• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403051509884
  • خبرنگار : 50225

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز خبر داد

بهسازی بازار «کاوه» اهواز با تاکید بر بناهای تاریخی آن

بهسازی بازار «کاوه» اهواز با تاکید بر بناهای تاریخی آن

ایسنا/خوزستان مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز گفت: بهسازی بازار کاوه با نگاه ویژه و با تاکید بر بناهای تاریخی این بازار انجام می‌شود.

سید نورالله موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیرو اقداماتی که در بافت‌های تاریخی مرکز شهر اهواز داشتیم، معاونت شهرسازی شهرداری بر بهسازی، بدنه‌سازی و کف‌سازی بازار «کاوه» تاکید داشت و چند طرح در این زمینه آماده شد و با هماهنگی با متخصصان  و کارشناسان کمیته سیما و منظر شهرداری اهواز، مناقصه کف‌سازی این بازار در سامانه ستاد بارگزاری شده و  در مرحله برگزاری مناقصه است تا پیمانکار طبق فرآیند قانونی انتخاب شود.

وی با بیان اینکه رعایت کدهای ارتفاعی برای دفع آب‌های سطحی در پروژه بهسازی بازار کاوه دیده شده است، افزود: بدنه‌سازی این بازار نیز پس از تایید نهایی این طرح در کمیته سیما و منظهر شهرداری اهواز به زودی شروع می‌شود. این طرح در نهایت تا کمتر از یک ماه دیگر تایید و کار آن آغاز می‌شود.

بهسازی بازار کاوه با تاکید بر بناهای تاریخی

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز گفت: بناهایی از دوره قاجار و دوره پهلوی اول به بعد در بازار کاوه وجود دارد؛ سرای فتحی، خانه سبزه‌زاری و دارالقرآن برخی از این بناها هستند.

وی عنوان کرد: بهسازی بازار کاوه با نگاه ویژه و با تاکید بر بناهای تاریخی این بازار انجام می‌شود. برای اینکه در بهسازی بازار کاوه همه جوانب اجتماعی، فرهنگی و تاریخی را در نظر بگیریم از نظر همه کارشناسان و متخصصان استفاده کرده‌ایم و کارشناسان میراث فرهنگی نیز در کمیته سیما و منظر شهرداری حضور دارند.

موسوی گفت: مدت زمان اجرای این طرح در حالت عادی کمتر از شش ماه است اما نمی‌توان برای اجرای پروژه‌ها در بازارهای پرتردد زمان داد زیرا عملا در ایام خاصی کار تعطیل می‌شود اما سعی می‌کنیم تا نوروز کار در بازار کاوه تکمیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha