• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403051610429
  • خبرنگار : 71560

ویژگی‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از نظر نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس

ویژگی‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از نظر نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی باید توانمندی عملیاتی کردن و اجرای سیاست‌های کلی نظام و قانون اساسی و همچنین اولویت بخشیدن به حوزه کشاورزی را داشته باشد.

پیمان فلسفی در گفت وگو با ایسنا، درباره ویژگی های کابینه دولت چهاردهم بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها و بارها ویژگی های افرادی که قرار است با دولت چهاردهم کار کنند را متذکر شده اند. تدین، انقلابی بودن، جوان بودن، پاکدستی، صداقت، اعتقاد راسخ به مبانی نظام جمهوری اسلامی، توانمندی و کارآمدی، داشتن تجربه کافی، عملکرد مثبت در گذشته، آشنایی با ابعاد مدیریتی و فنی هر حوزه، اعتقاد به ظرفیت های درونی کشور و پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی  از جمله مولفه ها و ویژگی هایی است که انتظار می رود وزرای دولت از آن برخوردار باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی نیز باید  بخش کشاورزی را به عنوان محور توسعه و استقلال کشور مورد توجه قرار دهد. وزیر جهاد کشاورزی باید توانمندی عملیاتی کردن و اجرای سیاست های کلی نظام، قانون اساسی در حوزه اقتصاد و سایر بخش ها و اولویت بخشیدن به حوزه کشاورزی را داشته باشد. وزیر جهاد کشاورزی باید اعتقاد راسخ به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: توسعه تعاملات تجاری در حوزه کشاورزی  و افزایش بازارهای صادراتی در حوزه کشاورزی از جمله اولویت هایی است که وزیر جهاد کشاورزی باید با جدیت آن را دنبال کند.

نمایند مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همچنین حل مشکلات دیرینه کشاورزان، توجه به معضل  آب و افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی از جمله مواردی است که وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی باید برای آن برنامه داشته باشد. دانش بنیان کردن بخش کشاورزی نیز باید یکی از اولویت های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی باشد.

فلسفی در پایان گفت: اولویت بخشیدن به کشاورزان به عنوان مهم ترین رکن تولید و توسعه نیروی انسانی ماهر و کارآمد در حوزه کشاورزی از اولویت های دیگری است که وزیر پیشنهادی باید برای آن برنامه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha