• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403051610584
  • خبرنگار : 50455

چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی/۱۱/

جهاددانشگاهی قم در حوزه‌های علمی و آموزشی خط شکن و نوآور است

جهاددانشگاهی قم در حوزه‌های علمی و آموزشی خط شکن و نوآور است

ایسنا/قم مدیرکل برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری قم گفت: جهاد دانشگاهی در استان قم با اتکا به جوان گرایی و تخصص محوری در کنار نقش پررنگی که در حوزه پژوهش و فناوری به ویژه در حوزه درمان ناباروری دارد، جایگاه محوری و نقش اساسی در آموزش‌های تخصصی متناسب با زیست بودم اشتغال استان برای جوانان شهر قم داشته است.

حمزه رمضانخانی مدیرکل برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری قم به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی که به ابتکار معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۹ تشکیل گردید، از ابتدای آغاز به کار خود یک نهاد مسئله محور بود که در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی، فرهنگی و آموزشی نقش موثری در ایجاد فضای امید در جامعه داشته است.

وی ادامه داد: امروز نیز این نهاد کلان ماموریت‌های حساس و مهمی را عهده دار است که اهداف متعالی انقلاب را پیگیری می‌کند، از رشد و ارتقا نیروی کار کارآمد، جوان و انقلابی تا مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری که همه موارد نشان از رشد و بالندگی این نهاد در حل ابر مسائل و چالش‌های اساسی جامعه است.

رمضانخانی گفت: ساختار منسجم و ظرفیت‌های خوب جهاد دانشگاهی که از جمله نهادهای جوان و حامی جوانان ارزشمند ایران اسلامی، امتیاز الگو سازی از جوانان متعهد و متخصص را نصیب این نهاد انقلابی کرده است در تمام حوزه‌های کاری و ماموریت‌های خود به الگوسازی مشغول بوده‌ که در طی چندین سال افرادی موثر به عنوان الگوهای علمی و فرهنگی توسط این نهاد انقلابی به جامعه معرفی شده است.

وی یادآور شد: یکی از کلان پروژه‌های مهم و اساسی جهاد دانشگاهی قم ارتقا نیروی انسانی کارآمد از طریق آموزش‌های تخصصی و مهارت محور است که بر اساس زیست بودم اشتغال استان تعریف و جانمایی شده است که به تحقیق در این زمینه نیز مثل سایر حوزه‌ها و ماموریت‌های خود در استان قم موفق عمل کرده‌اند.

رمضانخانی تصریح کرد: باید توجه داشت امروز آنچه که مورد نیاز استان در حوزه‌های اشتغال و آموزش نیروی کارآمد و ارتقا نیروی انسانی است، اولا نیازسنجی دقیق و به دنبال آن به روز رسانی آموزش‌های تخصصی و ثانیاً همکاری و همگرایی نهادهای موثر در این حوزه است که جهاد دانشگاهی با تکیه بر تجارب موفق و ظرفیت نیروی انسانی ارزشمند خود می‌تواند محور این مهم در استان باشد.

وی تصریح کرد: وقتی به نام جهاد دانشگاهی این نهاد درخشان انقلابی توجه می‌کنیم، تلفیقی از جوان و جوان گرایی، جهاد و توان است، از یک سو الگوی اعتماد به جوانان متعهد و متخصص انقلابی است که رشد و بالندگی خود را در گرو رشد و بالندگی این جوانان قرار داده و از سوی دیگر معنای واقعی اتکا به درون و نماد خود باوری است که مشغول فتح قله‌های رفیع علمی و حرکت در مسیر پیشرفت است.

مدیرکل برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری قم گفت: نگاه به همکاری‌های صورت گرفته توسط این نهاد انقلابی به ویژه طی یک سال اخیر، روشن و ملموس است. مثل همیشه جهاددانشگاهی قم در حوزه‌های مختلف علمی و آموزشی خط شکن و نوآور بوده ؛ جهاد دانشگاهی در استان قم با اتکا به جوان‌گرایی و تخصص محوری در کنار نقش پررنگی که در حوزه پژوهش و فناوری به ویژه در حوزه درمان ناباروری دارد، جایگاه محوری و نقش اساسی در آموزش‌های تخصصی متناسب با زیست بودم اشتغال استان برای جوانان شهر قم داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha