• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403051509966
  • خبرنگار : 50455

رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد استان قم خبرداد؛

کاهش زمان بین فارغ التحصیلی و اشتغال هدف دانشگاه ملی مهارت

کاهش زمان بین فارغ التحصیلی و اشتغال هدف دانشگاه ملی مهارت

ایسنا/قم رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد استان قم بیان کرد: ما نه تنها به دنبال کاهش زمان بین فارغ التحصیلی و اشتغال هستیم بلکه می‌خواهیم دانشجویان در حین تحصیل اشتغال داشته باشد و در حال حاضر حدود ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه ملی مهارت در سطح کشور همزمان با تحصیل مشغول به کار هستند.

محمدرضا فاضلی رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد استان قم در نشست خبری که امروز ۱۵ مردادماه به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: حوزه رسانه و خبرنگاری یک شغل پر استرس است اما متأسفانه به لحاظ مباحث رفاهی و امنیت شغلی آنچنان که باید اهمیت داده نشده است، این مسئله از ارزش کار خبرنگار کم نمی‌کند، قلم‌ها و نگاه اصحاب رسانه در قالب یک خبر می‌تواند تحول عظیمی در زندگی مردم ایجاد کند که با هیچ مابه ازای مادی نمی‌توانیم آن را جبران کنیم.

وی ادامه داد: کاری که بتواند بر افکار جامعه و روند زندگی مردم تاثیر بگذارد بسیار ارزشمند است؛ همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند جامعه ما امروز به دنبال قلم، حرکت و تفکر اصحاب رسانه است لذا وقتی مردم هر لحظه اصحاب رسانه را دنبال می‌کنند نگاه و قلم شما تاثیر ارزشمندی بر سرنوشت جامعه دارد.

فاضلی یادآور شد: اگر سازمان‌ها بخواهند موفقیتی کسب کنند رکن اساسی آن انعکاس خبری فعالیت اصحاب رسانه است هیچ سازمانی موفق نخواهد شد مگر با تلاش خبرنگاران و انعکاس فعالیت‌های آن در سطح جامعه؛ لذا باید قدردان این قشر باشیم، در یک سال گذشته مهم‌ترین عامل موفقیت دانشگاه ملی مهارت همراهی اصحاب رسانه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو رویکرد در دانشگاه‌ها، تاکید کرد: دانشگاه می‌تواند درون گرا باشد با نگاه آموزشی یکسری دوره‌های را تعریف می‌کند و دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی وارد جامعه می‌شود اما در نگاه دوم دانشگاه تحول آفرین است و در تمام ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه نقش آفرینی می‌کند زیرا متولی تربیت نیروی انسانی است.

رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد استان قم اضافه کرد: ما در دو سال اخیر تلاش کردیم نقش دانشگاه نسل چهارم را ایفا کنیم و در این راستا همت اصحاب رسانه رکن اساسی موفقیت ما در سطح استان بود.

وی تغییر نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت را مورد توجه قرار داد و گفت: اقتصاد وابسته به نیروی انسانی است این سرمایه زمانی می‌تواند محرک پویای اقتصاد باشد که در تمام ابعاد مهارت‌ توانمند شده باشد.

رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد استان قم بیان کرد: اگر بتوانیم مهارت‌آموزی را ترویج و گسترش دهیم اقتصاد، اشتغال‌زایی و تولید دانش‌بنیان رشد پیدا می‌کند و در نهایت شاهد حل مشکلات اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در دانشگاه موفق شویم باید فاصله ارتباط صنعت و دانشگاه کاهش پیدا کند، عنوان کرد: در این راستا بر اساس رصد اشتغال فارغ التحصیلان، بانک اطلاعاتی تهیه شد و آمایش رشته‌های مورد نیاز صنعت استان را دنبال کردیم.

فاضلی اظهار کرد: تقریباً با ۲۵ شرکت صنعتی تفاهم‌نامه امضاء کردیم با این هدف که واحدهای صنعتی از نیروی انسانی، پژوهش‌ها و ظرفیت‌های هیات علمی دانشگاه ملی مهارت استفاده کنند.

رئیس دانشگاه ملی مهارت واحد استان قم با بیان اینکه طی دوماه آینده بزرگترین گردهمایی اشتغال‌زایی دانشجویان را برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: سال گذشته جشنواره مستوره در اوج هجمه دشمنان به حوزه حجاب و عفاف با محوریت حضرت معصومه(س) برگزار شد و سعی شد به فعالیت‌های هنری جهت بدهیم در این جشنواره در ۳ بخش شخصیت شناسی حضرت معصومه(س)، عفاف و حجاب و گردشگری مذهبی۱۳۵۰ اثر ارسال شد و در اختتامیه نمایشگاهی از این آثار داشتیم.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته اعضای هیات علمی این دانشگاه از ۶ به ۱۴ نفر افزایش یافته و چهار هزار مترمربع فضای آموزشی نیز به فضای این دانشگاه افزوده شده است.

فاضلی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۹۰۰ دانشجو در ۲ مرکز دختران و پسران این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: دانشجویان این دانشگاه در ۱۹ رشته مهارتی به کسب حرفه و علم مشغول هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha