• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051409235
  • خبرنگار : 50416

استاندار همدان:

تامین زمین نهضت ملی مسکن در ملایر از اقدامات نادر بود

تامین زمین نهضت ملی مسکن در ملایر از اقدامات نادر بود

ایسنا/همدان استاندار همدان تامین زمین نهضت ملی مسکن در شهرستان ملایر را جزء اقدامات نادر دانست و گفت: علاوه بر اینکه ۵۷۰ واحد مسکونی در حال ساخت است، موضوع تامین زمین در شهرهای استان و شش شهر تابعه ملایر انجام شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز یکشنبه ۱۴ مرداد ماه در مراسم قرعه‌کشی و واگذاری زمین به متقاضیان نهضیت ملی مسکن در شهرهای سامن و زنگنه در شهرستان ملایر، اظهار کرد: دولت برای خرید زمین اعتبار نداشت و باید در قالب توافق انجام می‌شد؛ در همین راستا شبانه‌روز روز تلاش شد و پیگیری‌های مجدانه به ثمر نشست.

قاسمی فرزاد، اضافه شدن یک چهارم به وسعت شهر ملایر را از آن دست کارهای بزرگ در نهضت ملی مسکن دانست و افزود: این طرح عظیم در قالب دو شهرک به نام‌های «شهید رئیسی و خادم الرضا(ع)» نامگذاری مجدد شد و امیدواریم هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

وی با تاکید بر اینکه تامین و الحاق زمین برای شهرهای ۳۲ گانه استان همدان در طول ۴۵ سال انقلاب و حتی قبل از انقلاب به این شکل وجود نداشته و جزء اتفاقات و اقدامات بی‌سابقه است، افزود: برای نهضت ملی مسکن در استان همدان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و تامین زمین در شهرهای ۳۲ گانه استان، کار بسیار سخت و مشکلی بود که محقق شد.

قاسمی فرزاد این اهتمام و جدیت مجموعه استان به ویژه فرماندار ملایر در روند اجرایی نهضت ملی مسکن و برگزاری مراسم امروز را نشان از عزم و اراده بالا برای خدمت‌رسانی به مردم خواند و گفت: تلاش تمامی کسانی که در سطح استان همدان برای طرح نهضت ملی مسکن همراهی کردند، ستودنی است.

استاندار همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید خدمت و شهید «اسماعیلی هنیه» و آثار ماندگار ۳۲ ماه خدمت شهید آیت‌الله رئیسی، تصریح کرد: فرماندار پرتلاش و جهادی ملایر در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان، مجاهدانه تلاش کرد و در طول حدود ۳۰ ماه، برای حل مشکل مسکن این شهرستان دغدغه‌مند بود.

وی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن شهر ملایر فقط نیازمند اخذ مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی است، ابراز امیدواری کرد: با نگاهی که دولت چهاردهم در سیاست‌ها و برنامه‌های خود دارد هر چه سریعتر این الحاق انجام و زمین و قطعات همانند دیگر شهرها واگذار شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: لازم است نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این موضوع را به عنوان یک درخواست از طرف من و مطالبه مردمی، با جدیت پیگیری و دنبال کنند، چراکه همه مقدمات فراهم و در طول این دو سال تمامی اسناد و مدارک تهیه شده و با تصویب الحاق این دو شهرک، پهنه بسیار خوبی به شهر ملایر اضافه می‌شود.

کسب مقام اول در حوزه احیا واحدهای راکد

وی با بیان اینکه دولت مردمی رئیس جمهور شهید برای پیشرفت و عدالت توامان تلاش می کرد، گفت: در حوزه صنعت و بخش‌های مختلف همچون اقتصادی، تلاش شد واحدهای راکد به عرصه تولید بازگردند.

استاندار همدان تاکید کرد: طبق آخرین ارزیابیِ معاون اول سابق رئیس جمهور، استان همدان در احیای واحدهای راکد مقام اول را در کشور کسب کرد که این امر نشان از اقدام جهادی و برگزاری مستمر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع در استان بود.

وی با بیان اینکه در سطح استان حدود ۳۰۰ واحد داشتیم که مشکل آنها رفع شد، گفت: با تلاش مجدانه فرماندار ملایر صنعت فولاد ملایر پس از سال ها به چرخه تولید بازگشت و طی سال‌های گذشته حداقل هفته‌ای یکبار برای حل مشکل این واحد و کارگران آن جلسه داشتیم که با پیگیری مجدانه فرماندار مشکل آن حل شد.

استاندار همدان به تلاش‌های انجام شده برای ارتقا مجموعه های تولیدی به دانش بنیان اشاره و اظهار کرد: در حوزه کشاورزی نیز با وجود کمبود منابع آب، تلاش شد الگوی کشت را تغییر دهیم و از محصولات پرآب‌بر به کم آب‌بر سوق پیدا کرد و کشت گلخانه‌ای را در استان توسعه دادیم.

وی تعیین تکلیف معادن و پرداخت حقوق دولتی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: در عرصه گردشگری نیز رخدادهای بسیار خوبی را شاهد بودیم و توجه به زیرساخت‌ها و امکاناتی که بتواند صنایع دستی را رونق دهد، اجرایی شد.

قاسمی فرزاد همچنین به مصوبات سفر رئیس جمهور شهید و هیات دولت به استان اشاره و بیان کرد: ۱۴۰ هزار میلیارد ریال دستاورد این سفر برای استان همدان بود که ۵۵ درصد آن محقق شد و امیدواریم این سفرها در دولت چهاردهم استمرار پیدا کند.

استاندار همدان تصریح کرد: با وجود همه مشکلات، در این سه سال تلاش شد روند خدمت‌رسانی به مردم دچار وقفه نشود و مسئولان در حوادث و اتفاقات در کنار مردم بودند و برای تامین نظم و امنیت به ویژه در ایام انتخابات، تلاش کردند و حماسه آفریدند.

وی ملایر را یکی از شهرستان‌های پررونق ما و شهر جهانی مبلمان منبت خواند و بیان کرد: هنرصنعت مبلمان منبت ملایر در در عرصه جهانی پرآوازه است و سفر سفیر بلاروس امروز به ملایر و بازدید از ظرفیت‌های این شهرستان، می‌تواند منجر به تقویت ارتباط بین اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی شود.

استاندار همدان با بیان اینکه فرماندار و امام جمعه ملایر با هنر و توانمندی خود در سطح این شهرستان همدلی و وفاق ایجاد کردند که در سطح استان نیز با وجود نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان این مدل و الگو را داریم، خاطرنشان کرد: نظم، امنیت و آرامش در سه سال گذشته با ریل‌گذاری‌هایی در عرصه‌های مختلف در سطح استان حاکم بود.

به گزارش ایسنا، در مراسمی با حضور استاندار همدان قرعه‌کشی و واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرهای سامن و زنگنه انجام و تحویل قرارداد زمین در شهرهای جوکار و ازندریان صورت گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha