• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403051510144
  • خبرنگار : 71955

دو چالش اساسی مدارس غیردولتی

دو چالش اساسی مدارس غیردولتی

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دو چالش اساسی در حوزه مدارس غیر دولتی وجود دارد گفت: یکی عدم حمایت بندهای قانونی از مدارس غیردولتی در سراسر کشور و دومین چالش نیز کمبود نیروی انسانی است که انتظار داریم با توجه به طرح سال گذشته مجلس مبنی بر ۳۰ ساعته شدن زمان تدریس معلمان، این چالش رفع شود.

به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده در اختتامیه جشنواره آفرینو با بیان اینکه این جشنواره در راستای منویات مقام معظم رهبری در هفته بزرگداشت مقام معلم در سال ۱۴۰۲ است که فرمودند برخی از مدارس غیر دولتی انصافا ابتکارات جالبی دارند، کارهای بسیار خوبی انجام می دهند و از این ابتکارات باید استفاده شود و به سایر مدارس تسری پیدا کند گفت: این جشنواره مسیر بسیار طولانی را تا به امروز طی کرده است تا به مرحله نهایی برسد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های علمی در حوزه تعلیم و تربیت به خاطر تعلیق و اشاعه علم و مشارکت دادن سرآمدان حوزه تعلیم و تربیت و مستندسازی خلاقیت و نوآوری آموزشی و تربیتی بسیار موثر است افزود: مدارس غیر دولتی در چندین دهه فعالیت خود ابتکار و خلاقیت و تاثیر بسزایی را در ارتقای سطح تعلیم و تربیت کشور داشتند.

محمودزاده با بیان اینکه این جشنواره با استقبال گسترده مدیران و موسسان دغدغه‌مند برگزار شده است ادامه داد: نزدیک به حدود ۶۲۰۰ طرح از ۳۳۶۳ مدرسه در ۳۷۹ منطقه در طی مراحل مختلف و در طول یک سال گذشته انتخاب شدند که امروز از شش طرح و دو اثر شایسته تقدیر به عمل آید.

وی با بیان اینکه با توجه به محتوا محور بودن این جشنواره، مراحل نهایی جشنواره در دو روز با برگزاری نمایشگاه، معرفی ابتکارات به همراه برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی با عناوین کاربرد هوش مصنوعی در آموزش و پرورش، فناوری‌های نوظهور و مشاغل آینده، جریان تربیت در مدرسه و آموزش وپرورش و مدارس نسل آینده برای نزدیک به شش هزار نفر ساعت برگزار شد.

محمودزاده ادامه داد: در ادامه مسیر معرفی طرح‌های ابتکاری در شبکه آموزشی سیبا با حضور مدارس جهت تسری به سایر مدارس دولتی و غیر دولتی، معرفی و تبیین طرح های ابتکاری مدارس منتخب در قالب چاپ کتاب، تکثیر لوحهای فشرده، چاپ بروشور و تهیه فیلمنامه‌ها و ارسال به سراسر مدارس در کشور، ایجاد سامانه خواهرخواندگی در پلتفرم جشنواره ابتکارات که حمایت از مدرسه در زمینه‌های آموزشی پرورشی و پژوهشی و تجهیزاتی و امکاناتی به صورت داوطلبانه از سوی مدارس منتخب که با همکاری مدارس الگوی صالح برای پنج هزار مدرسه و از ابتدای مهر برای دو هزار مدرسه برای مناطق محروم را شروع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امروز بخش اختتامیه این مراسم در حال برگزاری است افزود: دو چالش اساسی در حوزه مدارس غیر دولتی وجود دارد؛ یکی عدم حمایت بندهای قانونی از مدارس غیردولتی در سراسر کشور است و دومین چالش کمبود نیروی انسانی است که در مجموعه مدارس غیردولتی به عنوان عنصر اصلی در آموزش و پرورش هستند. انتظار داریم با توجه به طرح بسیار خوبی که در سال گذشته در مجلس شورای اسلامی مصوب شد مبنی بر ۳۰ ساعتی شدن تدریس همکاران و معلمین مدارس غیر دولتی، در مدارس غیر دولتی عنایت ویژه صندوق حمایت از مدارس غیردولتی را کسب کنیم، مخصوصا مدارسی که تعداد جمعیت دانش آموزی پایینی دارند و زیر 100 نفر دانش آموز که حدود 80 هزار نفر از همکارای ما در این مدارس ایفای نقش دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha