• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403051610414
  • خبرنگار : 50455

چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی/۸/

زیرساخت‌های علمی جهاد دانشگاهی نمود امید آفرینی در قم

زیرساخت‌های علمی جهاد دانشگاهی نمود امید آفرینی در قم

ایسنا/قم شهردار قم گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی قم همراه با افزایش ظرفیت‌های علمی و گسترش دامنه‌های فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی می‌تواند زمینه ورود بیشتر به موضوعات شهری را فراهم آورده و از این رو موضوع امیدآفرینی که نمود واقعی دستاوردها و اجرای پروژه‌های مختلف شهری برای مردم است، فراهم آید.

سید مرتضی سقائیان نژاد به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: فعالیت‌های مجموعه جهاد دانشگاهی در راستای جهاد علمی کشور که بارها در بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز مورد اشاره قرار گرفته است از شاخص‌ترین دستاوردهای این نهاد است که در حوزه‌های مختلف منجر به کسب موفقیت‌های ارزشمندی شده و توانسته است در کنار مجموعه‌های دانشگاهی، بازویی توانمند برای تقویت هم‌افزایی‌های علمی و عملی باشد و زمینه را برای ورود بیشتر علم به حوزه‌های اجرایی ایجاد و تسهیل کند.

شهردار قم ادامه داد: مجموعه شهرداری نیز به واسطه گستره وسیع فعالیت‌ها و خدمات متنوعی که برای مردم ارائه می‌کند، نگاه علمی و برنامه‌ریزی بر محوریت پژوهش از اولویت‌هایی است که در سال‌های اخیر موجب همکاری‌ها و تعاملات فی‌مابین شهرداری قم و مجموعه جهاد دانشگاهی واحد استان قم شده است، قطعا تداوم این همکاری و گسترش آن در حوزه‌های مختلف در آینده نیز در دستور کار خواهد بود تا خلأ‌های موجود در خدمت‌رسانی شهرداری کاهش و اثرگذاری مثبت آن در زندگی شهروندان افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: زندگی بشر در هزاره سوم از جنبه‌های بی‌دینی و سکولاریسم به واسطه کسب معرفت و ایجاد زمینه‌های هستی شناختی به سوی ذات خدایی سوق پیدا کرده است و در این مسیر ایمان به خداوند می‌تواند چراغ راهی برای معرفت بیشتر آدمی به‌ویژه جوانانی باشد که در آغازین گام‌های مسیر رشد و تکامل هستند.

سقائیان نژاد اضافه کرد: قطعا شناخت الگوهای کارآمد در این چرخه علمی، الگوسازی از شاخص‌های رفتار علمی دانشمندان و تبیین الگوها و سازه‌های سرآمد در مسیر رشد، توسعه و پیشرفت می‌تواند نقشی محوری را در تربیت نسل جدیدی از دانشمندان عالم عامل ایفا کند و در حقیقت هر نظام و حاکمیتی نیز به این مهم نیازمند است و برای بسط و توسعه آن چه در حوزه زیربنایی و چه در زمینه‌های نرم‌افزاری باید مورد تاکید و اهتمام قرار گیرد.  

شهردار قم اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در راستای وظایف و مأموریت‌های مجموعه شهرداری قم در حوزه پژوهش، آموزش و تحقیقات علمی امور مختلف با مشارکت، تعامل و همراهی در دستور کار بخش‌های مختلف شهرداری قم قرار داشته است و هر ساله این تعاملات در مسیر افزایش چه در ابعاد کیفی و چه در ابعاد کمی دنبال شده است.

وی یادآور شد: همانگونه که اجرای پروژه‌های گوناگون و متعدد شهری در طول سال‌های اخیر یکی از اهداف امیدآفرینی به شهروندان قم بوده است، قطعا ارتقاء زیرساخت‌های علمی و نرم‌افزاری در مجموعه جهاد دانشگاهی همراه با افزایش ظرفیت‌های علمی و گسترش دامنه‌های فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی می‌تواند زمینه ورود بیشتر به موضوعات شهری را فراهم آورده و از این رو موضوع امیدآفرینی که نمود واقعی دستاوردها و اجرای پروژه‌های مختلف شهری برای مردم است، فراهم آید.

سقائیان نژاد یادآور شد: ارتقای حس خودباوری در پرتو کسب موفقیت به دست می‌آید و اگر اجرای هر موضوع، برنامه و یا پروژه‌ای بر پایه برنامه‌ریزی و در سایه تحقیقات کامل و فراگیر، پژوهش علمی و کنش‌های تخصصی آغاز و ادامه یابد، این حس نیز تقویت یافته و پررنگ خواهد شد، قطعا در بین جوانان نخبه علمی و دانشگاهی ایران ارتقا این حس سازنده به همراه اصول بنیادین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موجب تسری آن خواهد شد. «ما می‌توانیم» یک اصلی است که برای همه دوران‌ها بایستی سرلوحه اقدامات قرار گیرد.

وی عنوان کرد: ساختار منسجم و برنامه محور مجموعه جهاد دانشگاهی استان قم در طول سال‌های اخیر با تلاش ارکان و نیروهای متخصص و توانمند خود توانسته است جایگاه ویژه‌ای را در موضوعات علمی، پژوهشی و تحقیقاتی برای خود در استان به دست بیاورد، قطعا همانگونه که در یک سال اخیر نیز شاهد آن بودیم، تداوم مسیر موفقیت نیازمند نوآوری‌ها و خلاقیت‌هایی است تا مجموعه دچار سکون و ایستایی نشده و هر روز چابک‌تر و توانمندتر از قبل به دنبال اجرای برنامه‌های مختلف و افزایش گستره‌ی فعالیت خود بپردازد.

شهردار قم در پایان بار دیگر ۱۶ مرداد سالروز تاسیس نهاد ارزشمند جهاد دانشگاهی را تبریک گفت و افزود: از تعامل و همراهی و ورود عالمانه مجموعه جهاد دانشگاهی قم در پروژه‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری قم تشکر کرده و مجدانه خواهان تقویت این حوزه هستم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha