظر گرفته شده تا پایان سال خاتمه پیدا کرده و به بهره‌برداری برسند.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای تکمیل این پروژه ها بیش از ۲۴۰۰ میلیارد ریال از محل طرح نشاندار کردن مالیات تامین شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha