• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051510181
  • خبرنگار : 50091

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی خبر داد:

پایگاه‌های اقماری جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی توسعه می‌یابد

پایگاه‌های اقماری جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی توسعه می‌یابد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی از توسعه پایگاه‌های اقماری جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی خبر داد.

سید علی منیری در حاشیه مراسم افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای خواف تحت نام یادمان شهدای گمنام که ۱۵ مردادماه در سه‌راهی نشتیفان این شهرستان افتتاح شد؛ طی سخنانی گفت: هم اینک طرح‌های توسعه جمعیت هلال‌احمر بیشتر پیرامون پاسخ‌گویی‌های اقماری و ایجاد پایگاه‌های پاسخ‌گویی اقماری است

وی اظهار کرد: بنا به استعدادها و ظرفیت‌های ارزشمندی که در این استان شکل گرفته، اصلی‌ترین برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر توسعه پایگاه‌های اقماری است که با راهبری ریاست جمعیت سازمان و با همکاری انجام ‌شده پایگاه‌های اقماری در سطح خراسان رضوی توسعه پیدا خواهد کرد و با توجه به پهناور بودن استان و حادثه خیز بودن آن و همچنین شرایط استان‌های مجاور، امیدواریم با پایگاه‌های اقماری بتوانیم سرعت امدادرسانی را بیشتر کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: توسعه پایگاه و اماکن اقماری برای پاسخ‌گویی سریع در زمان حوادث است و حداقل چهار پایگاه اقماری بزرگ نیاز است تا برای تأمین چادر، اقلام زیستی و موارد اضطراری که در فصول سرما و گرما باید به مردم ارائه شود بتوانیم سرعت عمل خود را بالا ببریم.

منیری اظهار کرد: در جریان امدادرسانی، سرعت و کیفیت خدمات تعیین کننده است و برای کیفیت خدمات دو شاخص نیروی انسانی توانمند دوره دیده و با انگیزه و دیگری، تجهیزات و فناوری‌ها باید باشد و همه باید در چارچوب برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر انجام شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی اعلام کرد: امسال، ۲۴۰۰ خودرو برای جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تأمین شد تا در صحنه‌های حوادث، تیم‌های امدادی، پشتیبان و یاری‌رسان مردم در پایگاه‌های جاده‌ای و در نقاط امدادرسانی باشند.

منیری در پاسخ به پرسش ایسنا که سهم خراسان رضوی از ۲۴۰۰ خودروی تأمین شده جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، چه تعداد است؟ پاسخ داد: این از اعتبارات ملی است که در واقع سهم هر استان، کاملاً متناسب با تعداد شهرستان‌ها، حادثه خیز بودن، مسافرپذیر بودن و دیگر موارد است.

وی یادآور شد؛ این پایگاه‌ها برای بحران‌ها و حوادث ناشی از حوادث جاده‌ای و تصادفات و موضوعات دیگر امدادرسانی آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: جمعیت هلال‌احمر هم در کنار سایر نهادهای استان در زمینه تجهیز و تأمین نیروهای متعهد، متخصص، آموزش دیده و با برنامه‌هایی برای توانمندسازی نیروهای انسانی و تجهیز نیروهای عملیاتی برای خدمت گذاری به مردم تلاش می‌کند امیدواریم که بتوانیم در مواقع بروز حادثه، در سریع‌ترین زمان و با بالاترین کیفیت امدادرسانی را انجام دهیم.

وی افزود: درخواست‌هایی از سمت مسئولان شهرستان خواف برای ساخت انبار و تأمین تجهیزات مطرح شد که در کارگروه افزایش پایگاه‌های امدادی، توسعه انبارهای اقماری برای پاسخ‌گویی سریع در حوادث و سوانح همچون سیل و زلزله، در دستور کار قرار می‌گیرد که پس از طی کردن مسیر اداری با همراهی مسئولان شهرستان خواف بررسی و اقدام خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: تجهیزات در جمعیت هلال‌احمر در دو حوزه تجهیزات لجستیک و موضوعاتی که به ترابری مربوط می‌شود و دیگری تجهیزاتی که در مورد فناوری‌های خدمت‌رسانی است مثل ست نجات و ابزارآلاتی که در زمینه نجات استفاده می‌شود مطرح است.

منیری افزود: مقرر شد رئیس جمعیت هلال‌احمر خواف فهرستی از تجهیزات موجود و اقلام مورد نیاز در زمینه خودرو و هم در زمینه اقلام امدادی تهیه کند تا در حد توان بتوانیم تأمین کنیم.

فرماندار خواف نیز گفت: بعد از ۲۰ سال انتظار و استقرار امدادگران در کانکس و شرایط سخت زندگی در زمستان‌های سرد و تابستان‌های داغ و سوزان، پایگاه امداد و نجات یادمان شهدای گمنام این شهرستان افتتاح شد.

مهدی عباس پور افزود: اعتبار احداث این پایگاه امداد و نجات از محل ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن تأمین شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خواف نیز گفت: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای این شهرستان در سه‌راهی نشتیفان در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع و زیربنای ۲۳۰ مترمربع با اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی ساخته و تجهیز شد.

محمد افشار مقدم افزود: ۵ امدادگر و پرستار به همراه یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه ست امداد و نجات به صورت شبانه‌روزی در این پایگاه مستقر هستند و همه محورهای مواصلاتی شهرستان خواف به شهرستان‌های گناباد، قاین، تایباد و رشتخوار را پوشش می‌دهند.

شهرستان خواف با ۴ بخش، ۶ شهر، ۸۵ روستا، ۱۶۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد مرکز خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha