• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403051610919
  • خبرنگار : 71661

پرواز پهپادهای جاسوسی روسیه بر فراز پایگاه‌های نظامی انگلیس

پرواز پهپادهای جاسوسی روسیه بر فراز پایگاه‌های نظامی انگلیس

رسانه انگلیسی گزارش داد وزارت دفاع این کشور به سربازان هشدار داده جاسوسان روسیه سعی دارند از مراکز آموزش نظامیان اوکراینی در خاک انگلیس جاسوسی کنند.

به گزارش ایسنا، ارتش انگلیس به سربازان این کشور هشدار داده که ممکن است جاسوسان روسیه با استفاده از پهپادهای تجسسی و جاسوسی از پایگاه‌های نظامی این کشور، درباره نظامیان اوکراینی اطلاعات جمع‌آوری کنند.

بر اساس دفترچه راهنمایی که میان سربازان انگلیسی توزیع شده، سرویس‌های اطلاعاتی روسیه توجه فراوانی به طرح «اینترفلکس» نشان داده‌اند، طرحی که بر اساس آن ۳۴ هزار سرباز تازه‌کار اوکراینی در پایگاه‌های نظامی انگلیس آموزش می‌بینند.

به گزارش روزنامه تایمز انگلیس، جاسوسان منتسب به روسیه نه‌تنها با پرنده‌های بدون سرنشین از پایگاه‌های نظامی انگلیس جاسوسی کرده‌اند، بلکه به صورت حضوری و در فضای مجازی با مربیان نظامی انگلیس ارتباط برقرار کرده‌اند.

پرواز پهپادهای جاسوسی روسیه بر فراز پایگاه‌های نظامی انگلیس
آموزش تیراندازی به سربازان اوکراین در انگلیس

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در این باره گفت: «دولت انگلیس امنیت تأسیسات نظامی را بسیار جدی می‌گیرد. مجموعه‌ای از اقدامات قوی برای محافظت از مردم و تاسیسات مطرح شده است.»

در این دفترچه آمده است: «سرویس‌های اطلاعاتی روسیه به طور معمول از طیف گسترده‌ای از ابزارهای تجسس فیزیکی و قابلیت‌های فنی استفاده می‌کنند تا درباره فعالیت‌های نظامی بریتانیا در خشکی، از جمله آموزش نیروهای مسلح اوکراینی اطلاعات جمع‌آوری کنند.»

بر اساس این دفترچه، پایگاه‌های آموزشی، بنادر هوایی، بنادر دریایی و اماکن اقامتی و لجستیکی از جمله مکان‌های آسیب‌پذیر در برابر عوامل سازمان‌های اطلاعاتی روسیه هستند.

پرواز پهپادهای جاسوسی روسیه بر فراز پایگاه‌های نظامی انگلیس
یکی از پایگاه‌های آموزش سربازان اوکراینی در انگلیس

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha