• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403051509945
  • خبرنگار : 90047

تکلیف برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان روشن نیست

نشست هم‌اندیشی دهمین دوره بازی‌های آسیایی و اقیانوسیه ناشنوایان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، نشست هم‌اندیشی دهمین دوره بازی‌های آسیایی ناشنوایان با حضور علیرضا فخاری، استاندار تهران و رئیس ستاد بازی‌های آسیایی ناشنوایان، محمد پرگر، رئیس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا، علی جوادی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، و مصطفی نکو لعل آزاد، رئیس فدراسیون ناشنوایان، در سالن کنفرانس هتل لاله برگزار شد.

دهمین دوره بازی‌های آسیایی ناشنوایان ۲۴ مهر تا ۹ آبان به میزبانی ایران برگزار می‌شود. محمد پرگر، رییس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا، در این نشست گفت: قرار بود کشورهای خارجی اسامی ورزشکاران و تعداد رشته‌های خود را تا اول مرداد به ما اعلام کنند که متاسفانه با اتمام زمان اعلام‌شده هنوز خبری از اعلام آمادگی رسمی تیم‌ها نیستیم. البته این زمان تا پایان مرداد تمدید شده است که امیدوارم زودتر وضعیت تیم‌های شرکت‌کننده مشخص شود تا زودتر نسبت به صدور ویزا و اسکان آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.

او افزود: به خاطر شرایط منطقه، فدراسیون جهانی به دنبال گرفتن میزبانی از ایران بود که بعد از صحبت با آنها تاکید کردم که نگرانی بابت برگزاری مسابقات وجود ندارد و در بهترین شرایط، این بازی‌ها به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه نگرانی برای برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان به میزبانی ایران وجود ندارد، اظهار کرد: به عنوان رئیس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا پیگیر این موضوع هستم تا ظرف چند روز آینده اسامی کشورها به صورت رسمی به ما ایمیل شود.

مصطفی نکو لعل آزاد، رئیس فدراسیون ناشنوایان، در ادامه این نشست با بیان اینکه به دلیل عدم اعلام آمادگی تیم‌های خارجی برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری این بازی‌ها مشخص نیست، تصریح کرد: قادر به برنامه‌ریزی برای برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان نیستیم. پرگر پیش از این اعلام کرده بود تا یکم مرداد کشورها باید اسامی خود را اعلام کنند که متاسفانه تا به امروز هیچ ایمیلی به صورت کتبی مبنی بر ثبت نام کشورها برای اعلام آمادگی آنها جهت شرکت در این مسابقات دریافت نکردیم.

او گفت: الان رئیس کنفدراسیون آسیا زمان را تغییر داده و اعلام کردند تا پایان مرداد بدون اینکه در این زمینه برنامه خاصی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون ناشنوایان تاکید کرد: برای من این مساله قابل هضم نیست چرا نمایندگان سفارتخانه‌های نیوزلند، استرالیا، ژاپن و چین که امروز به این نشست دعوت کرده بودیم حضور پیدا نکردند. این دوگانگی پذیرفتنی نیست و باید تکلیف برگزاری بازی‌های آسیایی ناشنوایان به صورت شفاف مشخص شود.

در پایان این نشست علیرضا فخاری، استاندار تهران، گفت: از پرگر، رئیس کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا، این درخواست را دارم که برای کشورها جهت اعلام آمادگی برای شرکت در بازی‌های آسیایی زمان مشخصی تعیین کنند. به عنوان مثال اگر تا ۱۰ روز آینده هیچ ایمیلی از هیچ کشوری دریافت نکردیم به صورت رسمی اعلام کنیم که به دلیل عدم اعلام آمادگی کشورها و مشخص‌نبودن تعداد رشته‌ها و اسامی ورزشکاران، بازی‌های آسیایی به میزبانی کشورمان برگزار نمی‌شود. البته در صورت عدم برگزاری بازی‌های آسیایی، فدراسیون ناشنوایان نباید اردوها را تعطیل کند و می‌تواند در زمان تعیین‌شده برای برگزاری بازی‌های آسیایی، مسابقات را به صورت داخلی برگزار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha