• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403051610723
  • خبرنگار : 71505

رییس شورای شهر تهران:

هراس صهیونیست‌ها از انتقام ایران، شب و روزشان را بهم زده است

هراس صهیونیست‌ها از انتقام ایران، شب و روزشان را بهم زده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با گرامیداشت روز خبرنگار و تبریک این روز به اهالی رسانه، در واکنش به اقدام تروریستی اسرائیل در خاک جمهوری اسلامی که منجر به شهادت رییس دفتر حماس شد پاسخ قاطع ایران به این اقدام را امری قطعی قلمداد کرد و گفت: هراس صهیونیست ها از انتقام ایران، شب و روزشان را بهم مخلوط کرده است و از ترسشان همچون موش به پناهگاه های زیر زمینی گریخته اند.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهید جمهور و همراهان وی، با یادآوری سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی در ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۹ در این باره عنوان کرد که این نهاد به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی و در پی فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، تشکیل شد و تاکنون خدمات ارزنده و اثرگذاری را در زمینه ارتقاء دانش و پیشبرد علم به انجام رسانده و خوشبختانه همچنان در اجرای این مؤلفه ها موفق و استوار است.

وی همچنین به سالروز بمباران اتمی هیروشیما در ژاپن در ۶ آگوست سال ۱۹۴۵ که توسط آمریکای جنایتکار انجام شد اشاره کرد و با بیان اینکه این بمباران نزدیک به ۱۶۰ هزار نفر کشته برجای گذاشت، گفت: پس از انفجار بمب اتمی آمریکایی شرایط بسیار سختی از نظر زیستی برای مردم ژاپن به وجود آمد و چنین قتل عام و کشتار وحشیانه از سوی دولتی انجام شد که سالهاست خود را علمدار آزادی و حقوق بشر می‌نامد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: این اتفاق یکی از رفتارهای جنون آمیز آمریکایی ها بود که به دستور دولت ایالات متحده عملیاتی شد و هنوز هم این پرونده سیاه و خون آشامی خودشان را به عنوان یکی از دستاورد و پیروزی قلمداد می کند؛ این چنین کشتار انسانها در هرکجای دنیا محکوم است و امیدواریم ملت ها به بیداری رسیده و چشم هایشان را باز کنند و جنایات مختلف آمریکا در نقاط مختلف دنیا را ببینند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر خبرنگار شهید محمود صارمی و نامگذاری ۱۷ مرداد به نام روز خبرنگار این روز را به همه اهالی خبر و رسانه تبریک گفت و با تأکید بر اینکه خبرنگاران در طول فعالیت حرفه ای شان وظیفه مهمی همچون امانت داری و صحت و سلامت انتقال خبر به مردم را بر دوش دارند، تصریح کرد: خبرنگاری کار مهم و بزرگی است؛ اما مهمتر از آن مخابره سالم و صحیح اخبار و اطلاعات به افکار عمومی و جامعه است.

چمران ادامه داد: متأسفانه امروز در برخی مواقع شاهد این هستیم که  قصوری در این حوزه رخ می دهد و این مسئله در رسانه بسیاری از کشورها ملموس است. این دروغ پردازی ها، لجن پراکنی ها و  تحریف ها را ما در درجه اول از سوی بوقچی های اسرائیل جنایتکار و در درجه دوم رسانه های کشورهای غربی می بینیم که چگونه واقعیت را وارونه کرده و اصل روایت ها را با فضاسازی و پمپاژ خبرهای دروغ به خورد افکار عمومی جهان می‌دهند و اعمال وحشیانه خود را منزه جلوه می دهند.

وی همچنین ضمن ادای احترام به مقام شهدای مدافع حرم و در رأس همه آنها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سالروز شهادت شهید محسن حججی که به نام روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نامیده شده را گرامی داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با ابراز تأسف از ادامه کشتارهای جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس در بمباران شهرهای فلسطین و به شهادت رساندن زنان و کودکان بی دفاع غزه خاطر نشان کرد: متأسفانه حرص، ولع و خون آشامی نتانیاهو برای کشتار و خونریزی انسانها نه تنها پایان ناپذیر است؛ بلکه راه های دیگری را برای کشتار و نسل کشی ها زیر چتر حمایتی آمریکا و غرب می گشاید.

وی ضمن محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه از سوی عوامل رژیم صهیونیستی در خاک جمهوری اسلامی و هراس آنها از پاسخ قاطع و سخت ایران به این اقدام جنایتکارانه، گفت:  هراس آنها از انتقام ایران، شب و روز صهیونیست ها را با هم مخلوط کرده است و هر ثانیه در انتظار انتقام سخت ایران و محور مقاومت در برابر جنایت وحشیانه شان هستند و از ترسشان همچون موش به پناهگاه های زیر زمینی گریخته اند.

چمران تأکید کرد: امیدواریم این انتقام سخت به برچیده شدن بساط اشغالگری صهیونیست ها منجر شده و هر چه زودتر شاهد سقوط و اضمحلال رژیم اشغالگر قدس از نقشه جهان و منطقه باشیم.

وی همچنین ضمن تسلیت به مناسبت حادثه پیش آمده برای یکی از کارکنان شهرداری منطقه ۱۸، اظهار کرد: این موضوع باید به صورت دقیق بررسی شود؛ شهرداری باید موضوع نگهداری و سلامت را به خوبی دنبال کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان با بیان اینکه ساختمان های ناایمن شهر با حضور نماینده دادستان، کمیته ایمنی و متخصصان بررسی می شوند، افزود: جلوی کار تعدادی از ساختمان ها که از لحاظ پایداری با مشکل روبه رو بودند؛ گرفته شد تا پس از اصلاحات مجدداً آغاز به کار کنند که ساختمان های شهرداری نیز از این داستان مستثنی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha