• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403051610746
  • خبرنگار : 71282

در گفت و گو با ایسنا مطرح شد

صدای کارگران و بازنشستگان در انتخاب وزیر کار شنیده شود

صدای کارگران و بازنشستگان در انتخاب وزیر کار شنیده شود

یک کارشناس حوزه کار گفت: در معرفی وزیر پیشنهادی کار به مجلس باید صدای کارگران و بازنشستگان شنیده و وزیری برای این وزارتخانه انتخاب شود که ضمن داشتن نگاه شایسته سالاری و اشراف و آگاهی نسبت به مسایل کارگران، بازنشستگان و تعاونگران، جسارت لازم برای پیگیری مطالبات آنها و اجرای برنامه ها و سیاستگذاری ها را داشته باشد.

حمید نجف در گفت و گو با ایسنا در ارزیابی از انتخاب وزیر پیشنهادی کار گفت: پیشنهاد من به دولت دکتر پزشکیان این است که برای هر وزارتخانه ای از راه و مسکن گرفته تا کار و تعاون، به صدای جامعه انبوه آن توجه شود و در خصوص وزارت کار و انتخاب و معرفی وزیر پیشنهادی کار، خواست و صدای جامعه کارگران و بازنشستگان شنیده شود.
وی ادامه داد: برخی گزینه ها ممکن است به دلیل ارتباطات خاص پیشنهاد شوند و برخی دیگر تنها به صرف داشتن نمره بالا و نه داشتن تجربه کار باشد، در حالی که از رئیس جمهور انتظار داریم به نظر اکثریت جامعه کار و تولید در بحث انتخاب وزیر کار توجه و احترام گذاشته شود.
این کارشناس حوزه کار با اشاره به رویکرد دولت چهاردهم در بحث شایسته سالاری گفت:یکی از ملاک ها برای انتخاب وزیر پیشنهادی کار باید شایسته سالاری باشد و رئیس جمهور فرد شایسته را برای تصدی این وزارتخانه معرفی کند.
وی به ویژگی های وزیر پیشنهادی کار اشاره کرد و گفت:جامعه کارگری و بازنشستگان وزیری می خواهد که در این حوزه تغییر و تحولات اساسی ایجاد کند و در یک کلام اهل تغییر باشد.امروز وزارت کار بیش از هر زمان به وزیری جسور و کارآمد نیاز دارد که ضمن اشراف و آگاهی نسبت به مسایل و مشکلات حوزه کار و تولید و کارگران و بازنشستگان و تعاونگران، جسارت لازم برای پیگیری مطالبات آنها و اجرای برنامه ها را داشته باشد.
نجف با بیان اینکه وزارت کار نیازمند نیروی مردمی و از بدنه کار و تولید است، اظهار کرد: محافظه کاری آفت مدیریت است، بنابر این جامعه کارگری وزیر محافظه کار یا وزیری که هیچ‌ اشراف و آگاهی نسبت به حوزه کار و تولید و اشتغال ندارد، نمی خواهد و انتظار این است که در انتخاب وزیر، به جای اشخاص به خواست جامعه بزرگ کارگری و بازنشستگان توجه شود.
ابن کارشناس حوزه کار درعین حال پیشنهاد کرد: در دولت چهاردهم عملکرد یکساله وزرای دولت ارزیابی و بررسی و گزارش خروجی عملکرد هر وزیر گرفته شود تا چنانچه عملکرد مثبتی از خود نشان نداد، کشور و آن وزارتخانه سه سال دیگر با ناکارآمدی پیش نرود.
وی افزود: در دولتهای مختلف وزیرانی داشتیم که خروجی عملکردهایشان قابل ارزیابی است.رئیس جمهور می تواند اگر خروجی اقدامات و عملکرد آنها مثبت بود و نمره قبولی گرفته اند، از آنها استفاده کند و فرقی نمی کند که در چه دولتی بوده اند.
به گفته این کارشناس، وقتی پشتوانه انتخاب وزیر کار، نظر اکثریت جامعه کارگری، بازنشستگان وتعاونگران باشد، در وزارتخانه بهتر می توان وظایف را دنبال و مطالبات را محقق کرد.
 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha