• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403051409385
  • خبرنگار : 50182

رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه:

جهاددانشگاهی به دنبال انجام کارهای بر زمین مانده است

جهاددانشگاهی به دنبال انجام کارهای بر زمین مانده است

ایسنا/کرمانشاه رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: جهاددانشگاهی به دنبال انجام کارهای برزمین مانده است.

مسلم حدیدی در نشست خبری امروز (۱۴) مرداد به مناسبت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه ماموریت اصلی جهاددانشگاهی انجام کارهای مغفول مانده و بر زمین مانده کشور است، گفت: جهاد دانشگاهی نهادی برگرفته از دل انقلاب است و از همان ابتدای تاسیس به دنبال رفع خلاهای موجود در کشور بوده است.

وی با اشاره به ماموریت‌ها و خدمات متنوع این نهاد گفت: جهاد دانشگاهی در بیش از چهاردهه فعالیت خود به حوزه‌های متنوعی از جمله پزشکی، کشاورزی، صنعت، خدمات و .... ورود کرده، اما هیچ گاه کار تکراری انجام نداده و موازی کاری با دستگاه‌های دیگر نداشته و همواره فناوری و نوآوری را در فعالیت‌های خود اعمال کرده است.

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه در ادامه به تشریح فعالیت‌های سازمان جهاددانشگاهی استان پرداخت و افزود: فعالیت جهاددانشگاهی در کرمانشاه در چهار حوزه کلی «آموزش و کارآفرینی»، «پژوهش و فناوری»، «تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان» و «فرهنگی» خلاصه می‌شود و تمام تلاش ما این بوده که به دور از چارت‌های معمول سازمانی به عنوان یک اکوسیستم فعالیت داشته باشیم.

تقویت فرهنگ کارآفرینی را از مدارس کرمانشاه آغاز کرده‌ایم

وی فرهنگ و اشتغال را دو اولویت و ماموریت اصلی جهاددانشگاهی در استان عنوان و تصریح کرد: فرهنگ زیربنای توسعه در هر جامعه‌ای است و اگر بخواهیم در مسیر توسعه حرکت کنیم ابتدا باید فرهنگ جامعه را در حوزه‌های مختلف اصلاح کنیم.

وی به مشکلات فرهنگی در حوزه کار و اشتغال در استان اشاره و تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ کار در استان ضعیف است و همین امر موجب شده بیکاری به اصلی ترین معضل استان تبدیل شود، در همین راستا تلاش کرده ایم که این فرهنگ را در استان ارتقا دهیم.

حدیدی با تاکید بر اثر بخشی اقدامات فرهنگی در سنین پایین گفت: در همین راستا ما به سراغ دانش آموزان رفتیم تا از همان دوران مدرسه فرهنگ کار و کارآفرینی را در استان تقویت کنیم.

این مسئول به انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک با آموزش و پرورش استان اشاره و تصریح کرد: در این تفاهم نامه هشت بندی برنامه‌های کاری مشترکی از جمله مناظرات دانش آموزی، طرح کارآفرینی «نیشتمان»، سفیران علمی، مسابقات و... لحاظ شده تا از این طریق فرهنگ‌سازی در خصوص تقویت فرهنگ کار در استان صورت گیرد.

وی افزود: در یکی از برنامه‌های این تفاهم نامه با عنوان «راهیان پیشرفت» بیش از هزار دانش آموز از نزدیک از برج فناوری کرمانشاه که بزرگترین برج فناوری کشور محسوب می‌شود بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور استان قرار گرفته‌اند و همین امر موجب تقویت انگیزه و امید و آشنایی آن‌ها با فرهنگ کار و کارآفرینی شده است.

آموزشهای جهاددانشگاهی مهارت محور است/ آموزش ۵۰ هزار فراگیر در سال گذشته

حدیدی اولویت و ماموریت دوم جهاد دانشگاهی را اشتغال عنوان و تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در این حوزه در کنار فرهنگ ضعیف کار، نبود مهارت است و متاسفانه آموزشهای ارائه شده در استان مهارت محور نبوده و افراد پس از گذراندن دوره های آموزشی، مهارتی که باید را کسب نمی کنند.

وی افزود: در همین راستا، با آسیب شناسی این موضوع، جهاد دانشگاهی آموزشهای خود را مهارت محور کرده، طوری که این آموزش ها بتواند به ایجاد شغل منجر شده و فرد با گذراندن این دوره‌ها بتواند برای خود ایجاد اشتغال کند.

حدیدی گفت: در حال حاضر ۵۰۶ دوره آموزش تخصصی مهارت محور در جهاددانشگاهی در حال برگزاری است و سال گذشته ۵۰ هزار فراگیر در این دوره های آموزشی شرکت کرده و عمده آنها صاحب مهارت شده اند.

به کارگیری تمام روش‌های روز دنیا در درمان زوجین نابارور/ تولد ۱۰۰۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی


رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ادامه به سایر حوزه های فعالیت این سازمان اشاره و تصریح کرد: یکی از حوزه‌های کاری و مراکز موفق سازمان، مرکز درمان ناباوری است که زیر نظر مرکز رویان قرار داشته و با استفاده از روش‌های روز دنیا در حال درمان زوجین نابارور است.

وی با اشاره به تجهیزات پیشرفته این مرکز گفت: تجهیزات این مرکز و روشهای درمانی به کار گرفته شده در آن به‌گونه‌ای است که کاملا با استانداردهای جهانی برابری کرده و نیازی نیست، هیچ زوج ناباروری برای درمان به استان‌های دیگر یا تهران مراجعه کند و در همین مرکز تمام روش‌های روز دنیا به کار گرفته می‌شود.

وی از تولد بیش از ۱۰۰۰ نوزاد در سال‌های فعالیت این مرکز خبر داد و افزود: خوشبختانه این مرکز طرف قرارداد با بیمه‌ها بوده و درمان ناباروری عملا در آن رایگان است.

حدیدی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مزیت‌های این مرکز نسبت به سایر مراکز درمان ناباوری برداشتن محدودیت سنی است و زوجین نابارور با هر رنج سنی می‌توانند برای درمان به این مرکز مراجعه کنند.

۳۲۵ واحد فناور و شرکت دانش بنیان را تحت حمایت داریم/ صادرات محصولات دانش بنیان استان به ۸ کشور

 حدیدی یکی دیگر از مراکز مهم و موفق سازمان جهاددانشگاهی را پارک علم و فناوری کرمانشاه عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر ۳۲۵ شرکت دانش بنیان و واحد فناور تحت حمایت‌های این مجموعه در استان فعالیت دارند.

وی رقم فروش محصولات تولیدی این شرکت‌ها را در سال ۱۴۰۱، بیش از ۴۸۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: علاوه بر این، در همان سال این شرکتها ۱۷.۲ میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

به گفته حدیدی محصولات این شرکت‌ها به هشت کشور جهان صادر می‌شود.

حدیدی در ادامه با اشاره به پیگیری توسعه ارتباطات بین الملل سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه با کشورهای دیگر گفت: اولین و مهم ترین هدف ما در این زمینه توسعه ارتباطات با کشور همسایه عراق است، چرا که استان کرمانشاه بیش از ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با این کشور دارد.

وی از پیگیری راه اندازی دفتر توسعه تجارت بین‌الملل در برج فناوری کرمانشاه خبر داد و افزود: در تلاش هستیم این دفتر به درگاه صادرات محصولات دانش بنیان کشور به عراق تبدیل شود.

برای احداث فاز اول شهرک فناوری ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ادامه به تشریح نیازها و ضرورت‌های این سازمان برای توسعه فعالیت‌های خود اشاره و تصریح کرد: یکی از مهمترین نیازهای ما در حال حاضر راه‌اندازی شهرک فناوری است.

وی افزود: عمده تولیدات شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور تحت حمایت جهاددانشگاهی در حال حاضر مراحل آزمایشگاهی و پایلوت را پشت سر گذاشته و باید وارد فاز تولید صنعتی شوند، اما متاسفانه زیرساختی برای توسعه فعالیت آن‌ها وجود ندارد.

حدیدی با اشاره به اختصاص زمین ۱۲۰ هکتاری برای احداث شهرک فناوری گفت: در حال حاضر تنها یک شهرک فناوری در کشور داریم و در تلاش هستیم دومین شهرک فناوری را در کرمانشاه احداث کنیم.

وی اعتبار لازم برای تامین زیرساخت‌های راه‌اندازی فاز اول این پروژه را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: با اختصاص این اعتبار و راه اندازی فاز اول، می‌توانیم ۲۰ کارگاه تولیدی را برای شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور استان راه اندازی کنیم.

 حدیدی گفت: در صورت راه‌اندازی کامل این شهرک، زمینه احداث بیش از ۶۰ کارگاه تولیدی واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان فراهم می شود.

 رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه در بخش پایانی صحبت‌های خود اشاره‌ای هم به برنامه ساخت برج‌های دوقلوی فناوری در استان داشت و افزود: برج فناوری کرمانشاه در اصل برج‌های دوقلویی هستند که برج اول به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر  پیگیر احداث برج دوم هستیم.

وی افزود: برج دوم به مساحت ۲۵ هزار متر مربع است که نقشه‌های اجرایی آن آماده شده و در صورت پای کار آمدن سرمایه‌گذار قوی کار ساخت آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha