• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403051610350
  • خبرنگار : 50643

شهردار تبریز:

خبر و رسانه جغرافیا و مرز نمیشناسد

خبر و رسانه جغرافیا و مرز نمیشناسد

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز گفت: در عرصه بین‌المللی تنها حوزه‌ای که جغرافیا و مرزی نمی‌شناسد و می‌تواند در تمامی قاره‌ها و عرصه‌ها نفوذ، ظهور و بروز یابد، مطمئنا حوزه خبری و رسانه است.

یعقوب هوشیار دوشنبه شب در گرامیداشت روز خبرنگار و پاسداشت سالروز صدور فرمان مشروطیت که در پردیس رسانه و هنر شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار کرد: ۱۴ مردادماه به عنوان روز صدور فرمان مشروطیت یاد می‌شود که به عنوان روز تبریز نام گذاری شده اما متاسفانه در تقویم ثبت نشده است که امیدواریم شورای فرهنگ عمومی سریعا نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کند.

به گزارش ایسنا، وی مطرح کرد: آذربایجان و به خصوص تبریز در طول تاریخ محور قوام حاکمیت و حکمرانی از زمان صفویه بوده و محور حفظ تمامیت ایران است.

وی افزود: آذربایجان و تبریز مراحل مختلفی را تاکنون پشت‌سر گذاشته‌ و نقش پر رنگی را در آن ایفا کرده‌اند.

وی اضافه کرد: امیدواریم گفتمان جدیدی که در رابطه با ارزش و جایگاه آذربایجان و تبریز که رهبر معظم انقلاب تبیین کردند را بتوانیم به عنوان یک محور و اساس در پیشه خود، همچنین تحلیل و تفسیرهای ما در آینده، چراغ و مسیر راهنمایی برای پیشرفت شهر تبریز قرار دهیم.

خبر و رسانه جغرافیا و مرز نمیشناسد

وی مشروطیت را تاریخ ارزشمندی برای کشور دانست و گفت: سردار ملی و تمام کسانی که در مشروطیت حضور داشتند، جان خود را فدا کردند تا بتوانند این تفکر و اندیشه را در جامعه و تاریخ ما اثرگذار کنند که ما امروزه نتیجه این اندیشه را با بروز و ظهور انقلاب اسلامی می‌نگریم.

هوشیار بیان کرد: اثرگذاری انقلاب و این جریان فکری در عرصه‌های بین‌المللی و حکمرانی‌هایی که امروزه در دنیا به عنوان الگوهای جدید کشورهای مختلف حتی کشورهایی که خود در تقابل با این تفکر بودند، ایجاد شده است و جریان دارد.

وی با تبریک روز خبرنگار، نام و یاد شهید صارمی را گرامی داشت و گفت: اگر بخواهیم ارزش و اعتبار خبرنگار و اصحاب رسانه را نشان دهیم، می‌توانیم به کامل‌ و تکمیل‌ترین کتاب آسمانی خداوند اشاره کنیم که قسم می‌خورد به قلم و نوشتن، از این جهت ارزش و اهمیت این شغل را از این طریق پی ببریم.

وی اذعان کرد: اگر در جامعه شفافیت ایجاد شود، می توانیم مطالبه‌گری کرده و رویدادها را با نوشتن، ناظر بر صداقت و ناظر به اینکه این نوشته‌ی ما جدا از احساسات، جانب‌داری و آسیب رساندن به حوزه‌ای و مبتنی بر خلوص باشد موجب شفافیت و راهگشایی می‌شود. 

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه برخی رسانه‌ها در دنیا تلاش و فعالیت می‌کنند تا یک هاله و ابهامی برای اتفاقات و واقعیت‌های بین‌المللی به وجود آورند تا دنیا از این رویدادهایی که حقیقت محض هستند به دور بماند.

وی ادامه داد: امروزه هزاران نفر در غزه و فلسطین به خاک و خون کشیده می‌شوند اما افسوس که این جنایات ماه‌ها است که دیده و گفته نمی‌شود اما تمایز در پوشش خبری عظیم و قدرتمندی که برای المپیک انجام شده، به طرز قابل توجهی دیده می‌شود.

وی اعلام کرد: خبرنگاران و اصحابان رسانه می‌توانند نقش مهمی را در بازنشر این اتفاقات و رویدادها ایفا کنند، تا جهانیان از ظلم و کشتار هزاران انسان آگاه شوند.

هوشیار ابراز کرد: امیدواریم با کمک هم در صحنه بین‌المللی تلاش برای ایجاد صلح کنیم و آرزوی موفقیت برای تمامی انسان‌ها با هر دین و مذهبی داشته باشیم.

وی همچنین افزود: امیدواریم همه ما دست به دست هم دهیم تا در عرصه رسانه قدرتمند شویم و به مرور زمان بر کمپانی‌های خود فروخته رسانه‌ای که عزت، آزادگی و شرافت انسانی را پشت نقاب‌های انسانیت پنهان می‌کنند، غلبه کنیم.

خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان بهترین پل ارتباطی بین مردم و مدیریت شهری هستند

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این آیین با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان بهترین پل ارتباطی بین مردم و مدیریت شهری هستند، گفت: خبرنگار و اصحاب رسانه به عنوان یک مشاور امین، مهم‌ترین و موثرترین منبع انتقال خواسته‌ها، نیازها، مطالبات و نقدهای مردم به مدیریت شهری است.

غلامرضا احمدی گفت: گرامی میداریم خبرنگاران مجاهد و نستوهی که هم‌اکنون در غزه به خاطر رسالت سنگینی که شماها هم بر شانه‌های خود احساس می‌کنید، برای ایفای این نقش جان خود را در این راه فدا می‌کنند.

وی همچنین سالروز صدور فرمان مشروطیت را پاسداشت و گفت: برای روز مشروطه باید رویدادهای بزرگی در شهر تبریز انجام شود، همچنان که برای روز خبرنگار باید رخدادهای عظیمی را انجام داد.

وی با بیان اینکه خبرنگار هم نقش نظارتی دارد و هم نقش هدایتگری را ایفا می‌کند، مطرح کرد: خبرنگاران و اصحابان رسانه به عنوان یک دیدبان تیزبین، همیشه بیدار در شهر و مناطق حضور مفید و موثر دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: مدیریت شهری به خاطر بهره‌مندی از همراهی، ارائه عملکرد خود به مردم و به جهت جلب رضایت مردمی، نیاز است ضروری و جدی با اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها ارتباط برقرار کند.

وی اعلام کرد: برای ارتباط موثر، مفید و هرچه بهتر باید یک برنامه منظم و مقرر با خبرنگاران و اصحابان رسانه با مدیریت شهری ارائه شود.

همچنین در این همایش از دو کتاب به نام‌های (لبخند سپیده) و (رد پا) رونمایی شد و در خاتمه از منتخبین رسانه‌ای تجلیل به عمل آمد.

خبر و رسانه جغرافیا و مرز نمیشناسد

خبر و رسانه جغرافیا و مرز نمیشناسد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha