• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۴
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403051509890
  • خبرنگار : 71660

رسانه آمریکایی: ترورها، بی‌ربط بودن دیپلماسی را در محاسبات تل‌آویو نشان می‌دهد

رسانه آمریکایی: ترورها، بی‌ربط بودن دیپلماسی را در محاسبات تل‌آویو نشان می‌دهد

یک مجله آنلاین آمریکایی می‌نویسد، کارزار جدیدی که رژیم صهیونیستی برای ترور چهره‌های ارشد و برجسته حماس و حزب‌الله لبنان به راه انداخته، مذاکرات آتش‌بس غزه را به تعویق می‌اندازد و حتی گسترش جنگ منطقه‌ای را نیز به دنبال دارد.

به گزارش ایسنا، همچنان با گذشت ۳۰۴ روز از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، هیچ چشم‌اندازی برای آتش‌بس به دلیل اقدامات جنگ‌طلبانه رژیم اشغالگر وجود ندارد و این رژیم به جای آنکه بر مذاکرات آتش‌بس و آزادی اسرا متمرکز باشد، دست به ترور شخصیت‌های مختلف می‌زند اما نه تنها همچنان در اهدافش ناکام مانده، بلکه جنگ و ناآرامی‌ها را در غرب آسیا تشدید می‌کند.

مجله آنلاین «کانتر پانچ» در گزارشی می‌نویسد: «ترور مقامات ارشد نظامی و سیاسی حزب‌الله و حماس، به ترتیب در بیروت و تهران ظرف ۲۴ ساعت، محوریت ترور و بی‌ربط بودن دیپلماسی را در محاسبات استراتژیک تل‌آویو نشان می‌دهد.»

ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گذشته یک خانه مسکونی را در ضاحیه جنوبی بیروت هدف قرار داد. این حمله چندین شهید و زخمی بر جای گذاشت و «فواد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله نیز در این حمله تروریستی به شهادت رسید.

از طرف دیگر، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در پی هدف قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.»

چند ساعت پیش از ترور فرمانده ارشد حزب‌الله، «ودانت پاتل» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که مقامات آمریکایی «باور ندارند یک جنگ تمام‌عیار اجتناب ناپذیر باشد و ما همچنان معتقدیم که می‌توان از آن جلوگیری کرد» و بیانیه‌ دیگری پس از این منتشر شد که در آن آمده بود «تعهد ما به امنیت اسرائیل در برابر تهدیدات حزب‌الله راسخ و آهنین است».

رسانه آمریکایی: ترورها، بی‌ربط بودن دیپلماسی را در محاسبات استراتژیک تل‌آویو نشان می‌دهد
مراسم تشییع شهید اسماعیل هنیه در تهران

این مجله آنلاین مستقر در کالیفرنیا می‌نویسد: «اما ایالات متحده با اقدامات خود، صرف نظر از حمایت لفظی برخی از سیاستمداران برای پایان دادن به جنگ، صراحتا اعلام کرده که آماده نیست تنها کاری را انجام دهد که منجر به آتش‌بس دائمی شود؛ به عبارتی آمریکا ارسال تسلیحات به اسرائیل که موجب ادامه جنگ می‌شود را متوقف نمی‌کند. علاوه بر این مورد، اسرائیل با اقدامات خود جهت ترور فرمانده ارشد حزب‌الله و هم‌چنین اسماعیل هنیه، مجددا احتمال راه‌حل دیپلماتیک را شدیدا تضعیف کرد.»

«کانتر پانچ» با اشاره به ترور شهید «اسماعیل هنیه» می‌نویسد: «احتمال گسترش یک جنگ منطقه‌ای به طور فزاینده‌ای افزایش می‌یابد. ترور اسماعیل هنیه در تهران یک اقدام تحریک‌آمیز علنی بود.»

این رسانه آمریکایی در پایان می‌افزاید: «همدستی ایالات متحده در نسل‌کشی با ارائه تسلیحاتی که اسرائیل در غزه استفاده می‌کند، می‌تواند به دخالت مستقیم واشنگتن در یک جنگ بزرگ منطقه‌ای بدل شود؛ دقیقا جنگی که مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند در تلاش برای جلوگیری از آن هستند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha