• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403051409250
  • منبع : وزارت کشور

تأکید استاندار تهران بر نقش دستگاه‌های اجرایی استان برای استانداردسازی

استاندار تهران با تأکید بر نقش دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه استاندارد سازی گفت: اداره استاندارد در این حوزه باید به صورت جزء به جزء ورود کند.

به گزارش ایسنا، علیرضا فخاری در جلسه شورای استاندارد استان تهران با اشاره به نقش پررنگ استاندارد در زندگی، گفت: در واقع استاندارد از حیات تا ممات همراه انسان است و آثار وضعی همه تولیداتی که می‌تواند در جوامع امروزی تأثیر گذار باشد، نیازمند رعایت استاندارد است.

وی بهره مندی از استاندارد را موجب آرامش خاطر، مصرف بهینه و جلوگیری از اسراف دانست و اظهار کرد: دستیابی به این موارد منوط به وضع قوانین، تدوین مقررات و ضوابطی است که باید توسط دستگاه‌های ذیربط تنظیم شود.

فخاری با تأکید بر رعایت استاندارد در همه بخش‌ها افزود: با اجرای استاندارد در جامعه به کیفیت در مصرف خواهیم رسید.

استاندار تهران با اشاره به نقش استاندارد در ارزشمندسازی نشان تجاری تولیدات و حمایت از تولید به منظور افزایش کیفیت محصولات، عنوان کرد: استاندارد باید ممزوج با تولید باشد، تا بتواند آن را کنترل کند، یعنی از تأمین مواد اولیه تا بسته بندی در کنار تولید کننده قرار بگیرد تا بتواند نشان تجاری را مطرح کند.

وی وجود مهر استاندارد بر روی کالا را موجب اطمینان بخشی در مصرف کننده دانست و با تأکید بر نقش استاندارد در افزایش سطح کیفی زندگی، گفت: اگر حس می‌کنیم قانونی سبب فرایندهای غلط در جامعه می‌شود و به تبع آن تنزل کیفیت کالا و کاهش سطح کیفی زندگی را به همراه دارد باید با دلایل مکفی و فنی جلوی این فرآیند غلط گرفته شود.

فخاری با اشاره به تعدیل استانداردها مطابق با نیاز مصرف کننده، افزود: بعضاً مشاهده می‌شود که برخی کشورها و یا برخی تولید کننده‌ها به دلایل مختلف امکان استفاده از مواد درجه یک برای تولید یک محصول را ندارند، استاندارد هم باید با بررسی کیفیت کالا و با شیوه‌های مختلف مانند تغییر رنگ مهر، مصرف کننده را از درجه دو یا درجه سه بودن آن محصول آگاه کند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، استاندار تهران با تأکید بر نقش دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه استانداردسازی، گفت: ضروری است که اداره استاندارد، در این حوزه به صورت جز به جز ورود کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha