• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403051610889
  • خبرنگار : 50295

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی:

راه رسیدن به اقتصاد مبتنی بر ارزش‌افزوده، علم دانش‌بنیان است

راه رسیدن به اقتصاد مبتنی بر ارزش‌افزوده، علم دانش‌بنیان است

ایسنا/زنجان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: شرکت‌هایی که بتوانند سه برابر رشد فروش نسبت به سال گذشته داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات صندوق استفاده کنند.

محمدصادق خیاطیان امروز (سه‌شنبه، ۱۶ مرداد ماه) در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان که در استانداری زنجان برگزار شد، اظهار کرد: علم دانش‌بنیان یک ضرورت است. فناوری عامل اقتدار و رکن اقتدار است. راه رسیدن به اقتصاد مبتنی بر ارزش‌افزوده، علم دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه ادبیات دانش‌بنیان در ۱۰ سال گذشته کمتر شناخته شده بود، گفت: این پیشرفت‌ها در دهه اخیر اتفاق افتاده است و حمایت‌های خوبی از طرف مقام معظم رهبری و مسئولان شده است.

رئیس صندوق نوآوری و پژوهش افزود: راه اشتغال فارغ‌التحصیلان و مهاجرت معکوس نخبگان، علم دانش‌بنیان است‌.

خیاطیان درباره اقتصاد دانش‌بنیان، بیان کرد: سیاست و رویکرد کشور در یک دهه گذشته، عرضه‌محور بوده و توجه بر عرضه محصولات بوده است. با تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۱ این امکان فراهم شد تا توجه ویژه‌ای هم به سمت تقاضا و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان شود.

وی با اشاره به سهم کم اقتصاد دانش‌بنیان در GDP اظهار کرد: براساس فروش شرکت‌های دانش‌بنیان ۷.۲ درصد از GDP سهم اقتصاد دانش‌بنیان ما است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان کمتر به دنبال یک مکان فیزیکی هستند، گفت: بیشتر توجه این شرکت‌ها به تولید است.

وی ادامه داد: صندوق نوآوری کمک‌کننده در تامین مالی است و این امکان را ایجاد می‌کند که تامین مالی دسترس‌پذیرتر باشد.

خیاطیان در بیان شاخص نفوذ، اظهار کرد: در استان زنجان قبل از دی ماه سال گذشته ۳۴ درصد شرکت‌ها توانستند از صندوق وام بگیرند؛ اما بعد از دی ماه سال گشته این مقدار به ۴۲ درصد افزایش پیدا کرد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه ۷۷ درصد شرکت‌ها نوپا هستند، بیان کرد: برای ارتقای این شرکت‌ها و تبدیل به شرکت‌های فناور برنامه ۱۰۰۰ فناور اجرا می‌شود که طبق این برنامه شرکت‌های نوپا شناسایی و با حمایت‌ها و در اختیار گذاشتن منابع تبدیل به شرکت‌های فناور می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha