• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403051610373
  • خبرنگار : 71145

اظهارات محمود عباس درباره هدف از ترور هنیه و اداره غزه پس از جنگ

اظهارات محمود عباس درباره هدف از ترور هنیه و اداره غزه پس از جنگ

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: اداره نوار غزه باید زیر چتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین و اداره دولت قانونی فلسطین باشد.

به گزارش ایسنا، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: اداره نوار غزه باید زیر چتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و اداره دولت قانونی فلسطین باشد و ما طرح‌های اسرائیل را که خواستار راه‌حل موقت است، رد می‌کنیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: هدف از ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس طولانی شدن جنگ است.

محمود عباس در گفت‌وگو با ریانووستی تاکید کرد: ترور اسماعیل هنیه با هدف طولانی‌تر کردن درگیری‌ها در غزه و گسترش دامنه آن و پیچیده‌تر کردن مذاکرات حل بحران کنونی انجام شد.

وی ادامه داد: ترور اسماعیل هنیه را قویا محکوم می‌کنیم و این مساله تاثیر منفی بر مذاکرات جاری برای پایان دادن به تجاوز به غزه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: هدف از سفر آتی ما به مسکو انجام رایزنی و تبادل نظر در مورد آخرین تحولات در عرصه فلسطین و بین‌الملل است.

رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین توضیح داد: «موضع ما در قبال انتخابات فلسطین روشن است و بیش از یک بار خواستار برگزاری آن شده‌ایم و همچنان مصمم هستیم که به محض اینکه بتوانیم آن را در کرانه باختری، نوار غزه و بیت المقدس برگزار کنیم این کار را انجام دهیم اما اسرائیل آن را رد می‌کند، لذا تصمیم گرفتیم که برگزاری انتخابات ریاستی و قانونگذاری را تا تضمین مشارکت ساکنان قدس اشغالی به تعویق بیندازیم. زیرا بیت المقدس شرقی بخشی جدایی ناپذیر از کشور فلسطین و پایتخت ما است و مردم ما در آنجا حق دارند از حقوق دموکراتیک خود برای معرفی و انتخاب نمایندگان خود استفاده کنند، کاری که ما در سال‌های ۱۹۹۶، ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ انجام دادیم و بنابراین ما از این حق دست نخواهیم کشید.»

وی تاکید کرد: «با توجه به بحران مالی، همانطور که می‌دانید، اسرائیل میلیون‌ها وجوه مالیاتی را که از طرف ما در ازای دریافت هزینه‌ای که حق ملت فلسطین بر اساس پروتکل پاریس است، به سرقت می‌برد. توقیف این وجوه نقض قوانین بین‌المللی است که ما در مورد آن سکوت نخواهیم کرد و این یک بحران است.»

وی افزود: «بلوکه کردن این اموال به ویژه در سایه توانایی ما برای انجام تعهدات دولت فلسطین در قبال مردم تأثیر مالی و اقتصادی قابل توجهی دارد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha