• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403051610419
  • خبرنگار : 50649

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

۱۴ اثر تاریخی و طبیعی فارس در فهرست ملی قرار گرفت

۱۴ اثر تاریخی و طبیعی فارس در فهرست ملی قرار گرفت

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از ابلاغ شماره ثبتی ۱۴ اثر ارزشمند تاریخی و طبیعی این استان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۱۶ مردادماه در نشست میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه این استان بیشترین تعداد اثر تاریخی ثبتی کشور را داراست، گفت: در حال حاضر ۱۴ اثر ارزشمند تاریخی و طبیعی در شهرستان‌های استان فارس در فهرست ملی به ثبت رسیده و شماره ثبتی تا آن نیز ابلاغ ‌شده است.

وی افزود: اثر تاریخ آب انبار هشت پخ در شهرستان لارستان به شماره ۳۴۱۴۴، برم سراب دخترون در شهرستان کازرون به شماره ثبت ۳۴۱۵۲، خانه زارع جدس و کدیور واقع دربافت تاریخی شیراز به شماره ۳۴۱۵۱ وهمچنین غار چهل دخترون در شهرستان جهرم پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۴۱۵۴ درفهرست ملی به ثبت رسیده است.

ثابت اقلیدی گفت: قلعه گوری محمله در شهرستان خنج به شماره ۳۴۱۲۲، مسجد محمدیه درشهرستان جهرم به شماره ۳۴۱۶۱ ،حمام گودی در بافت تاریخی شیراز به شماره ۳۴۱۴۷ و کارخانه پنبه واقع در شهرستان جهرم به شماره ۳۴۱۵۸ درفهرست ملی به ثبت رسیدند.

وی اظهار کرد: پل شکسته جدول ترکی در شهرستان کازرون به شماره ۳۴۱۵۵، قلعه پرگو درشهرستان اوز به شماره ۳۴۲۱۱، دبیرستان ذوالقدر درشهرستان فسا به شماره ۳۴۲۰۹ ، بقایای قلعه سفید درشهرستان اوز به شماره ۳۴۲۱۳ و حمام فدشکویه درشهرستان فسا به شماره ۳۴۲۰۵ و همچنین محوطه باستان شناختی د کان فیشور در شهرستان اوز پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۴۲۰۶ درفهرست ملی جای گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس تأکید کرد: این آثار تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستند و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیات که منجر به تخریب‌های تغیر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازت مای قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تأکید و نظارت این وزارتخانه ممکن خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha