• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403051509929
  • خبرنگار : 50214

ضمن گرامیداشت عملیات غرورآفرین قدس ۵ توسط یزدیها اعلام شد؛

انجمن نویسندگان دفاع مقدس استان یزد راه اندازی می‌شود

انجمن نویسندگان دفاع مقدس استان یزد راه اندازی می‌شود

ایسنا/یزد مدیر کل حفظ ٍآثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با اشاره به سالگرد عملیات قدس ۵ به عنوان یکی از عملیات‌های غرورآفرین و موفق رزمندگان یزدی در دوران دفاع مقدس، از راه اندازی انجمن نویسندگان دفاع مقدس استان با همکاری سپاه الغدیر استان خبر داد.

سرهنگ «محمدحامد حرزاده» امروز دوشنبه پانزدهم مردادماه به مناسبت عملیات غرورآفرین قدس ۵ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از عملیات‌های دوران دفاع مقدس که صرفاً رزمندگان یزدی در آن حضور داشتند، عملیات قدس ۵ بوده که تاکنون کمتر در مورد آن اطلاع‌رسانی شده است لذا این نشست همزمان با سالگرد برگزاری این عملیات که به نوعی با مناسبت روز خبرنگار مقارن شده است، برگزار شد.

وی در ادامه به دشواری‌های کار اصحاب رسانه و خبرنگاران انقلابی در برابر با غول‌های رسانه‌ای دشمن اشاره کرد و گفت: قطعاً رسانه‎‌های انقلابی می‌‎توانند در هیاهوی ایجاد شده توسط رسانه‌های معاند، در زمینه استبداد ستمگران و مستبدان جهانی روشنگری کنند.  

حرزاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تکمیل ۵۰ درصد موزه دفاع مقدس استان، گفت: این موزه جزو اولین‌ موزه‎های دفاع مقدس در حال ساخت کشور است که در تلاش و رایزنی برای تکمیل آن هستیم.

وی با بیان این که دو گالری این موزه تاکنون کامل شده است، افزود: تلاش خواهیم کرد که بدون اغراق و با رویکرد یزد انقلابی، عمکرد رزمندگان مدافع حرم استان یزد در جنگ با داعش در عراق و سوریه را به تصویر بکشیم.

مدیر کل حفظ ٍآثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان از افتتاح انجمن نویسندگان دفاع مقدس یزد در عصر امروز سه شنبه با مشارکت حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه الغدیر یزد خبر داد و گفت: برای اولین بار نیز فردا چهارشنبه با رزمندگان گردان‌های امام علی و امام سجاد(ع) ابرکوه نشستی خواهیم داشت و شاهد روایگری آنها در حضور برخی هنرمندان در این نشست خواهیم بود.

حرزاده خواستار اهتمام بیشتر رسانه‌ها به جامعه جانبازان و ایثارگران شد و گفت: امیدواریم از ظرفیت جانبازان بیش از پیش در جامعه به ویژه مدارس و دانشگاه‌ها برای انتقال تاریخ استفاده شود.

انجمن نویسندگان دفاع مقدس استان یزد راه اندازی می‌شود

«احمد خواستار» از راویان دفاع مقدس و رزمندگان اطلاعات عملیات تیپ مستقل ۱۸ الغدیر یزد نیز در این نشست با اشاره به تدبیر عملیاتهای محدود در دوران دفاع مقدس با توجه به محدودیت تجهیزات و ادوات کشورمان در مقابل دشمن، گفت: فرماندهان جنگ در سال ۱۳۶۴ با تقسیم بندی مناطق بین ارتش و سپاه برای انجام عملیات‌های محدود،  منطقه‌ای موسوم قدس ۵ در هورالعظیم را به تیپ الغدیر یزد به دلیل عدم برخورداری از ادوات زرهی واگذار کردند.

وی با بیان این که رزمندگان یزدی در عملیات قدس ۵ موظف بودند پاسگاه الیج عراقی‌ها را متصرف کنند، اظهار کرد: البته عراقی‌ها در مسیر رسیدن رزمندگان یزدی به این پاسگاه موانع زیادی ایجاد کرده بودند که پس از عملیات شناسایی، در نهایت این عملیات در ۱۶ مردادماه ۶۴ آغاز شد و رزمندگان یزدی موفق شدند ۳۰ کیلومترمربع از هور را به تصرف خود درآورند.

این راوی یزدی دوران دفاع مقدس در ادامه خاطرنشان کرد: در این عملیات ضمن گرفتن این پاسگاه مهم عراقی‌ها در هور تعداد ۱۹ نفر اسیر و مابقی عراقی‌ها فرار یا کشته شدند و عراق پس از آن حمله‌ و عملیاتی در داخل هور انجام نداد.

خواستار با بیان این که رزمندگان یزدی در این عملیات حدود ۳۰  شهید داشتند، گفت: البته اگر تجربه امروز را در این عملیات داشتیم، شاید تعداد سه شهید نیز نداشتیم.

در پایان این نشست از اثر موسیقیایی «شهدای خدمت» به خوانندگی «حسیمی کریمی پناه» و تولید شده توسط واحد هنری اداره کل حفظ آثار استان رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha