• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051510058
  • خبرنگار : 50038

ملایر؛ میزبان همایش منطقه‌ای تئاتر عاشورائیان

ملایر؛ میزبان همایش منطقه‌ای تئاتر عاشورائیان

ایسنا/همدان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از میزبانی این شهر فرهنگی در برگزاری همایش منطقه‌ای تئاتر عاشورائیان از بیستم تا ۳۱ مردادماه خبر داد.

فرشاد کشاورزیان دوشنبه ۱۵ مرداد ماه در جلسه هماهنگی و شورای سیاستگذاری همایش منطقه‌ای تئاتر عاشوراییان در محل سالن جلسات شهرداری ملایر، افزود: این رخداد مهم فرهنگی و هنری به همت و با محوریت موسسه فرهنگی و هنری باران و  به همکاری سایر ارگان‌های شهرستان در ماه صفر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مدت زمان کوتاهی که ار تاسیس موسسه فرهنگی-هنری باران می‌گذرد توانسته در سطح منطقه در حوزه مسائل آموزشی و سطوح مختلف تئاتر و نمایش، خوش بدرخشد، اظهارکرد: در برگزاری این همایش شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر تمام قد همراه و همگام ما خواهند بود.

این مقام مسئول از حضور هنرمندان شش استان شامل همدان، زنجان، مرکزی، کرمانشاه، لرستان و قزوین در این همایش خبر داد و افزود: همایش تئاتر منطقه‌ای عاشوراییان در قالب رقابتی در بخش‌های خیابانی و صحنه‌ای، در قالب مسابقه ویژه برگزار می‌شود.

کشاورزیان با بیان اینکه هدف اصلی ما معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل شهرستان به ویژه در حوزه هنر و و صنعت گردشگری است، افزود: با برگزاری این دست رخدادها هنرمندان با پیشرفت‌های عمرانی گردشگری و صنایع دستی شهرستان آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه بخش مسابقه این همایش در محل مجموعه تفریحی-توریستی مینی ورلد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: بخش ویژه همایش مختص شهدای اخیر شهرستان ملایر، شهدای دفاع مقدس و شهید شهید جمهور آیت الله رئیسی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود در سطح شهرستان یکی از اهداف ما تشکیل شورای سیاستگذاری و دبیرخانه دائمی این جشنواره در ملایر به شمار می رود.

 ۵۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است

ملایر؛ میزبان همایش منطقه‌ای تئاتر عاشورائیان

در ادامه مسئول موسسه فرهنگی- هنری باران با اشاره به اینکه قرار است یک اتفاق بزرگ فرهنگی هنری در قالب جشنواره منطقه‌ای تئاتر عاشورائیان در ملایر رقم بخورد، افزود: تاکنون ۵۶ اثر از ۱۱ استان مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

محمد قاسمی با تاکید بر اینکه همه اتفاقات و رخدادهای مهم زمانی ماندگار می‌شوند که در آرشیو رسانه‌ها به تصویر کشیده شوند، افزود: دوم اردیبهشت ماه سال جاری پروپوزال طرح همایش منطقه‌ای تئاتر عاشوراییان تحویل شهرداری ملایر داده شد.

وی با بیان اینکه هنرمندان بدون حمایت مسئولین در هیچ جای دنیا نمی‌توانند به فعالیت خود بپردازند، تصریح کرد: «تئاتر » یک هنر ارزشمند در سطح جامعه به شمار می‌رود.

قاسمی با اشاره به اینکه خوشبختانه شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان دید هنری قابل تقدیری دارند، افزود: عنوان اصلی این همایش، «جشنواره منطقه‌ای تئاتر تاک» است که با توجه به اینکه امسال در ماه صفر برگزار می‌شود، از آن به عنوان همایش تئاتر عاشوراییان نام می‌بریم.

این هنرمند پیشکسوت ملایری با بیان اینکه قرار بود از شش استان اثر دریافت کنیم، افزود: اما استقبال بسیار خوب بوده و آثار هنرمندان از ۱۱ استان به دبیرخانه ارسال شده است.

قاسمی با بیان اینکه فردا بازبینی آثار به طور متمرکز در محل دبیرخانه با حضور سه داور و کارشناس استانی و ناظر اداره کل کلید می‌خورد، اظهار کرد: همایش‌های خیابانی در محل مجموعه مینی ورلد اجرا می‌شود و طوری برنامه‌ریزی شده که همه گروه‌های نمایشی در ملایر دو اجرا داشته باشند.

مسئول موسسه فرهنگی هنری باران با بیان اینکه طوری برنامه‌ریزی شده که حداقل روزی هفت اثر در ملایر اجرا شود، افزود: تبیین فرهنگ عاشورایی و انقلابی، دفاع مقدس، شهدای اخیر شهرستان، شهدای مدافع حرم و شهید جمهور از جمله موضوعات و قالب‌های این همایش به شمار می‌رود. ‌

قاسمی با بیان اینکه این رخداد مهم از بیستم تا ۳۱ مرداد ماه به میزبانی ملایر برگزار می‌شود، تصریح کرد: این شهرستان قابلیت برگزاری این جشنواره را در قامت ملی داراست.

در ادامه عضو شورای شهر ملایر نیز با بیان اینکه یکی از اهداف این جشنواره استعدادیابی و شکوفایی خلاقیت در میان گروه‌های جوان تئاتر استان‌های مختلف است، گفت: تلاش می‌کنیم که اتفاقات خوبی در این راستا رقم بخورد.

حامد چهاردولی با تاکید بر اینکه برگزاری این دست همایش‌ها باید در ملایر ادامه دار باشد، افزود: این شهرستان ظرفیت و پتانسیل برگزار رخدادهای ملی و فرامنطقه‌ای را داراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha