• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051509748
  • خبرنگار : 50038

منع تردد تراکتور و ادوات کشاورزی در جاده‌های آسفالته برون‌شهری ملایر

منع تردد تراکتور و ادوات کشاورزی در جاده‌های آسفالته برون‌شهری ملایر

ایسنا/همدان فرمانده انتظامی ملایر گفت: به‌دلیل کندرو بودن تراکتور و سایر ادوات کشاورزی، مطابق قانون، تردد این وسایل در جاده‌های ممنوع است.

 سرهنگ احمد ساکی درباره برخی تصادف‌های ماشین‌های کشاورزی در راه‌های برون‌شهری شهرستان، اظهارکرد: مطابق قانون، ادوات کشاورزی همچون تراکتور و کمباین جزء ماشین‌های ترافیکی محسوب شده و حق تردد در جاده‌های آسفالته را ندارند و در صورت ضرورت باید با تریلر جابه‌جا شوند.

این مقام مسئول افزود: با وجود آنکه پلاک‌گذاری ادوات مکانیزه بخش کشاورزی انجام شده، این بدان مفهوم نیست که این ادوات می‌توانند در جاده‌های برون‌شهری حرکت کنند، بلکه پلاک تنها سندی برای تأمین موجودیت و استفاده از مزایای ویژه کارت سوخت و سایر موارد مربوطه است.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان ادوات کشاورزی کندرو باید به این مسئله توجه داشته باشند که تنها در جاده‌های خاکی و مزارع کشاورزی و با نصب علائم ایمنی حق عبور و مرور دارند و مطابق قوانین راهنمایی و رانندگی، عبور آنها در جاده‌های آسفالته ممکن است باعث تصادف‌های جاده‌ای شود.

ساکی با بیان اینکه با وجود اشراف رانندگان به این موضوع، شاهد تردد برخی از این ادوات در جاده‌های آسفالته هستیم که توصیه می‌شود از این ترددها  خودداری شود، اظهارکرد: به‌منظور پیشگیری از سرقت گردو، افرادی که تا ۱۵ شهریور اقدام به خرید، فروش و نگهداری گردوی تازه کنند، تحت پیگردقانونی قرار می‌گیرند.

فرمانده انتظامی ملایر افزود: با توجه به اینکه فصل برداشت گردو در این شهرستان هنوز فرا نرسیده است، بنابراین به‌منظور پیشگیری از سرقت این محصول و مطالبه جدی باغداران با هماهنگی به عمل آمده با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان افرادی که تا ۱۵ شهریور ماه اقدام به خرید، فروش، جابجایی و انبار گردوی تازه کنند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی با بیان اینکه افراد متخلف در این زمینه با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی خواهند شد و اماکن نگهداری این محصول نیز پلمب خواهد شد، از مردم خواست در این ارتباط هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۵ ۱۶:۰۳

شما باید به فکر حل کردن صورت مسئله باشید نه اینکه طرح منع عبور و مرور بدهید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۵ ۱۶:۱۰

در سراسر دنیا جز قوانین راهنمایی ورانندگی است ،رفتن تراکتور به جاده آسفالت ،رییس پلیس مارا ببین