• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403051611060
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

پیش‌بینی تردد بیش از چهار میلیون زائر اربعین از پایانه‌های مرزی کشور

پیش‌بینی تردد بیش از چهار میلیون زائر اربعین از پایانه‌های مرزی کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیر ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی گفت: پیش‌بینی می‌شود با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به پارسال، چهار میلیون و ۶۰۰ هزار زائر اربعین امسال از ۶ پایانه مرزی کشور گذر کنند.

حسین مذنب عصر سه‌شنبه در بازدید از پایانه مرزی میرجاوه افزود: با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی به دستور وزیر راه و شهرسازی در چند روز اخیر از هشت پایانه مرزی کشور در غرب و جنوب شرق بازدید شده و وضعیت آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی تمام امکانات سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه خود را به ویژه در ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای بسیج کرده است تا اربعین امسال با کمترین مشکل برگزار شده و مردم سفر آسان‌تری را تجربه کنند.

دبیر ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی گفت: ما در مرزهای شرقی کشور شامل «ریمدان و میرجاوه» امسال میزبان بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زائران پاکستانی خواهیم بود و بر این اساس نیاز است، علاوه بر مجموعه وزارت راه و شهرسازی، دیگر دستگاه‌های متولی نیز تمرکز خود را بر مرزهای شرقی گذاشته و در کنار پذیرایی از زائران پاکستانی، برای تامین ناوگان هوایی و جاده‌ای مورد نیاز به منظور انتقال آنان به مرزهای غربی کمک کنند.

مذنب بر همکاری و مساعدت همه دستگاه‌ها برای فراهم شدن زمینه رفاه بیشتر زائران پاکستانی در سیستان و بلوچستان تاکید و بیان کرد: ستاد مرکزی اربعین و کمیته حمل و نقل و سوخت وزارت راه و شهرسازی از ماه‌ها قبل تدابیر لازم را در این خصوص پیش‌بینی کرده و با وجود محدودیت ناوگان، ظرفیت جابه‌جایی را به نسبت سال گذشته افزایش داده است.

دبیر ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: هر ساله با وجود گرمای شدید هوا باز هم شاهد افزایش شور حسینی برای زیارت کربلای معلی هستیم که این وظیفه ما را سنگین می‌کند تا با تمام امکانات عمومی، دولتی و حتی مردمی، بهترین خدمات به زائران سیدالشهدا (ع) ارائه شود.

وی با اشاره به جابه‌جایی پروازی زائران پاکستانی اربعین گفت: سال‌های پیش مجموعه نیروهای مسلح یاری‌گر ما در این خصوص بودند و امسال نیز مسسولان عالی دولتی از ماه‌ها قبل دستور لازم در مورد آمادگی ناوگان هوایی نظامی برای انتقال زائران کربلا را داده‌اند.

دبیر ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی در خصوص ناوگان ریلی هم گفت: با وجود کمبودی که از نظر ناوگان ریلی داریم، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی قول افزایش ناوگان را در ایام اربعین حسینی داده است.

مذنب گفت: با رایزنی مسوولان کشوری مقرر شده است امسال ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی اربعین با گذر از کشور ما به کشور عراق سفر کنند و وزارت امور خارجه تاکید کرده است که تنها زائران پاکستانی که ویزای عراق را دارند، ویزای ایران را بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha