• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403051509539
  • خبرنگار : 50225

یک پیشکسوت رسانه:

کشته شدن ‌خبرنگاران‌ در جنگ غزه، شاخص قضاوت در مورد رژیم صهیونیستی است

کشته شدن ‌خبرنگاران‌ در جنگ غزه، شاخص قضاوت در مورد رژیم صهیونیستی است

ایسنا/خوزستان یک پیشکسوت رسانه در خوزستان با اشاره به شهادت خبرنگاران در جنگ غزه گفت: کشته شدن این خبرنگاران یک شاخص برای قضاوت در مورد رژیم نامشروع، کودک‌کش و تروریست صهیونیستی است. 

محمدجعفر فلسفی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه جنگ غزه تبعات گسترده و گوناگونی دارد، اظهار کرد: در آستانه روز خبرنگار هستیم و اتفاق عجیب در جنگ غزه این است که حدود ۱۶۵ خبرنگار در این جنگ تاکنون به شهادت رسیده‌اند و شهادت هر خبرنگار می‌توانست تحولات زیادی به دنبال خود داشته باشد. 

وی افزود: جایگاه خبرنگاری به نوعی مصونیت به همراه دارد و کشته شدن حتی یک خبرنگار می‌تواند پیامدهای بین المللی داشته باشد. 

این پیشکسوت رسانه در خوزستان بیان کرد: شهادت این همه خبرنگار در جنگ غزه باورکردنی نیست و عمق فاجعه بسیار گسترده است. کشته شدن این خبرنگاران یک شاخص برای قضاوت در مورد رژیم نامشروع، کودک‌کش و تروریست صهیونیستی است. 

فلسفی گفت: رژیم صهیونیستی حد و مرزی برای خود تعریف نکرده و تصمیم گرفته است به هر قیمتی ملت فلسطین را تسلیم یا نابود کند. آنچه برای این رژیم اهمیت دارد این است که به هدف تلخ و نامشروع خود برسد و راه رسیدن به این هدف برایش مهم نیست. 

وی عنوان کرد: بیش از ۹ ماه از طوفان الاقصی می‌گذرد و با گذشت زمان، ابعاد قضیه گسترده‌تر می‌شود و دیدیم دیوان بین المللی لاهه نیز موضع خود را اعلام کرد. عمق فاجعه به گونه‌ای است که حتی این دیوان بین المللی نتوانست از کنار این اتفاقات بگذرد. 

این پیشکسوت رسانه در خوزستان گفت: ما مردم ایران به ویژه جامعه خبرنگاری رسالت سنگینی بر دوش داریم و نباید بی‌تفاوت باشیم. باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و حتی طرح شکایت تلاش کنیم صدای مظلومیت و عمق فاجعه را به دنیا برسانیم. مجموعه خبرنگاری باید با برگزاری جلسات و نوشتن طومارها و به راه انداختن جریان منطقه‌ای، زنده‌تر و پویاتر وارد صحنه شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha