• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403051509846
  • خبرنگار : 50228

یک پیشکسوت داوری:

روزگار داوران خسته که فقط دایره وسط زمین را قرق می‌کردند گذشته است

روزگار داوران خسته که فقط دایره وسط زمین را قرق می‌کردند گذشته است

ایسنا/خوزستان یک پیشکسوت داوری گفت: دیگر ایام داوران خسته که فقط دایره وسط زمین را در قرق خود داشتند، سپری شده است و تلاش برای موفقیت در وضعیت مطلوب بدنی یک ضرورت است.

منوچهر بیات در گفت و گو با ایسنا با بیان این که فوتبال ایران، داوران بالیاقتی دارد و در صورت حمایت از آن ها و رعایت برخی نکات مهم می توانند بهترین عملکردها را در مسابقات داخلی و خارجی از خود به نمایش بگذارند.

 او ادامه داد: امروزه همگان می دانند فوتبال هزاران تماشاگر را به استادیوم‌ها می کشاند و نیز میلیون‌ها بیننده از داخل منازلشان و از طریق گیرنده‌های خود شاهد هنرنمایی بازیکنان این رشته جذاب هستند. جذب اسپانسرهای قوی، پخش زنده مسابقات، افزایش مطبوعات و کانال‌های ورزشی، اختصاص زمان زیادتری به اخبار و حوادث ورزشی در رسانه‌های تصویری، مسابقات متعدد سراسری، قاره‌ای و جهانی و بالا رفتن درآمدها باعث شده تا خیلی از مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، صنعتی و حتی سیاسی تحت‌الشعاع فوتبال قرار بگیرد و باعث جذاب‌تر شدن آن شود و در این راستا داوران باید به عنوان عامل اساسی انجام این رشته ورزشی هر چه بهتر در آمادگی جسمی و ذهنی خود کوشا باشند.

این پیشکسوت داوری گفت: مقوله‌هایی نظیر علاقه، قدرت تحمل فشار، تمرکزحواس، آمادگی جسمانی، دانستن و درک قوانین، تحرک و پویایی، انتقادپذیری، مثبت اندیشیدن، اعتماد به نفس، شجاعت و شرافت، تغذیه صحیح، داشتن تاکتیک آگاهانه، انصاف و عدالت، عدم‌فساد و رشوه‌خواری، جلوگیری از بروز مشکلات، کوشش در جهت رفع معایب، ارزیابی عملکرد، مسوولیت‌پذیری، شخصیت ممتاز اجتماعی، هوش و نبوغ و در مجموع هم‌سطح شدن با سایر اجزای فوتبال، مطالبات فوتبال مدرن از داوران امروز است. هر کدام از ویژگی‌های فوق حائز اهمیت است ولی یکی از آن موارد که بیشتر به چشم می آید و معمولا مورد قضاوت همگان حتی افراد غیرمتخصص قرار می گیرد، آمادگی و شرایط بدنی داور است.

او افزود: دیگر ایام داوران خسته که فقط دایره وسط زمین را در قرق خود داشتند، سپری شده است و تلاش برای موفقیت در وضعیت مطلوب بدنی یک ضرورت است. آمادگی جسمانی به منزله افزودن توانایی داور است که در استقامت، سرعت، تقویت عضلانی، قابلیت انعطاف‌پذیری و آمادگی قلب و عروق او نمود پیدا می کند و از بروز خستگی جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha