• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403051509920
  • خبرنگار : 50046

نام‌نویسی ۹۷۱۵ زائر اربعین خراسان‌شمالی در سامانه سماح تاکنون

نام‌نویسی ۹۷۱۵ زائر اربعین خراسان‌شمالی در سامانه سماح تاکنون

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست حج و زیارت خراسان‌شمالی از ثبت‌نام حدود۹۷۱۵ نفر از این استان در پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد.

علی کاظمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: زائران حسینی برای حضور در حرکت بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه سماح اقدام کنند که تاکنون ۹۷۱۵ نفر برای شرکت در این مهم از طریق سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۹۰۴۳ نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند، ادامه داد: در مجموع حدود ۴۵ درصد شامل ۳۶۳۸ نفر از این ثبت نامی ها را بانوان تشکیل داده و حدود ۶۰۷۷ نفر نیز شامل برادران می‌شود.

وی با بیان اینکه باید همه زائران برای دریافت ارز اربعین و خدمات بیمه‌ای ثبت‌نام خود را در این سامانه تکمیل کنند، تصریح کرد: همچنین زئران اربعین حسینی ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

کاظمی بیان کرد: در ایام پیاده‌روی اربعین ۲۵ نفر از خادم یاران سازمان حج و زیارت استان برای راهنمایی زائران و گمشدگان در مرز مهران ایران و عراق مستقر می‌شوند.

وی افزود: زائران توجه داشته باشند که خروج از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر است و متقاضیان که فاقد گذرنامه معتبر هستند از هم‌اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام کنند.

کاظمی با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد مردم با خودروی شخصی به مرزها رفته و در این مراسم شرکت می‌کنند، یادآور شد: با توجه به اینکه خراسان‌‎شمالی با کمبود ناوگان عمومی زمینی و هوایی مواجه است، تردد زائران با وسیله شخصی شرایط بهتری را برای زائران فراهم می‌کند و این در حالیست که پارکینگ برای خودروهای شخصی در مرزها مهیا شده است و زائران در این خصوص با مشکل مواجه نخواهند شد.

سرپرست حج و زیارت خراسان‌شمالی اظهار کرد: همچنین زائران قبل از شروع ثبت‌نام، تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه برای عزیمت تا مرز و مرز خروجی و مرز ورودی خود را تعیین و در ثبت اطلاعات دقت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha