• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402101812669
  • خبرنگار : 71660

نگرانی ارتش آلمان از پرواز پهپادهای «مشکوک» بر فراز پایگاه‌های این کشور

نگرانی ارتش آلمان از پرواز پهپادهای «مشکوک» بر فراز پایگاه‌های این کشور

روزنامه آلمانی «بیلد» نوشت، ارتش این کشور از مشاهده «پهپادهای مشکوکی» بر فراز پایگاه‌های خود از جمله پایگاه‌های مورد استفاده برای آموزش نیروهای اوکراینی خبر داده است.

به گزارش ایسنا، مقامات آلمانی انگشت‌اتهام را به سوی روسیه گرفته‌اند اما قادر نیستند شواهد و مدارکی برای ادعاهای خود ارائه دهند.

روزنامه بیلد در گزارشی می‌نویسد: این پهپادها اولین بار در اکتبر ۲۰۲۲ رویت شدند و ژنرال کارستن برویر، بازرس کل نیروهای مسلح آلمان در آن زمان به پلیس دستور داد تا از پارازیت‌های پهپادهای ضدتجاری علیه متجاوزان استفاده کند. اما ظاهرا این اقدامات بی‌اثر بود و پهپادهایی همچنان بر فراز پایگاه‌های آلمانی به پرواز درمی‌آیند.

طبق آنچه این روزنامه می‌گوید، این پهپادها بارها بر فراز پایگاه‌هایی که برای آموزش سربازان اوکراینی استفاده می‌شوند، دیده شده‌اند.

«مارکوس فابر» یکی از اعضای کمیته دفاع پارلمان آلمان که در جریان این موضوع قرار گرفته، به روزنامه بیلد گفت: پهپادها به طور مرتب بر فراز تاسیسات آموزشی-نظامی «کلیتز»، جایی که ارتش آلمان به اوکراینی‌ها نحوه استفاده از تانک‌های لئوپارد ۱ را آموزش می‌دهد، دیده شده‌اند.

وی ادعا کرد پرواز این پهپادها توسط روسیه سازماندهی شده‌اند اما هیچگونه مدارک و شواهدی را برای اثبات ادعاهای خود مطرح نکرد.

در نوامبر ۲۰۲۳ تقریبا یک سال پس از رویت اولین پهپادها، نیروهای مسلح آلمان «گروه ضربتی ویژه‌ای» را ایجاد کرد تا با تهدیدات ناشی از این پهپادها مقابله کند. اما همچنان با گذشت دو ماه هیچ نتیجه ملموسی حاصل نشده است.

هنوز روسیه و اوکراین به این گزارش و موضوع واکنش نشان نداده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۱۱:۲۸

بنظرم پهپادها هرچقدرکوچکترباشند کمترموردهدف قرارمیگیرندسعی کنیم پهپادهای بسیارکوچک باکاربردنظامی بسازیم