• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403051610517
  • خبرنگار : 71431

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خبرداد:

اعزام ۱۲۰۰ داوطلب از خانه‌های هلال به ماموریت اربعین از سوی هلال احمر

اعزام ۱۲۰۰ داوطلب از خانه‌های هلال به ماموریت اربعین از سوی هلال احمر

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اعزام ۱۲۰۰ فعال اجتماعی و داوطلب خانه‌های هلال از محلات کمتر برخوردار کشور به عتبات عالیات در قالب «کاروان رهسپاران عصر ظهور» و به مناسبت اربعین حسینی خبر داد.

وحید سلیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: باتوجه به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، بالغ بر ۱۲۰۰ نفر از  فعالان اجتماعی و داوطلبان خانه‌های هلال از محلات کمتر برخوردار و آسیب‌خیز کشور که در طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله با جمعیت هلال احمر همکاری دارند، برای سومین سال متوالی در قالب «کاروان رهسپاران عصر ظهور» و در دو گروه خواهران و برادران در گروه سنی زیر ۵۰ سال از شنبه ۱۳ مرداد ماه جاری به عتبات عالیات اعزام شدند.

سلیمی افزود: شناسایی و ثبت نام  این افراد برای حضور در کاروان رهسپاران عصر ظهور بر اساس میزان فعالیت‌های ثبت شده در سامانه محلات ۲۰۲۰ صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: گروه خواهران مشتمل بر ۱۳ کاروان و بالغ بر ۵۹۰ نفر شنبه شب و گروه برادران نیز به همین تعداد شامگاه دوشنبه از مرز مهران توسط همکاران سازمان داوطلبان و جمعیت هلال احمر استان ایلام پذیرش و پس از طی تشریفات قانونی، برای اسکان و اقامت دو روزه راهی نجف اشرف شدند.

وی زیارت حرم مطهر امیر المومنین (ع)، شرکت در مراسم‌های فرهنگی همراه با سخنرانی، مدیحه و مرثیه سرایی، روضه خوانی و عزاداری و شرکت در حلقه‌ها و نشست‌های معرفتی، آشنایی با احکام شرعی، آشنایی با فضایل امام علی(ع) و سایر شخصیت‌های بزرگ مدفون در نجف و... را از مهم‌ترین برنامه‌های کاروان رهسپاران عصر ظهور در این شهر مقدس برشمرد.

رئیس سازمان داوطلبان از حضور و سخنرانی علی آقامحمدی، مشاور مقام معظم رهبری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی اجتماعی محلات کمتر برخوردار در جمع اعضای کاروان رهسپاران عصر ظهور و تجمع آنها در شهر نجف اشرف خبر داد و گفت: علاوه بر داوطلبان خانه‌های هلال، فعالان و خواهران عضو خانه‌های امداد، احسان و بهزیست نیز با همت کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و سازمان بهزیستی و با حمایت و نظارت ستاد مرکزی طرح ۲۰۲۰ نیز در همین بازه زمانی در نجف اشرف حضور دارند.

سلیمی گفت: این گروه پس از زیارت حرم‌های مطهر امام حسین(ع ) و حضرت عباس(ع) در کربلای معلی و اقامت دو روزه در این شهر مقدس، به کشور عزیزمان ایران بازخواهند گشت.

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به اقدامات این سازمان برای تسهیل اقامت و سفر داوطلبان به عتبات عالیات، ادامه داد: علاوه بر محتوای فرهنگی و معرفتی، تمامی تمهیدات لازم بهداشتی و درمانی و تغذیه مناسب برای این کاروان ها از سوی سازمان داوطلبان اندیشیده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha