• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403051611048
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان عنوان کرد

جهش تولید مسکن در گیلان با بیش از ۴۵ هزار واحد در دست ساخت

جهش تولید مسکن در گیلان با بیش از ۴۵ هزار واحد در دست ساخت

ایسنا/گیلان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، مجموع واحدهای در دست ساخت جهش تولید مسکن گیلان را ۴۵ هزار و ۲۷۹ واحد دانست و گفت: کمبود ۱۲۰ هکتاری زمین داریم.

محمدرضا فلاحتگر در گفت وگو با ایسنا، از ثبت نام ۱۲۳ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: ۱۱۸ متقاضی ثبت نام موثر داشتند و ۲۸ هزار نفر واجد شرایط(چهار شرط) هستند.

وی با بیان اینکه ۸۵۰۰ نفر از متقاضیان آورده اولیه را پرداخت کردند، افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۸۷۱ واحد طرح حمایتی شهری در دست احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از ساخت ۵۷۸۴ واحد طرح بازآفرینی شهری خبر داد و تصریح کرد: ۳۸۸۶ واحد نیز در قالب طرح خودمالک شهری و ۲۲ هزار و ۶۸۳ واحد در قالب طرح خودمالک روستایی(بنیاد مسکن) در حال ساخت است.

فلاحتگر مجموع واحدهای در دست ساخت جهش تولید مسکن گیلان را ۴۵ هزار و ۲۷۹ واحد دانست و عنوان کرد: طرح حمایتی شهری به دو صورت انبوه ساز و گروه ساخت اجرا می شود و دارای پیشرفت فیزیکی پنج تا ۹۵ درصد است.

وی از تامین زمین برای ساخت ۱۴۵۰ واحد مسکن محرومین توسط بنیاد مسکن استان خبر داد و تاکید کرد: برای ۵۰۰ واحد در شهرهای مختلف تامین زمین کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از تحویل ۶۰ واحد طرح حمایتی شهری، ۲۴۷ واحد بازآفرینی شهری، ۳۳۰ واحد خودمالک شهری و ۵۲۵۷ واحد خودمالک روستایی خبر داد و گفت: در مجموع ۵۸۹۴ واحد به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به ساخت ۶۸۷۴ واحد در شهرستان رشت، خاطرنشان کرد: ۴۵۴۰ واحد توسط راه و شهرسازی و ۶۲۴ واحد توسط بنیاد مسکن و ۵۰۰ واحد توسط ستاد اجرایی و ۱۲۱۰ واحد توسط ستاد نیروهای مسلح در دست ساخت است؛ همچنین ۵۶۸ واحد توسط بخش خصوصی ساخته می شود.

فلاحتگر از کمبود ۱۲۰ هکتاری زمین برای ساخت ۹۷۷۱ واحد متقاضیتان واجد شرایط خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر برای ۲۲۳ هکتار معادل ۱۸ هزار و ۳۲۹ واحد کارسازی شده و در حال ساخت است؛ در این راستا با ۶ دستگاه تفاهم نامه امضا کردیم و در حال تامین ۲۰۰ هکتار زمین هستیم.

وی همچنین از معرفی دو قطعه زمین به سازمان ملی زمین و مسکن جهت خرید از مالکان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۸۰۰ متقاضی جوانی جمعیت در استان گیلان ثبت نام کردند و برای ۶۶۴ نفر تخصیص زمین انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha