• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1403051509847
  • خبرنگار : 71584

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد

رشد ۲۵ درصدی تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در دولت سیزدهم

رشد ۲۵ درصدی تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در دولت سیزدهم

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از رشد ۲۵ درصدی تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش ایسنا، سینا کلهر در آیین رونمایی از نظام‌نامه آموزش سازمان‌های مردم‌نهاد با بیان اینکه در دولت سیزدهم چند اتفاق مهم در حوزه مشارکت و تشکل‌ها رخ داده است، اظهار کرد: همه این اتفاقات معطوف به مسئله شناسی و شناخت خلاءها و نیازها بوده است. اولین اقدام مسئله تسهیل صدور مجوزهای تشکل‌های مردم نهاد بود که اتفاق خاصی بود و می‌تواند تحول جدی در موضوع مشارکت رقم بزند.

وی در ادامه با اشاره به ارتقای سامانه‌های مجازی، مجازی شدن فرایندها و کاربر محور شدن این سامانه‌ها در این دولت، از رشد ۲۵ درصدی تشکیل سازمان‌های مردم نهاد خبر داد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه به شکل جدی مسئله حمایت از تشکل‌ها را دنبال کردیم، گفت: حمایت از تشکل‌ها چهار برابر شده است. برگزاری دوره‌های آموزشی نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است که منجر به تدوین نظام‌نامه آموزشی سازمان‌های مردم نهاد شده است.

کلهر با تاکید بر اینکه نظام نامه آموزشی سمنها تکمیل کننده فرایند بوده است، تصریح کرد: تصور ما این است که مسئله مشارکت، مسئله‌ای زیرساختی است. مشارکت هم مهارت و هم روحیه است و هر دو باید با یکدیگر اتفاق بیفتد.

وی در ادامه با تاکید بر تقویت روحیه با جمع کار کردن و در جمع بودن و پیوستن به جمع، گفت: اولین موضوعی که باید در مدارس آموزش می‌دادیم، کار جمعی و گروهی بوده است. هم ساختارها و محتوای آموزشی به سمت کار فردی سوق دارد، باوجود اینکه نظام ارزشی ما را به کار جمعی دعوت می‌کند.

کلهر در ادامه بر لزوم تقویت مهارت تاکید کرد و گفت: معتقدم برای اجرای نظام‌نامه، اولین بخش تامین منابع مالی است که این کار انجام شده و پیش از رونمایی، منابع در استانها صورت گرفته است و اجرایی خواهد شد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بر مسئله کیفیت تشکلها پرداخت و گفت: کیفیت در مشارکت به میزان کمیت مورد اهمیت است. تشکلی که به یکی از زبان خارجی مسلط باشد نداریم و در این زمینه مشکل داریم. اکنون باید یک تشکل فعال در شانگهای داشته باشیم. تشکلی نداریم که حداقل توان ارتباطی که زبان است را داشته باشیم.

وی با اشاره به مشکلات کیفی تشکل‌ها بر ضرورت آموزش مشارکت تاکید کرد و گفت: اگر تشکل‌ها به خوبی آموزش داده شوند و بتوانند در طول سال موضوع مشارکت را توسعه دهند، بخشی از مشکلات رفع خواهد شد.

معاون جوانان ‌وزارت ورزش و جوانان در پایان از استان‌ها خواست اجرای نظام نامه را جدی بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha